Τη δυνατότητα να υποβάλουν την οριστική αίτηση μέχρι τις 9 Αυγούστου παρέχει το υπουργείο Οικονομικών στις 31.000 επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα παγίων δαπανών, προκειμένου να τους πιστωθεί το σχετικό «κουπόνι» για την πληρωμή φόρων και ασφαλιστικών εισφορών. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να υποβάλουν την αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport» αναγράφοντας το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν για δικαίωμα έκπτωσης από τρέχουσες φορολογικές οφειλές, καθώς και το ποσό της ενίσχυσης που θα χρησιμοποιηθεί για την πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών. Στο μεταξύ, με νέα τροποποίηση της υπουργικής απόφασης διευκρινίζεται ότι οι νέες επιχειρήσεις και οι επιχειρήσεις που απέκτησαν πρόσφατα υποκατάστημα (από 1.4.2019 έως 31.12.2020) δύναται να ενταχθούν στο μέτρο εφόσον εμφανίζουν ζημία και μείωση τζίρου κατά 30% κατά την επιλέξιμη περίοδο, σε σχέση με το 2019.
Σε περίπτωση που δεν πληρούν τα ανωτέρω κριτήρια, τότε μπορούν να ενταχθούν στο μέτρο εφόσον τα έσοδα από πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών του έτους 2020 είναι μικρότερα κατά τουλάχιστον 30% από το σύνολο των εξόδων, συμπεριλαμβανομένου του κόστους πωληθέντων, ανεξαρτήτως της μείωσης του κύκλου εργασιών τους ή των εσόδων τους.
Ειδικότερα και όπως προκύπτει από την απόφαση:
— Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν αίτηση για την ενίσχυση με τη μορφή επιδότησης παγίων δαπανών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport» έως την 9η Αυγούστου 2021.
— Κατά την αίτηση, η επιχείρηση δηλώνει το ύψος της ενίσχυσης που αιτείται να λάβει.
— Κατά την αίτηση, οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν επιπλέον στην πλατφόρμα «myBusinessSupport» τα κατωτέρω στοιχεία:
α) Το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν για δικαίωμα έκπτωσης από τρέχουσες φορολογικές οφειλές έτους 2021 που καθίστανται πληρωτέες από 1ης Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021.
β) Το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν για αποπληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών έτους 2021 που καθίστανται πληρωτέες από 1ης Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021. Οπως τονίζεται στην απόφαση, τα στοιχεία που θα υποβληθούν δεν μπορούν να τροποποιηθούν μετά τη λήξη της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης.
— Η είσοδος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport» διενεργείται με τους κωδικούς TAXISnet.
— Με την είσοδο στην εφαρμογή και την υποβολή της αίτησης, η επιχείρηση πιστοποιεί την ακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων. Παράλληλα ελέγχεται αυτοματοποιημένα η δήλωση λογαριασμού – ΙΒΑΝ από την επιχείρηση στην προσωποποιημένη πληροφόρηση του TAXISnet.
— Η ενίσχυση χορηγείται με τη μορφή δικαιώματος έκπτωσης από τρέχουσες οφειλές έτους 2021 στη φορολογική αρχή που καθίστανται πληρωτέες από 1ης Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021 ή και με τη μορφή πιστωτικού για την αποπληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών έτους 2021 που καθίστανται πληρωτέες από 1ης Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021. Η ενίσχυση μπορεί να χρησιμοποιηθεί το αργότερο έως 31.12.2021. Τυχόν υπόλοιπο της ενίσχυσης που παραμένει μετά το τέλος Δεκεμβρίου ακυρώνεται αυτόματα.