Προς την αφετηρία οδεύουν τα νέα μεγάλα δημόσια έργα, έπειτα από αρκετά χρόνια καθυστερήσεων. Ετσι, μετά το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι της Κρήτης που ξεκίνησε να υλοποιείται, σειρά παίρνουν το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65 και η πρώτη φάση της νέας γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας.
Πριν από δύο εβδομάδες η σύμβαση για την κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65 κυρώθηκε από τη Βουλή, με την ανάδοχο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να προετοιμάζεται για την εγκατάσταση των πρώτων εργοταξίων. Το έργο είναι προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ και αφορά την κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, συνολικού μήκους 70,5 χιλιομέτρων.
Με την ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος θα λάβει την τελική του μορφή ο αυτοκινητόδρομος Ε65, με συνολικό μήκος 181,5 χλμ.
Ετσι, το ταξίδι από τη Λαμία μέχρι την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, αντί των 3 ωρών και 15 λεπτών που χρειάζονται σήμερα. Παράλληλα, η απόσταση από την Αθήνα μέχρι τα Γρεβενά δεν θα ξεπερνά τις τέσσερις ώρες. Ηδη, πριν από λίγες ημέρες η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παρέδωσε και τα πρώτα 14 χιλιόμετρα του νότιου τμήματος (Λαμία – Ξυνιάδα).
Εν τω μεταξύ, στο έργο για τη νέα γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, ύψους άνω του 1,5 δισ. ευρώ, η κοινοπραξία των Αβαξ-Ghella-Alstom έχει ξεκινήσει να τοποθετεί τα σχετικά εργοτάξια.
Το πρώτο εξ αυτών, στη Λ. Κατεχάκη, έχει ήδη χωροθετηθεί και τις επόμενες εβδομάδες το ίδιο θα συμβεί και με το άλλο εργοτάξιο (στην άλλη άκρη της γραμμής) στη Λ. Βεΐκου.
Εκτιμάται ότι το έργο θα ξεκινήσει να υλοποιείται στις αρχές του 2022 κι ενώ στο μεσοδιάστημα θα έχουν εκτελεστεί και οι απαιτούμενες πρόδρομες εργασίες.