Η μάχη του καφέ μεταφέρεται στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Η μάχη του καφέ μεταφέρεται στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Πολυεθνικές και εταιρείες εστίασης επεκτείνονται στο κανάλι της λιανικής

2' 33" χρόνος ανάγνωσης

Στα ράφια των σούπερ μάρκετ μεταφέρεται πλέον η μάχη του καφέ, καθώς τα περιοριστικά μέτρα που ίσχυσαν πέρυσι και φέτος στην εστίαση –και χωρίς κάποιος να ξέρει τι μέτρα θα ληφθούν από το ερχόμενο φθινόπωρο–, καθώς και η αύξηση της τηλεργασίας ενίσχυσαν την κατανάλωση προϊόντων καφέ στο σπίτι. Εταιρείες που δραστηριοποιούνταν μέχρι τώρα μόνο στο κανάλι του Horeca, παράγουν πλέον προϊόντα καφέ και για τη λιανική, πολυεθνικές όπως η Coca-Cola 3E επανασχεδιάζουν τον προγραμματισμό τους για την αγορά καφέ, δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στο κανάλι του σούπερ μάρκετ, ενώ αλυσίδες εστίασης τοποθετούν στα σημεία πώλησης και συσκευασμένα προϊόντα για το σπίτι.

Τελευταίο παράδειγμα της πρακτικής αυτής είναι η απόφαση της εταιρείας Coffee Island να εισέλθει στην αγορά της λιανικής με συσκευασμένα προϊόντα καφέ, τα οποία θα διατίθενται από τα υπερμάρκετ της αλυσίδας «Σκλαβενίτης». Μάλιστα η εταιρεία, που εδρεύει στην Πάτρα και έχει παρουσία στην αγορά κυρίως μέσω των καφεκοπτείων της (470 σε Ελλάδα, Κύπρο, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδά, Ντουμπάι και Ελβετία) βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ με στόχο το αμέσως επόμενο διάστημα να διευρύνει την παρουσία των προϊόντων της στο κανάλι της λιανικής.

H Coca-Cola 3Ε, η oποία αναπτύσσει τα προϊόντα Costa Coffee στις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται (μετά την εξαγορά της Costa Limited από την The Coca-Cola Company), ενώ προ πανδημίας επρόκειτο να δώσει βαρύτητα στο κανάλι της εστίασης, τα πλάνα άλλαξαν και πλέον η ανάπτυξη γίνεται κυρίως στο κανάλι του σούπερ μάρκετ. Η τοποθέτηση των προϊόντων Costa Coffee από την Coca-Cola HBC ξεκίνησε τον Μάιο του 2020 στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία και την Ουγγαρία. Συνεχίστηκε τον Ιούνιο του 2020 στην Πολωνία και την Ελβετία, τον Ιούλιο του 2020 στην Ελλάδα, τον Αύγουστο του 2020 στη Ρωσία, την Κροατία και τη Σλοβενία, τον Οκτώβριο του 2020 στην Τσεχία, τη Σλοβακία, την Ιρλανδία και τη Βόρεια Ιρλανδία, τον Νοέμβριο του 2020 στην Αυστρία, ενώ τον Απρίλιο έγινε η είσοδος των προϊόντων στην Κύπρο. Τα προϊόντα διατίθενται σε 28 διαφορετικά χαρμάνια και τύπους. Υπενθυμίζεται ότι η Coca-Cola 3E εξαγόρασε πρόσφατα το 30% της ιταλικής εταιρείας καφέ Casa Del Caffè Vergnano, αναλαμβάνοντας ταυτόχρονα και την αποκλειστική διανομή των προϊόντων της ιταλικής εταιρείας σε όλες τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται (η Coca-Cola 3E), πλην της Ιταλίας.

Στο ράφι των σούπερ μάρκετ βρίσκονται και συσκευασμένα προϊόντα καφέ (κάψουλες) της γνωστής αλυσίδας εστίασης Starbucks, τη διανομή των οποίων έχει αναλάβει η Nestle. Παρουσία έχει επίσης η ελληνική Coffeeway, γνωστή –όπως και η Coffee Island– κυρίως από τα καφεκοπτεία της, η οποία κυρίως δραστηριοποιείται στην παραγωγή προϊόντων καφέ ιδιωτικής ετικέτας για αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Στην αγορά της λιανικής μέσω διάθεσης καψουλών καφέ έχει εισέλθει και η γνωστή αλυσίδα γρήγορης εστίασης «Γρηγόρης», με τα προϊόντα όμως να μη διατίθενται από τα σούπερ μάρκετ, αλλά από τα καταστήματα «Γρηγόρης», καθώς και μέσω ηλεκτρονικής παραγγελίας.

Ποιος ο λόγος της ολοένα και πιο έντονης δραστηριοποίησης των εταιρειών καφέ στο κανάλι των σούπερ μάρκετ; Το 2020 η εν λόγω κατηγορία κατέγραψε αύξηση πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ της τάξης του 10%, τόσο σε αξία όσο και σε όγκο. Η αύξηση, μάλιστα, των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ συνεχίζεται και το 2021.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT