Μέσω ψηφιακών δικτύων η παροχή υπηρεσιών λιανικής τραπεζικής

Μέσω ψηφιακών δικτύων η παροχή υπηρεσιών λιανικής τραπεζικής

2' 6" χρόνος ανάγνωσης

Τα αποτελέσματα της ψηφιακής μετάβασης των τραπεζών θα αρχίσουν να γίνονται ολοένα και περισσότερο ορατά στους πελάτες λιανικής τραπεζικής μετά την επιστροφή τους από τις διακοπές, καθώς σε πλήρη εξέλιξη ακόμη και τους καλοκαιρινούς βρίσκεται η υλοποίηση των σχετικών προγραμμάτων.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις τραπεζικών στελεχών που επικοινώνησε η «Κ», σημαντική αλλαγή που θα διαπιστώνουν ολοένα και περισσότερο οι πελάτες λιανικής τραπεζικής δεν θα είναι μόνο η δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών δικτύων για πραγματοποίηση συναλλαγών, καθώς αυτή είναι δεδομένη, αλλά η ταχύτερη και το σημαντικότερο πιο απλή χρήση τους.

Ειδικότερα, για την ολοκλήρωση μιας σειράς αιτημάτων του πελάτη λιανικής τραπεζικής μέσω των ψηφιακών εναλλακτικών δικτύων και κυρίως του e-banking και του mobile banking σταδιακά θα δίνεται η δυνατότητα φόρτωσης των απαραίτητων δικαιολογητικών αυτόματα, φυσικά με τη συγκατάθεσή του, απλουστεύοντας και συντομεύοντας σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό τις σχετικές διαδικασίες. Ταυτόχρονα, ολοένα και περισσότερα προϊόντα θα διατίθενται μέσω των εναλλακτικών ψηφιακών δικτύων, με κάποια από αυτά να δημιουργούνται από την αρχή για διάθεση μόνον μέσω αυτών και όχι των καταστημάτων.

Ηδη, όπως επισημαίνουν τραπεζικά στελέχη στην «Κ», η ζήτηση για καταναλωτικά δάνεια μικρών ποσών αλλά και για άλλα προϊόντα, όπως το άνοιγμα καταθετικών λογαριασμών, εκδηλώνεται κυρίως μέσω των ψηφιακών δικτύων, με τους πελάτες να ανεβάζουν το εκκαθαριστικό και όλα τα επιπλέον δικαιολογητικά ηλεκτρονικά. Η υπογραφή της σύμβασης του δανείου γίνεται ηλεκτρονικά μέσα από ασφαλή διαδικασία. Καθώς πλέον περισσότερες από 1.000 τραπεζικές συναλλαγές είναι εφικτές από τα ψηφιακά εναλλακτικά δίκτυα, οι τράπεζες επικεντρώνονται στους τρόπους που θα απλοποιήσουν περαιτέρω τις σχετικές διαδικασίες.

Μια άλλη υπηρεσία που από το φθινόπωρο θα γνωρίσει ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη, καθώς αυξάνεται και η ζήτησή της από τους απλούς πελάτες λιανικής τραπεζικής, είναι ο τομέας συμβουλευτικών υπηρεσιών. Αυτό που υπόσχονταν οι τράπεζες τα τελευταία χρόνια γίνεται πράξη σε μια ευρεία κλίμακα, αναφέρουν αρμόδια τραπεζικά στελέχη των συστημικών τραπεζών στην «Κ». Για τον λόγο αυτό παρατηρεί κανείς ότι αρκετοί πελάτες που έρχονται στην τράπεζα έχουν προγραμματισμένο ραντεβού και για τον λόγο αυτό δεν περιμένουν στην ουρά αλλά εισέρχονται απευθείας στο κατάστημα. Στόχος είναι τα προγραμματισμένα ραντεβού να αυξηθούν.

Οι συμβουλευτικές υπηρεσίες για ζητήματα πέραν όσων γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, όπως για στεγαστικά, καταναλωτικά δάνεια και επενδυτικά προϊόντα, γίνονται πλέον εξατομικευμένες.  Αφορούν ακόμη και τη διαδικασία κατάρτισης, υλοποίησης και παρακολούθησης του ετήσιου οικογενειακού προϋπολογισμού του νοικοκυριού καθώς και σειρά επιμέρους θεμάτων, όπως το χτίσιμο του αφορολογήτου κ.λπ. Σημαντικό ρόλο στον τομέα των εξατομικευμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών, τόσο από το κατάστημα όσο και από τραπεζικές εφαρμογές στα έξυπνα κινητά των πελατών, θα έχουν και οι τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (AI) εφόσον το θεσμικό και ρυθμιστικό πλαίσιο επιτρέπει τη χρήση τους.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT