ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η μετάλλαξη «Δέλτα» έσβησε τις ελπίδες για μια καλή σεζόν

Ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας Volotea μιλάει στην «Κ»

i-metallaxi-delta-esvise-tis-elpides-gia-mia-kali-sezon-561472276

Η στροφή στο δίκτυο εσωτερικού των χωρών στις οποίες δραστηριοποιείται και η ευελιξία στην πολιτική κρατήσεων αποτελούν το όπλο της Volotea κατά της υγειονομικής κρίσης που έχει πλήξει ανεπανόρθωτα την αεροπορική αγορά. Η εμφάνιση της μετάλλαξης «Δέλτα» του κορωνοϊού έσβησε την αισιοδοξία με την οποία ξεκίνησε το φετινό καλοκαίρι, με αποτέλεσμα αυτό να μην ανταποκρίνεται στις αρχικές προβλέψεις της αγοράς, όπως εξηγεί ο κ. Carlos Munoz, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Volotea, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην «Κ». Ο ίδιος τόνισε ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή της ζήτησης των πελατών της τους θερινούς μήνες, γεγονός που εξηγεί τη διατήρηση 14 αεροπορικών συνδέσεων στο εσωτερικό και στο εξωτερικό δίκτυο της χώρας, μέσω της βάσης δύο αεροσκαφών που διατηρεί στην Αθήνα.

– Πώς μετατρέψατε το 2020 σε ένα τόσο «δραστήριο» καλοκαίρι παρά τις αντίξοες συνθήκες και πώς σας έχει επηρεάσει η πανδημία του κορωνοϊού μέχρι σήμερα;
– Το 2020 υπήρξε αδιαμφισβήτητα η δυσκολότερη χρονιά για την αεροπορική αγορά, η οποία επηρεάστηκε βαθύτατα από την υγειονομική κρίση. Ωστόσο αντιμετωπίσαμε την ιδιαίτερα αυτή δύσκολη κατάσταση με μια καλή στρατηγική που μας επέτρεψε να έχουμε ένα ενεργό καλοκαίρι κυρίως λόγω του τρόπου που διαχειριστήκαμε την αγορά εσωτερικού, της ευελιξίας μας και των εξαιρετικών επιχειρησιακών μας δεδομένων. Αναδιοργανώσαμε άμεσα το δίκτυό μας επικεντρώνοντας τις δυνάμεις μας στο δίκτυο εσωτερικού (86% του δικτύου μας εξυπηρετούσε συνδέσεις εσωτερικού) στις χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε. Πέρυσι διακινήσαμε συνολικά 3,8 εκατ. επιβάτες με πληρότητα 90,7%. Το φετινό καλοκαίρι εφαρμόσαμε μια πιο ευέλικτη πολιτική προσφοράς εισιτηρίων ανάλογα με τις ανάγκες των πελατών μας. Δημιουργήσαμε 106 νέες συνδέσεις και αυξήσαμε τις διαθέσιμες θέσεις κατά 120% σε σύγκριση με το 2019. Ταυτόχρονα ενισχύσαμε τη συνδεσιμότητα των αεροδρομίων στα οποία δραστηριοποιούμαστε με τα νησιά, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε Ιταλία, Ισπανία και Γαλλία.

– Για ποιο λόγο επιταχύνατε την ομογενοποίηση του στόλου σας και την ολοκληρώσατε φέτος αντί του 2023, όπως ήταν αρχικώς προγραμματισμένο;
– Ολοκληρώσαμε τις αλλαγές πέρυσι αντί του 2023. Η υγειονομική κρίση ήταν αυτή που επέβαλε την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς μας. Διατηρώντας αεροσκάφη μόνο της Airbus η Volotea απολαμβάνει σημαντικά στρατηγικά και λειτουργικά οφέλη. Διατηρούμε ενιαίο τύπο πιστοποίησης πιλότων, χαμηλότερο κόστος συντήρησης του στόλου μας, απλοποίηση του προγράμματός μας, ευκολότερη παρακολούθηση και έλεγχο σε όλες τις βάσεις μας ειδικά σε επίπεδο ασφάλειας, ενώ πετύχαμε οικονομίες κλίμακος ως προς τους προμηθευτές μας.

– Προσθέσατε πλειάδα προορισμών από την Ελλάδα φέτος. Βλέπετε ένα θετικό καλοκαίρι φέτος για την αγορά; Πώς εξελίσσεται η κίνηση μέχρι στιγμής;
– Η ελληνική αγορά είναι πολύ σημαντική για εμάς. Διαθέτουμε βάση στην Αθήνα απ’ όπου διατηρούμε 14 συνδέσεις τόσο με το εσωτερικό δίκτυο όσο και το διεθνές. Επίσης, πετάμε σε 14 νησιά από πολλές γαλλικές και ιταλικές πόλεις. Η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή της ζήτησης των πελατών μας τους θερινούς μήνες. Δυστυχώς, η φετινή χρονιά με τις συνεχείς αλλαγές στις αεροπορικές οδηγίες και την έλευση της μετάλλαξης «Δέλτα» έχει τροποποιήσει σημαντικά τις συνήθειες κράτησης των ταξιδιωτών μας. Ο κόσμος φαίνεται να επιλέγει τη χώρα του για διακοπές και αποφεύγει τα ταξίδια στο εξωτερικό (κυρίως οι Ιταλοί και λιγότερο οι Γάλλοι). Αποτέλεσμα είναι το φετινό καλοκαίρι να μην ανταποκρίνεται στις αρχικές μας προβλέψεις.

Λειτουργώντας σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο και αβέβαιο περιβάλλον

– Πώς μπορεί μια αεροπορική εταιρεία να προσαρμοστεί σε ένα τόσο δυναμικά μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου οι οδηγίες αλλάζουν συνεχώς;
– Οι υφιστάμενες συνθήκες παραμένουν δύσκολες και οι προβλέψεις χαρακτηρίζονται από αβεβαιότητα. Εχουν τροποποιηθεί οι ανάγκες των επιβατών. Εχω την αίσθηση ότι οι επιβάτες μας έχουν μεγαλύτερη ανάγκη στήριξης, ενημέρωσης και ευελιξίας. Για παράδειγμα, επιθυμούν να ενημερώνονται για το ποια τεστ πρέπει να κάνουν προκειμένου να ταξιδέψουν, τι έγγραφα πρέπει να επιδείξουν κατά τη διαδικασία του check in, ποιο πρωτόκολλο πρέπει να ακολουθήσουν εάν έρθουν σε επαφή με κρούσμα πριν από το ταξίδι, αναρωτιούνται εάν μπορούν να αλλάξουν το προγραμματισμένο ταξίδι στην περίπτωση που έρθουν σε επαφή με κρούσμα κ.ο.κ. Οι απορίες είναι πολλές και οι απαντήσεις διαφοροποιούνται από χώρα σε χώρα και από εβδομάδα σε εβδομάδα. Στη Volotea δημιουργήσαμε μια ειδική σελίδα στο Διαδίκτυο, που παρέχει τις εν λόγω πληροφορίες ανά χώρα και προορισμό. Ταυτόχρονα, φροντίσαμε να προσφέρουμε πιο ευέλικτη πολιτική αλλαγών στις κρατήσεις. Από την άλλη διαπιστώνουμε ότι υπάρχει σημαντική επίπτωση της υγειονομικής κρίσης στην καταναλωτική συμπεριφορά των πελατών μας. Η επιθυμία για ταξίδια παραμένει, ωστόσο έχει αλλάξει άρδην ο τρόπος με τον οποίο γίνονται αυτά. Διαπιστώνουμε μεγάλη ζήτηση για τις πτήσεις εσωτερικού, ενώ έχουν εκτοξευθεί οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Συνολικά, οι ταξιδιώτες αναζητούν πιο ανταγωνιστικά πακέτα. 

– Ποια τα οφέλη από την υπογραφή συμφωνίας πτήσεων κοινού κωδικού με την Aegean;
– Η συμφωνία με την Aegean περιλαμβάνει 100 προορισμούς πτήσεων κοινού κωδικού σε υφιστάμενους προορισμούς στην Ιταλία, στην Γαλλία, στην Ισπανία και στην Ελλάδα. Οι επιβάτες μας (όπως και της Aegean) έχουν τη δυνατότητα να επωφεληθούν ενός διευρυμένου δικτύου προορισμών. Είμαστε πολύ χαρούμενοι για αυτή τη συνεργασία με την Aegean, καθώς προσφέρει και στις δύο πλευρές σημαντική προοπτική ανάπτυξης γιατί καμία από τις συνδέσεις που έχουν επιλεγεί δεν είναι επικαλυπτόμενες.

– Τι προσδοκίες έχετε από τα δύο νέα Airbus A319, που «επανδρώνουν» πλέον τη βάση σας στο «Ελ. Βενιζέλος»;
– Με τα Airbus A319 μπορούμε να προσφέρουμε ένα καλύτερο προϊόν, με αυξημένη χωρητικότητα σε σχέση με το Boeing 717 και καλύτερα λειτουργικά οφέλη, γιατί ο στόλος των Airbus έχει να προσφέρει μεγαλύτερα πλεονεκτήματα. Μπορούμε να εντάξουμε περισσότερους προορισμούς στο δίκτυό μας καθώς έχει μεγαλύτερη εμβέλεια. Ετσι έχουμε τη δυνατότητα να επεκτείνουμε το δίκτυό μας και να σκεφτούμε νέους προορισμούς.