ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε αυτόνομη θυγατρική εταιρεία παραχωρήσεις άνω των 1.500 χλμ.

Τα σχέδια της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετά την εξασφάλιση της Εγνατίας Οδού

se-aytonomi-thygatriki-etaireia-parachoriseis-ano-ton-1-500-chlm-561480283

Τη δυνατότητα να εδραιωθεί ως ηγέτιδα δύναμη στον κλάδο των έργων παραχώρησης παρέχει στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η σύμβαση εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία υπολογίζονται συνολικά έσοδα 11,3 δισ. ευρώ κατά τη διάρκεια των 35 ετών της σύμβασης παραχώρησης. Επιπλέον αυτών, η ΤΕΡΝΑ, θυγατρική του ομίλου στον κατασκευαστικό κλάδο, προσδοκά σε έσοδα 3 δισ. ευρώ από το τεχνικό αντικείμενο που πρόκειται να αναλάβει. Επομένως, το όφελος θα είναι διπλό, καθώς ο όμιλος θα έχει έσοδα τόσο από την ίδια την παραχώρηση όσο και από τα έργα που θα συνοδεύουν την εκμετάλλευσή της. Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες ημέρες η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects (75%-25%) αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς κατέθεσε δεσμευτική προσφορά της τάξεως του 1,496 δισ. ευρώ.

«Με την προσθήκη της Εγνατίας Οδού στο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του ομίλου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθίσταται κυρίαρχη δύναμη στην Ελλάδα και πλέον σημαντική δύναμη και στην Ευρώπη στον τομέα των υποδομών – παραχωρήσεων», ανέφερε χθες, σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, κ. Γιώργος Περιστέρης. Με βάση τα όσα έγιναν γνωστά χθες, η ΤΕΡΝΑ θα αναλάβει το σύνολο των νέων έργων υποδομής που προβλέπει η σύμβαση και τα οποία υπολογίζονται σε περίπου 720 εκατ. ευρώ (420 εκατ. ευρώ είναι η συμβατική υποχρέωση του παραχωρησιούχου) για τα πρώτα πέντε χρόνια. Επίσης, η ΤΕΡΝΑ θα αναλάβει το σύνολο των έργων βαριάς συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου, όπως επίσης και σημαντικό μερίδιο των έργων ελαφριάς συντήρησης και λειτουργίας. Το συνολικό ύψος που αντιστοιχεί στη θυγατρική του ομίλου υπολογίζεται σε 3 δισ. ευρώ για το σύνολο των 35 ετών της διάρκειας της παραχώρησης.

Παράλληλα, ο όμιλος διευρύνει σημαντικά το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεών του προσθέτοντας σε αυτό τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας και έναν από τους μεγαλύτερους πανευρωπαϊκά, με συνολικό μήκος 883 χιλιομέτρων, συμπεριλαμβανομένων και των τριών κάθετων οδικών αξόνων (Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα – Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας). Πλέον, ο όμιλος διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων συνολικού μήκους που ξεπερνά τα 1.500 χλμ., μεταξύ των οποίων το 100% της Νέας Οδού (Ιόνια), το 100% της Κεντρικής Οδού (Αυτοκινητόδρομος Ε65) και το 17% της Ολυμπίας Οδού.

Με δεδομένο μάλιστα ότι πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα χαρτοφυλάκια αυτοκινητοδρόμων παραχώρησης στην Ευρώπη υπάρχουν υψηλές προσδοκίες για τη δυνατότητα κεφαλαιοποίησης της υπεραξίας αυτής, μέσω της σύστασης αυτόνομης θυγατρικής εταιρείας παραχωρήσεων με την επωνυμία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Παραχωρήσεις. Η νέα θυγατρική εκτιμάται ότι θα αποφέρει ετήσια μερίσματα άνω των 90 εκατ. ευρώ, υπολογίζοντας και τα μερίσματα από το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης. Στόχος με τη νέα αυτή εταιρεία είναι να μεγιστοποιηθεί η αξία του χαρτοφυλακίου των παραχωρήσεων, αρχικά μέσω της εξασφάλισης χρηματοδότησης με ευνοϊκούς όρους και εν συνεχεία μέσω της προσέλκυσης νέων στρατηγικών επενδυτών. Αλλωστε υπάρχει σημαντικά διαθέσιμη ρευστότητα σε διεθνές επίπεδο, που αναζητεί τοποθετήσεις σε έργα παραχώρησης.

Εκτός από τα παραπάνω έργα, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φιλοδοξεί να ενισχύσει έτι περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό του, καθώς συμμετέχει στο σχήμα που θα αναπτύξει και θα διαχειρίζεται το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο (IRC) στο Ελληνικό. Για το εν λόγω έργο επιδιώκεται η απεμπλοκή που έχει δημιουργηθεί με την πρόθεση του έτερου επενδυτή, της εταιρείας Mohegan, να μειώσει τη συμμετοχή της. Για το θέμα έχει δοθεί διορία από τη Lamda Development μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, κάτι που σημαίνει ότι τις επόμενες εβδομάδες θα πρέπει να αναμένονται εξελίξεις. Παράλληλα, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διεκδικεί νέα έργα παραχώρησης, όπως το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος του ΒΟΑΚ, προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ.