ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συζητήσεις Fraport Greece με Alpha Bank για δάνειο 40 εκατ.

Ενίσχυση κεφαλαίων κίνησης μετά την «τρύπα» που δημιούργησε η πανδημία

syzitiseis-fraport-greece-me-alpha-bank-gia-daneio-40-ekat-561480529

Από ένεση ρευστότητας με στόχο την κάλυψη των αναγκών σε κεφάλαια κίνησης έχει ανάγκη η Fraport Greece, που διαχειρίζεται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Για τον σκοπό αυτό, η εταιρεία βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την Alpha Bank για τη σύναψη κοινού ομολογιακού δανείου συνολικού ύψους έως 40 εκατ. ευρώ. Κατά πληροφορίες, οι συζητήσεις εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν το προσεχές διάστημα, με τη νέα αυτή χρηματοδότηση να αφορά την κάλυψη κεφαλαιουχικών αναγκών της εταιρείας. Με τη Fraport Greece να αποτελείται από τις δύο εταιρείες διαχείρισης των ισάριθμων ομάδων περιφερειακών αεροδρομίων, ποσό ύψους 30 εκατ. ευρώ του ομολογιακού δανεισμού αφορά το σχήμα που ελέγχει τη δεύτερη ομάδα των αερολιμένων (Σκιάθος, Σάμος, Ρόδος, Μυτιλήνη, Κως, Μύκονος, Σαντορίνη). Η υπολειπόμενη ρευστότητα έως 10 εκατ. ευρώ του ομολογιακού αντιστοιχεί στην εταιρεία διαχείρισης της πρώτης ομάδας αεροδρομίων σε Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλονιά, Καβάλα, Πρέβεζα, Θεσσαλονίκη και Ζάκυνθο. Ο ομολογιακός δανεισμός των 40 εκατ. ευρώ έρχεται σε συνέχεια της χρηματοδότησης της τάξεως των 90 εκατ. ευρώ που είχε λάβει τον Μάρτιο του 2020 η Fraport Greece, φανερώνοντας ότι η «μαύρη τρύπα» λόγω πανδημίας στα μεγέθη παραμένει μεγάλη.

Η ρευστότητα της Fraport Greece διαμορφώνεται σε περίπου 83 εκατ. ευρώ (τέλη Δεκεμβρίου 2020), σύμφωνα με την οικονομική έκθεση για τα μεγέθη του 2020. Ωστόσο, είναι απαραίτητο, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η εταιρεία να ενισχυθεί με «φρέσκα» κεφάλαια, επειδή η συμφωνία που έχει πραγματοποιήσει η Fraport Greece με το Δημόσιο δεν προβλέπει την καταβολή μετρητών, αλλά μόνο την αναστολή σειράς πληρωμών, όπως αυτές ορίζονται από τη σύμβαση παραχώρησης. Πρόκειται για την ετήσια αμοιβή παραχώρησης της οποίας η πληρωμή ανεστάλη για το διάστημα 2019-2021 και δεν θα καταβληθεί ούτε το 2022, υπό την προϋπόθεση ότι η επιβατική κίνηση είναι μικρότερη από 30,8 εκατ. επιβάτες. Μετατέθηκε ακόμη η καταβολή της μεταβλητής αμοιβής παραχώρησης, που θα ξεκινήσει να υπολογίζεται από το 2022, ενώ η συμφωνία περιλαμβάνει προβλέψεις για να ληφθεί υπόψη το όφελος από πιθανή αναχρηματοδότηση της Fraport Greece. Το «πάγωμα» των πληρωμών προς το Δημόσιο δημιούργησε στα μεγέθη του πρώτου εξαμήνου του 2021 της Fraport Greece θετικό αντίκτυπο ύψους 69,7 εκατ. ευρώ. Κατ’ επέκταση, η εταιρεία εμφάνισε λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) 60,1 εκατ. ευρώ, η οποία είναι λογιστική, όπως διευκρινίζουν αναλυτές, έχοντας προκύψει από τον συμψηφισμό των υποχρεώσεων –που έχουν ανασταλεί– της εταιρείας προς το Δημόσιο.

Τους πρώτους έξι μήνες της φετινής χρονιάς η Fraport Greece είχε έσοδα 44 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημίες περιορίστηκαν σε 9,5 εκατ. ευρώ, από 67,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου, από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece διακινήθηκαν συνολικά 6 εκατ. επιβάτες έναντι περίπου 3 εκατ. το 2020 (+94,5%). Ωστόσο, η επιβατική κίνηση παραμένει χαμηλότερη σε ποσοστό 63% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019, οπότε είχε διαμορφωθεί σε 16,2 εκατ. άτομα. Δεδομένου ότι το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς η επιβατική κίνηση είχε καταγράψει καθίζηση και οι χαμηλές επιδόσεις συνεχίστηκαν έως τα τέλη της άνοιξης, παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι η βελτίωση των επιδόσεων του τουρισμού το φετινό καλοκαίρι δεν αρκεί για να αποκτήσουν θετικό πρόσημο τα μεγέθη των εταιρειών διαχείρισης αεροδρομίων.