Έλλειψη σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών Ι.Χ. στις ΗΠΑ

Έλλειψη σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών Ι.Χ. στις ΗΠΑ

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η κυβέρνηση του Αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν έχει καταρτίσει ένα μεγαλόπνοο σχέδιο ύψους 7,5 δισ. δολ. για να επεκτείνει τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε μη εξυπηρετούμενες περιοχές της χώρας. Για να το κάνει αυτό, θα πρέπει πρώτα να υπερβεί  σειρά προβλημάτων, τα οποία λειτούργησαν αποτρεπτικά στο να προχωρήσουν οι ιδιωτικές επενδύσεις και να δημιουργηθούν πιο χωροταξικά ισότιμα δίκτυα φόρτισης. Η εμπειρία της Καλιφόρνιας, η οποία είναι η αμερικανική πολιτεία με τα περισσότερα ηλεκτροκίνητα και την πιο προηγμένη υποδομή σταθμών φόρτισης, δείχνει πόσο δύσκολο είναι να επιτευχθούν οι στόχοι στο συνολικό πρόγραμμα Μπάιντεν ύψους 1 τρισ. δολαρίων, το οποίο αναμένει την ψήφισή του από το Κογκρέσο. Αξίζει να σημειωθεί πως η Καλιφόρνια τα τελευταία χρόνια έχει διοχετεύσει περισσότερα από 2 δισ. δολάρια σε μια ποικιλία κινήτρων για απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και πολιτικές για την ισόρροπη κατανομή σημείων φόρτισης. Επιπλέον, η πολιτεία έχει αποκομίσει περισσότερα από 25 δισ. δολάρια τα τελευταία 9 χρόνια από το πρόγραμμα εμπορίας δικαιωμάτων ρύπων, εκ των οποίων ένα μερίδιο κατευθύνεται σε έργα ηλεκτροκίνησης και σταθμών φόρτισης.

Παρά ταύτα, αυτή τη στιγμή η Καλιφόρνια διαθέτει λιγότερο από το 40% της αναγκαίας υποδομής φόρτισης για να υποστηρίξει την αύξηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων έως το 2025, σύμφωνα με σχετική μελέτη από το Διεθνές συμβούλιο καθαρών μεταφορών. Η μελέτη ασχολήθηκε με το χάσμα στις υποδομές φόρτισης σε όλες τις ΗΠΑ. Περιοχές με χαμηλά εισοδήματα, ειδικά στις γειτονιές των καλιφορνέζικων πόλεων όπου διαμένουν Αφροαμερικανοί και Λατινοαμερικανοί, έχουν σημαντικά λιγότερες πιθανότητες για πρόσβαση σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, όπως φαίνεται στα συμπεράσματα μελέτης που έγινε τον Φεβρουάριο από ερευνητές του πολιτειακού Πανεπιστημίου Χάμπολντ στην Καλιφόρνια. «Η οικονομική πλευρά της εγκατάστασης σταθμών φόρτισης είναι ιδιαίτερα προβληματική σήμερα λόγω του ότι ακόμα ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι συγκριτικά πολύ μικρός», επισημαίνει ο Τζον Γκάρτνερ, πρώτος τη τάξει διευθυντής του Κέντρου Βιώσιμης Ενέργειας, το οποίο διεκπεραιώνει για λογαριασμό έξι πολιτειών των ΗΠΑ –της Καλιφόρνιας συμπεριλαμβανομένης– τα προγράμματα παροχής κινήτρων για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και κατασκευής σταθμών φόρτισης.

Από την πλευρά του ο Γκουστάβο Οτσιούζο, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας EVCS, δηλώνει ότι το επίπεδο στήριξης από τις Αρχές για την αντιμετώπιση των λειτουργικών δαπανών είναι «κλειδί» για να ληφθούν αποφάσεις σχετικά με την κατασκευή δικτύου σε περιθωριοποιημένες και υποβαθμισμένες ή αγροτικές κοινότητες. «Χρειαζόμαστε να κινούμαστε στρατηγικά όταν πρέπει να αποφασίζουμε πού θα διαθέσουμε χρήμα και χρόνο. Και προς το παρόν η Καλιφόρνια είναι ο μοναδικός τόπος ο οποίος προσφέρει τις καλύτερες αποδόσεις για μας», επισήμανε. Η εταιρεία του Γκουστάβο Οτσιούζο διατηρεί 1.500 σημεία φόρτισης σε κυρίως υποβαθμισμένες κοινότητες στην Καλιφόρνια και έχει κέρδη. Εντούτοις, οι περισσότερες από τις ιδιωτικές εταιρείες φόρτισης οχημάτων, όπως οι EVgo, ChargePoint και Blink Charging, ακόμα δεν έχουν κερδοφορία να εμφανίσουν. Τα διοικητικά στελέχη στις EVgo και ChargePoint ανέφεραν πόσο σημαντική είναι γι’ αυτούς η κυβερνητική αρωγή, ώστε να είναι σε θέση να επεκτείνουν τα δίκτυα σε παραμελημένες κοινότητες και να δημιουργήσουν κίνητρα για ιδιοκτήτες επιχειρήσεων ή ιδιοκτήτες γης να εξετάσουν το ενδεχόμενο να χρηματοδοτήσουν προγράμματα σταθμών φόρτισης. Τέλος, στην Καλιφόρνια τα κίνητρα για υποβαθμισμένες κοινότητες σταδιακά ενισχύονται.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή