Πουλάει πλοία για να εξασφαλίσει ρευστότητα η Celestyal Cruises

Πουλάει πλοία για να εξασφαλίσει ρευστότητα η Celestyal Cruises

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην πώληση του κρουαζιερόπλοιου «Celestyal Experience» προχώρησε η εισηγμένη στην Κύπρο Louis plc, μητρική της Celestyal Cruises, προκειμένου να εξασφαλίσει ρευστότητα για να συνεχίσει τη λειτουργία της εν καιρώ πανδημίας. Το «Celestyal Experience» αγοράστηκε το 2020, κατά την περίοδο αμέσως μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας, από την αμερικανική Carnival που το λειτουργούσε ως «Costa neoRomantica». Ωστόσο η Celestyal δεν προχώρησε στην εκμετάλλευσή του, εξαιτίας της περιορισμένης ζήτησης που γνωρίζει ο κλάδος παγκοσμίως και επιδιώκοντας να πετύχει βιώσιμες πληρότητες για τα άλλα δύο πλοία της.

Ετσι, το «Celestyal Crystal» ξεκίνησε τον Ιούνιο επταήμερες κρουαζιέρες στο Αιγαίο για πρώτη φορά έπειτα από περίπου ενάμιση έτος, ενώ το «Celestyal Olympia» ενεργοποιήθηκε τον Ιούλιο και τον Αύγουστο πραγματοποιώντας επίσης επταήμερα δρομολόγια. Εφαρμόζοντας αυστηρά πρωτόκολλα και τεστ στους επιβάτες, η εταιρεία πέτυχε πληρότητα γι’ αυτούς τους μήνες δραστηριοποίησης της τάξης του 57%, αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες. Υπολογίζεται πως διακίνησε συνολικά 13.000 επιβάτες. Ενδεικτικά αναφέρεται πως με βάση τα ποσοστά πληρότητας που υπολόγισαν τα ελληνικά λιμάνια για άλλες και κυρίως ξένες εταιρείες, η μέση πληρότητα στα πλοία που δούλεψαν φέτος στο Αιγαίο κυμάνθηκε μεταξύ 30% και 40%. Οι επιδόσεις αυτές όμως αποτελούν πολύ μικρό ποσοστό της δραστηριότητας του 2019. Ωστόσο επέτρεψαν την επαναδραστηριοποίηση της εταιρείας έπειτα από παρατεταμένη ακινησία. Τελικά η Celestyal Cruises αποφάσισε σε αυτό το περιβάλλον να διακόψει το δρομολόγιά της στα τέλη Αυγούστου εξαιτίας της συνολικής εικόνας της αγοράς.

Η διοίκηση της Louis plc, μητρικής της Celestyal Cruises, εκτιμά ότι το περιβάλλον για την κρουαζιέρα θα παραμείνει δύσκολο και το επόμενο έτος, καθώς οι μεταλλάξεις και η επιβράδυνση των ρυθμών εμβολιασμού δείχνουν πως οι επόμενοι μήνες, κρίσιμοι για τις κρατήσεις και πωλήσεις, θα είναι αβέβαιοι. Προχώρησε έτσι στην πώληση για να εξασφαλίσει απαραίτητη ρευστότητα προκειμένου να αντιπαρέλθει τον κάβο της πανδημίας και των επιπτώσεων στην παγκόσμια κρουαζιέρα. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Louis Plc στο κυπριακό χρηματιστήριο, από την πώληση του «Celestyal Experience» έχει προκύψει λογιστικό κέρδος ύψος περίπου 3,6 εκατομμυρίων δολαρίων, δηλαδή 3,05 εκατομμυρίων ευρώ. Να σημειωθεί πως σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, το κρουαζιερόπλοιο δεν πουλήθηκε σε εταιρεία κρουαζιέρας, αλλά σε οντότητα που εδρεύει στον Περσικό Κόλπο, χωρίς να είναι γνωστός ο σκοπός της.

Η Celestyal Cruises στην επίσημη ανακοίνωσή της στην Ελλάδα αναφέρει ότι «παρακολουθώντας στενά τις παρατεταμένες επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 που συνεχίζουν να επικρατούν στην αγορά αναθεώρησε τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές όσον αφορά στην προβλεπόμενη ζήτηση και την αντίστοιχη δραστηριοποίηση του στόλου της. Σε αυτό το πλαίσιο και ύστερα από εξέταση και μελέτη όλων των παραμέτρων, η εταιρεία προχώρησε σε πώληση του κρουαζιερόπλοιου “Experience”, συνεχίζοντας κανονικά να λειτουργεί με τον ίδιο αριθμό κρουαζιερόπλοιων που είχε στη διάθεσή της και πριν από την πανδημία. Η συγκεκριμένη απόφαση παρέχει στην εταιρεία ενισχυμένη ρευστότητα, η οποία σε συνδυασμό με το μηδενικό χρέος προς τρίτους δημιουργούν ένα σταθερό οικονομικό υπόβαθρο που διασφαλίζει την επιτυχημένη επανεκκίνηση των κρουαζιέρων της τον Μάρτιο του 2022».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή