ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιταλική «ομπρέλα» προστασίας σε Ferrari και Lamborghini

Διαπραγματεύσεις με Ε.Ε. ενόψει κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης

italiki-omprela-prostasias-se-ferrari-kai-lamborghini-561489445

Στο επίκεντρο των διαπραγματεύσεων της Ρώμης με τις Βρυξέλλες βρίσκεται η προστασία των πολυτελών και αγωνιστικών αυτοκινήτων της Ιταλίας, όπως οι Ferrari και Lamborghini. Ο εν λόγω υποκλάδος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας πρόκειται να περιοριστεί και να υποβληθεί σε αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο, εξαιτίας των στόχων της Ευρωπαϊκής Ενωσης για κατάργηση των οχημάτων με μηχανή εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035. Αξίζει να αναφερθεί πως η Ιταλία συνιστά ένθερμο οπαδό αυτού του ρυθμιστικού πλαισίου, καθώς και των στόχων μείωσης των ρύπων. Αλλά δεν παύει να προσπαθεί να αποσπάσει πληροφορίες σχετικά με τους κανόνες στους οποίους θα υπόκεινται οι κατασκευάστριες πολυτελών αυτοκινήτων, οι οποίες πραγματοποιούν πολύ λιγότερες πωλήσεις σε σχέση με εκείνες των συμβατικών. Μιλώντας στην τηλεόραση του Bloomberg, ο υπουργός Πράσινης μετάβασης της Ιταλίας, Ρομπέρτο Τσινγκολάνι, τόνισε πως «τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα απαιτούν πολύ ειδική τεχνολογία και χρειάζονται μπαταρίες για να μεταβούν στην ηλεκτροκίνητη εποχή». Και συμπλήρωσε: «Ενα σημαντικό βήμα για την Ιταλία είναι να αυτονομηθεί στην παραγωγή μπαταριών υψηλής απόδοσης και για τον λόγο αυτό ξεκινάμε την κατάρτιση προγράμματος, προκειμένου να ανεγερθεί στη χώρα ένα γιγαντιαίο εργοστάσιο κατασκευής τους».

Στο πλαίσιο της απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα, η Ε.Ε. ανακοίνωσε τον Ιούλιο σχέδια για τη σταδιακή κατάργηση των νέων αυτοκινήτων με μηχανή εσωτερικής καύσης και ορίζοντα το 2035. Πρόκειται για μια μεγάλη δοκιμασία για τις βιομηχανίες πολυτελών αυτοκινήτων, οι οποίες κατασκευάζουν οχήματα με ισχυρότατες μηχανές. Αυτές βέβαια εκπέμπουν και ιδιαίτερα υψηλούς αέριους ρύπους, οι οποίοι προκαλούν και οξύνουν το φαινόμενο της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Συγκριτικά πάντως με τις εταιρείες που απευθύνονται στη μαζική αγορά, οι πωλήσεις τους είναι πολύ λιγότερες, οπότε περιορίζονται και οι δυνατότητές τους για τη μετάβαση στην εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων.

Eπί του παρόντος, πάντως, στην κατηγορία των πολυτελών οχημάτων ευρύτερης κατανάλωσης, όπως αυτά της BMW, η ζήτηση φαίνεται πως είναι ζωηρή και βαίνει αυξανόμενη. Κι αυτό γίνεται εμφανές από το ότι η διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε να αυξήσει τις παραγγελίες για κυψέλες μπαταριών. Αλλωστε, κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, το 11% των πωλήσεών της συνολικά αφορούσε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλός της, Ολιβερ Τσίπζε, έχει συνάψει συμβόλαια για προμήθειες μπαταριών αξίας άνω των 20 δισ. ευρώ, εν συγκρίσει με τα 12 δισ. ευρώ προηγουμένως. Αυτές θα χρησιμοποιηθούν στα σεντάν i4, στα οχήματα πολλαπλών δραστηριοτήτων iΧ, καθώς και σε άλλα μοντέλα της ΒΜW, τα οποία πρόκειται να κατασκευαστούν έως το 2024. Στόχος της εταιρείας είναι να μεταβεί σε μια νέα γενιά μπαταριών. «Ακολουθούμε την τάση της αγοράς. Το πρώτο εξάμηνο φάνηκε ότι αναπτύσσουμε το κομμάτι της ηλεκτροκίνησης και κερδίζουμε μερίδιο αγοράς. Βρισκόμαστε ακριβώς στο μέσον της πορείας προς την ηλεκτροκίνηση», τόνισε ο κ. Τσίπζε.

Βέβαια δεν πρέπει να λησμονούμε ότι ο κλάδος ταλανίζεται από την έλλειψη ημιαγωγών, η οποία –όπως εκτιμά η Volkswagen– θα διαρκέσει μήνες ή και χρόνια. Οπως αναφέρει, τέλος, το Bloomberg, η πρόσβαση σε κυψέλες μπαταριών και πρώτες ύλες, όπως το κοβάλτιο και το νικέλιο, είναι καίριας σημασίας για τον μετασχηματισμό του κλάδου.