Σε τροχιά ανάκαμψης όμιλοι στον χώρο της μόδας

Σε τροχιά ανάκαμψης όμιλοι στον χώρο της μόδας

Τι δείχνουν τα στοιχεία πωλήσεων για τις εταιρείες Inditex και H&M

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι δύο μεγαλύτεροι όμιλοι λιανικής που δραστηριοποιούνται στον χώρο της μόδας θα δημοσιεύσουν την ερχόμενη Τετάρτη τα τριμηνιαία στοιχεία που αφορούν τις πωλήσεις τους. Αρχικά ο όμιλος Inditex θα δει τις πωλήσεις του να επανέρχονται στα επίπεδα προ πανδημίας, καθώς τα καταστήματα ανοίγουν ξανά και οι καταναλωτές θέλουν να ανανεώσουν την γκαρνταρόμπα τους. 

Από την άλλη, η H&M έχει ακόμη δρόμο μπροστά της. Οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν από το σοκ που υπέστησαν το 2020 λόγω της πανδημίας, καθώς επανεκκινούν οι οικονομίες των χωρών και οι περιορισμοί αίρονται. Ωστόσο, η πρόσφατη εξάπλωση της μετάλλαξης «Δέλτα» έχει οδηγήσει στην επαναφορά ορισμένων περιοριστικών μέτρων. Οι αναλυτές επισημαίνουν πως η ανάκαμψη της αλυσίδας ρούχων Zara που ανήκει στον όμιλο Inditex εντός τριμήνου ενδέχεται να ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο, επειδή παρέμεινε στην πρώτη θέση όσον αφορά την ταχύτητα εξυπηρέτησης των πελατών αλλά και επειδή γενικώς σημείωσε ισχυρή ανάκαμψη στη βασική αγορά της, αυτή της Ισπανίας. 

Στην ανάκαμψή της συνέβαλε και η αύξηση των πωλήσεων στην Κίνα, εν αντιθέσει με την H&M η οποία έχει δεχθεί πλήγμα επειδή το 2019 εξέφρασε την ανησυχία της για τις κατηγορίες κατά της Κίνας σχετικά με την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων της μουσουλμανικής μειονότητας των Ουιγούρων. «Εκτιμούμε πως ο όμιλος Inditex κατέγραψε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού την καλύτερη επίδοση σε επίπεδο πωλήσεων, γεγονός που οφείλεται στα προϊόντα της, στη θέση της στην αγορά και στην καλύτερη επίδοση που σημείωσε στην περιοχή της Κίνας. Ωστόσο, τα περιθώρια κέρδους αλλά και η ενίσχυση της ρευστότητας πρέπει να είναι ισχυρά και στην H&M», επισήμανε ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν, αναλυτής της RBC. 

Οι αναλυτές υπολογίζουν πως οι πωλήσεις της Inditex στην Ισπανία τους τρεις μήνες μέχρι τον Ιούλιο, δηλαδή το δεύτερο τρίμηνο, ανήλθαν στα 7,02 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την Refinitiv SmartEstimates, σημειώνοντας έτσι άνοδο 48% σε σύγκριση με πέρυσι και 2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα το 2019. «Αναμένουμε να δούμε ένα σταθερό τρίμηνο», ανέφεραν σε σημείωμά τους αναλυτές της JP Morgan, τονίζοντας ότι η τιμή της μετοχής της θα ξεπεράσει εκείνη άλλων επιχειρήσεων του κλάδου. «Κάτι τέτοιο φαίνεται να υποστηρίζεται από έναν χαμηλότερο αριθμό καταστημάτων που αναγκάζονται να κλείσουν καθώς και από μία γενικότερη βελτίωση του κλάδου: η αγορά μόδας στην Ισπανία βελτιώθηκε σημαντικά τον Ιούνιο, εάν και φαίνεται να επιβραδύνθηκε η ανάπτυξή της εκ νέου τον Ιούλιο. 

Σε άλλες χώρες στην Ευρώπη, τα στοιχεία δείχνουν πως η Γαλλία σημείωσε σημαντική βελτίωση. Υπάρχει βέβαια και μία εξίσου ισχυρή αγορά, όπως αυτή των ΗΠΑ», συμπλήρωσαν. Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις του ομίλου Inditex τον Μάιο αλλά και στις αρχές Ιουνίου διπλασιάστηκαν σε σύγκριση με πέρυσι καθώς οι καταναλωτές, μετά τα παρατεταμένα lockdowns, ξεχύθηκαν στα μαγαζιά. 

Τα δε καθαρά κέρδη του ισπανικού ομίλου διαμορφώθηκαν στα 872 εκατ. ευρώ και σημείωσαν αύξηση 307% και 7% αντίστοιχα. 

Σύμφωνα με τη Refinitiv SmartEstimates, οι πωλήσεις του σουηδικού ομίλου H&M την περίοδο Ιούνιος – Αύγουστος, δηλαδή το τρίτο οικονομικό τρίμηνο, σημείωσαν άνοδο 14% σε ετήσια βάση, ωστόσο κατέγραψαν κάμψη 9% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019. Εάν και όλες οι βιομηχανίες ανά τον κόσμο επηρεάζονται από την έλλειψη κοντέινερ, από άλλα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς και από τις καθυστερήσεις αλλά και τις αυξήσεις μεταφορικού κόστους, οι δύο εταιρείες H&M και Inditex φαίνεται πως δεν κινδυνεύουν τώρα να βρεθούν με άδεια ράφια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή