ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χτυπάει την πόρτα του χρηματιστηρίου η Volvo

Χτυπάει την πόρτα του χρηματιστηρίου η Volvo

Σε προχωρημένες συζητήσεις βρίσκεται η κινεζική Geely με τις τράπεζες, προκειμένου να εισαγάγει τη θυγατρική Volvo στο χρηματιστήριο τις επόμενες εβδομάδες, σε μια αρχική δημόσια προσφορά (ΙΡΟ) που αναμένεται να είναι από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη για φέτος. Οπως αναφέρει το Reuters σε δημοσίευμά του, επικαλούμενο τρεις πηγές με γνώση του θέματος, η αποτίμηση της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να αγγίξει τα 20 δισ. δολάρια, ενώ μια άλλη πηγή ισχυρίζεται ότι η διαδικασία μπορεί να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι της ΙΡΟ ηγούνται οι τράπεζες Goldman Sachs και SEB, ενώ οι BNP Paribas, Carnegie και HSBC θα συμμετέχουν στη διαδικασία. Σημειώνεται ότι η Geely εξαγόρασε τη Volvo από τη Ford αντί του ποσού του 1,8 δισ. δολαρίων πριν από μια δεκαετία και συνιστά τη μεγαλύτερη απόκτηση ξένης αυτοκινητοβιομηχανίας από κινεζική εταιρεία. 

Οπως αναφέρει το Reuters, αυτή θα είναι η δεύτερη προσπάθεια της Volvo για είσοδο στο χρηματιστήριο της Στοκχόλμης, μετά αυτή του 2018. Ομως, με τον σινοαμερικανικό πόλεμο να μαίνεται και τις μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών να έχουν πάρει την κατιούσα εκείνη την εποχή, τα σχέδια αυτά εγκαταλείφθηκαν. Αρκετές παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να χάνουν την αίγλη τους τα τελευταία χρόνια, καθώς η Tesla επικεντρώθηκε στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, αυξάνοντας κατακόρυφα τη χρηματιστηριακή της αξία. Ετσι, αρκετές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, ανάμεσά τους και η Volvo Cars, φιλοδοξούν να στραφούν αποκλειστικά στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030. Γι’ αυτό και η σουηδική εταιρεία κατέχει το 49,5% της Polestar που κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα. Εν αναμονή των διεργασιών για την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, η Volvo ευελπιστεί να φτάσει σε κεφαλαιοποίηση περίπου στα 20 δισ. δολάρια, σύμφωνα με πηγές του Reuters, ενώ άλλες πηγές αναφέρουν ότι η αξία της φιλοδοξεί να κυμανθεί μεταξύ 20-30 δισ. δολαρίων. Αλλη πηγή εκτιμά πως μια κεφαλαιοποίηση κοντά στα 16 δισ. δολάρια είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα, λαμβάνοντας υπόψη και τις προβλέψεις της εταιρείας για την πορεία των εσόδων της.

Οπως εξηγεί το Reuters, μια κεφαλαιοποίηση της τάξεως των 20 δισ. δολαρίων είναι 6-7 φορές πάνω από τα κέρδη που καταγράφει η εταιρεία, ποσό αρκετά αυξημένο, αναφέρουν οι αναλυτές, τονίζοντας ωστόσο ότι αυτό το ποσό κεφαλαιοποίησης την τοποθετεί στο ίδιο επίπεδο με τους ανταγωνιστές της BMW και Daimler. Σημειώνεται ότι η κεφαλαιοποίηση της Tesla είναι 70 φορές η αντίστοιχη που επιδιώκει η Volvo. Για τον ιδρυτή της Geely, Λι Σουφού, που αγόρασε τη Volvo έναντι 1,8 δισ. δολαρίων, η εισαγωγή της στο χρηματιστήριο ανοίγει τον δρόμο για τη μετάβαση της εταιρείας στην επόμενη εποχή, όπου τα οχήματα θα αποτελούν μέρος ενός δικτύου ηλεκτροκίνησης με υπηρεσίες που παράγουν δεδομένα και γεννούν επιπλέον επιχειρηματικές ευκαιρίες. Πάντως, η σουηδική εταιρεία νωρίτερα τον Σεπτέμβριο προειδοποίησε ότι οι πωλήσεις της ενδεχομένως να παρουσιάσουν κάμψη κατά το β΄ εξάμηνο του 2021, καθώς οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες την έχουν αναγκάσει να περιορίσει την παραγωγή της.