Η Αθήνα μπορεί να γίνει νέα Βαρκελώνη

Η Αθήνα μπορεί να γίνει νέα Βαρκελώνη

Στροφή σε ποιοτικό τουρισμό, Ελληνικό και Ελλάδα 2.0 αλλάζουν τα δεδομένα, εκτιμά ο επικεφαλής της Accor, S. Bazin

9' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Ελλάδα είναι ένας τοπ προορισμός στη Μεσόγειο με μοναδικά assets και βιώνει μια θετική στροφή προς υψηλότερης ποιότητας τουρισμό, αποτελώντας μία από τις κορυφαίες μας επιλογές στη Μεσόγειο, σημειώνει ο πρόεδρος και CEO της Accor, Sébastien Bazin. Γι’ αυτόν τον λόγο ο γαλλικός πολυεθνικός ξενοδοχειακός κολοσσός έχει ήδη δρομολογήσει περαιτέρω σημαντική επέκτασή του στη χώρα: «Αυτήν τη στιγμή λειτουργούμε ή συνεργαζόμαστε σε επίπεδο franchise με έξι ξενοδοχεία και σύνολο 1.046 δωματίων στην Ελλάδα. Επιπλέον επεκτεινόμαστε με πέντε νέες μονάδες, οι οποίες αντιστοιχούν σε άλλα 586 δωμάτια και έχουμε τη δυναμική για πολλά επιπλέον και διαφορετικού εύρους ξενοδοχεία, συμπεριλαμβανομένων μονάδων πολυτελείας», εξηγεί μιλώντας στην «Κ».

Ο Sébastien Bazin, του οποίου ο εισηγμένος στο Euronext Paris όμιλος κατέχει, διαχειρίζεται και εκμεταλλεύεται ξενοδοχεία με brands όπως τα Raffles, Fairmont, Sofitel, MGallery, Pullman, SwissôtelNovotel, Mercure, Adagio κ.ά. σε περισσότερες από 5.100 τοποθεσίες σε 110 χώρες με συνολική χωρητικότητα άνω των 760.000 δωματίων, βρέθηκε στην Αθήνα για επαφές με την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό, ενώ εγκαινίασε και το νέο Athens Capital – MGallery στο πλαίσιο της συνεργασίας του με τον όμιλο Θ. Λασκαρίδη.

«Η Αccor μπορεί να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο καθώς και ρόλο στρατηγικού εταίρου, συνεργαζόμενη στενά τόσο με την κυβέρνηση όσο και με τον ιδιωτικό τομέα ώστε να καθορίσει τη μελλοντική κατάσταση του ταξιδιού και τη θέση της Ελλάδας ως παγκόσμιας τουριστικής δύναμης», αναφέρει χαρακτηριστικά. Ούσα η μεγαλύτερη εταιρεία φιλοξενίας στην Ευρώπη και μία από τις έξι μεγαλύτερες παγκοσμίως, έχει ιδιαίτερη βαρύτητα το γεγονός πως ο επικεφαλής της Accor υπογραμμίζει ότι «η Ελλάδα βγαίνει από αυτή την κρίση με θετικό πρόσημο και με ελπιδοφόρα μηνύματα για σταδιακή επιστροφή στα επίπεδα του τουρισμού πριν από την πανδημία».

Αλλωστε, όπως αποκαλύπτει, τα έσοδα της Accor από τα δωμάτιά της στην Ελλάδα διπλασιάστηκαν το φετινό καλοκαίρι σε σύγκριση με εκείνο του 2020. Οσον αφορά την Αθήνα πιστεύει πως το Ελληνικό θα είναι μια σημαντική αλλαγή που θα αναδείξει την πόλη σε κορυφαίο city break προορισμό, χωρίς όμως να αποκαλύπτει εάν έχει συγκριμένα σχέδια γι’ αυτό η Accor.

Μιλώντας για το μέλλον των ταξιδιών επισημαίνει πως θα καθοριστεί από τη βιωσιμότητα και την καινοτομία στη φιλοξενία, καθώς «οι άνθρωποι αναζητούν έναν υπεύθυνο τρόπο να απολαύσουν τα ταξίδια, μειώνοντας ταυτόχρονα το αποτύπωμα άνθρακα και συμβάλλοντας θετικά στα μέρη που επισκέπτονται».

Θυμίζει μάλιστα με νόημα ότι «το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας “Ελλάδα 2.0” εξασφαλίζει σημαντικές επενδύσεις για ένα εξελισσόμενο τουριστικό τοπίο και παρέχει έναν διαφορετικό, πιο πράσινο, πιο ψηφιακό και πιο αυθεντικό τρόπο να ανακαλύψει κανείς την Ελλάδα».

Οσον αφορά την ανάκαμψη του παγκόσμιου τουρισμού εξηγεί πως η Ευρώπη, η Μέση Ανατολή και η Βόρεια Αμερική γνώρισαν μεγάλη δυναμική φέτος με κυρίαρχα τα ταξίδια αναψυχής, αλλά τα αστικά κέντρα και οι μεγάλες πόλεις, που εξαρτώνται από τη ροή των διεθνών ταξιδιών και των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, εξακολουθούν να υποφέρουν.

– Μπορείτε να αξιολογήσετε πόσο αποτελεσματικά έχει ανταποκριθεί μέχρι τώρα η Ελλάδα στις προκλήσεις που έθεσε η πανδημία;

– Η ελληνική κυβέρνηση ενήργησε πολύ γρήγορα το 2020, επιβάλλοντας άμεσα αυστηρά μέτρα για τον περιορισμό των επιπτώσεων της COVID-19, ενώ και φέτος εισήγαγε σειρά από μέτρα ώστε να εξασφαλίσει μια γρήγορη και ασφαλή επιστροφή στα ταξίδια. Κρίνοντας από τα αποτελέσματα που τώρα βλέπουμε, πιστεύουμε ότι πρόκειται για μια επιτυχημένη διαχείριση και, δεδομένων των συνθηκών, το 2021 ήταν μια πολύ καλή σεζόν. Οι ταξιδιώτες αισθάνονται ασφαλείς να επιστρέψουν σε ένα παγκόσμιο σπίτι φιλοξενίας. Η χώρα βγαίνει από αυτή την κρίση με θετικό πρόσημο και με ελπιδοφόρα μηνύματα για σταδιακή επιστροφή στα επίπεδα του τουρισμού πριν από την πανδημία.
 
– Πιστεύετε ότι η Ελλάδα μπορεί να διακριθεί περαιτέρω ως κορυφαίος προορισμός στη Μεσόγειο και επίσης η Αθήνα ως city break προορισμός;

– Η Ελλάδα είναι ένας τοπ προορισμός με μοναδικά assets και ήδη κορυφαίος προορισμός στη Μεσόγειο και βιώνει μια θετική στροφή προς υψηλότερης ποιότητας τουρισμό. Τα τελευταία χρόνια, αρκετοί ξενοδόχοι έχουν αρχίσει να στοχεύουν individual travellers υψηλού εισοδηματικού επιπέδου συνεργαζόμενοι με διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες. Αυτή είναι μια θετική τάση, η οποία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται στο μέλλον. Οσον αφορά την Αθήνα, το Ελληνικό θα είναι μια σημαντική αλλαγή που θα αναδείξει την πόλη σε κορυφαίο city break προορισμό μέσα στα επόμενα χρόνια. Κάτι αντίστοιχο με τη Βαρκελώνη πριν από είκοσι χρόνια.
 
– Τι αναμένετε από τη νέα σας μονάδα στο κέντρο της Αθήνας;

– Το Athens Capital Hotel – MGallery Collection θα γίνει μία από τις ναυαρχίδες της MGallery στη Μεσόγειο, καθώς και ένα ξενοδοχείο-τοπόσημο για όσους ταξιδέψουν στην πόλη είτε για αναψυχή είτε για επαγγελματικούς λόγους. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που συνεργαζόμαστε με την οικογένεια Λασκαρίδη σε αυτό το εξαιρετικό project.
 
– Εχετε σχέδια για περαιτέρω ανάπτυξη στην Ελλάδα;

– Αυτήν τη στιγμή λειτουργούμε ή συνεργαζόμαστε σε επίπεδο franchise με έξι ξενοδοχεία και σύνολο 1.046 δωματίων στην Ελλάδα. Επιπλέον επεκτεινόμαστε με πέντε νέες μονάδες στο pipeline, οι οποίες αντιστοιχούν σε 586 δωμάτια. Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται το MGallery Niko Seaside Resort στην Κρήτη και το Banyan Tree στο Βαρκό Αιτωλοακαρνανίας. Εχοντας το βλέμμα στο μέλλον πιστεύουμε ότι έχουμε τη δυναμική για πολλά επιπλέον και διαφορετικού εύρους ξενοδοχεία, συμπεριλαμβανομένων μονάδων πολυτελείας, collection brands, all-inclusive lifestyle και φυσικά μεσαίας και οικονομικής κλίμακας brands.
 
– Τι πιστεύετε ότι πρέπει να κάνει η χώρα για να βελτιώσει το συνολικό τουριστικό προϊόν και την εμπειρία;

– Για πολλούς από εμάς η πανδημία ήταν μια περίοδος ενδοσκόπησης, μια περίοδος για να σκεφθούμε τι μέλλον θέλουμε. Σε όλο τον κόσμο χώρες, προορισμοί και βιομηχανίες επανεφευρίσκουν τον εαυτό τους και επανατοποθετούνται στην αγορά μπροστά σε νέα ταξιδιωτικά πρότυπα, νόρμες και τάσεις. Για την Ελλάδα, όπως και για τον υπόλοιπο κόσμο, η ανάγκη για βιώσιμη ανάπτυξη αυξάνεται. Καθώς αρχίζουμε να κοιτάμε την επόμενη μέρα, η βιωσιμότητα θα πρέπει να βρίσκεται στον πυρήνα των επενδυτικών στρατηγικών και των δράσεών μας. Στη βάση του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που προτάθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την ελληνική κυβέρνηση είμαι σίγουρος ότι δίνεται έμφαση στις σωστές κατευθύνσεις, συμπεριλαμβανομένων –αλλά όχι αποκλειστικά– των υποδομών, της ψηφιακής μετάβασης και μιας πράσινης οικονομίας.
 
– Θα μπορούσατε ίσως να μας δώσετε κάποια δεδομένα των δραστηριοτήτων σας στην Ελλάδα σε σύγκριση με εκείνες σε άλλες μεσογειακές χώρες, όπως η Ισπανία ή η Ιταλία, όσον αφορά την ανάκαμψη φέτος;

– Ο Ιούλιος και ο Αύγουστος σε γενικές γραμμές ήταν καλοί μήνες για την Accor στη Νότια Ευρώπη. Τα ταξίδια αναψυχής επέστρεψαν δυναμικά, με τα επίπεδα κρατήσεων να αντισταθμίζουν μέρος της χαμένης επιχειρηματικής δραστηριότητας, ιδιαίτερα στους long-distance ταξιδιώτες. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα τα πήγε καλά. Τα έσοδα της Accor από τα δωμάτια (Room Revenue) διπλασιάστηκαν το καλοκαίρι του 2021 σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2020.
 
– Πόσο σημαντική είναι για εσάς η ελληνική αγορά;

– Το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», το οποίο χαιρετίζεται από πολλές ευρωπαϊκές χώρες, εξασφαλίζει σημαντικές επενδύσεις για ένα εξελισσόμενο τουριστικό τοπίο και παρέχει έναν διαφορετικό, πιο πράσινο, πιο ψηφιακό και πιο αυθεντικό τρόπο να ανακαλύψει κανείς την Ελλάδα. Με τη μακρόχρονη πείρα της σε αυτόν τον τομέα, την ευελιξία και την ηγετική θέση της στον καθορισμό δράσεων για την ανάπτυξη, η Αccor μπορεί να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο καθώς και ρόλο στρατηγικού εταίρου, συνεργαζόμενη στενά τόσο με την κυβέρνηση όσο και με τον ιδιωτικό τομέα ώστε να καθορίσει τη μελλοντική κατάσταση του ταξιδιού και τη θέση της Ελλάδας ως παγκόσμιας τουριστικής δύναμης. Η Ελλάδα είναι μία από τις κορυφαίες προτεραιότητές μας στη Μεσόγειο.

Το νέο μοντέλο φιλοξενίας για διαμονή, εργασία, διασκέδαση

Η Αθήνα μπορεί να γίνει νέα Βαρκελώνη-1
Το Athens Capital Hotel – MGallery Collection θα γίνει μία από τις ναυαρχίδες της MGallery στη Μεσόγειο, καθώς και ένα ξενοδοχείο-τοπόσημο για όσους ταξιδέψουν στην πόλη, εκτιμά ο κ. Bazin. 

– Πώς βγαίνει η Accor από την κρίση; Ποιο είναι το business plan σας και πότε αναμένετε τα οικονομικά σας στοιχεία να αυξηθούν πάνω από τα αντίστοιχα του 2019;

– Δύο ήταν οι παράγοντες «κλειδί» που βοήθησαν την Accor σε αυτή την ιδιαίτερη περίοδο. Ο πρώτος είναι οι άνθρωποί μας. Εντυπωσιάστηκα βαθιά από τον δυναμισμό, την ευελιξία, την αφοσίωση και τη γενναιοδωρία τους κατά τη διάρκεια της κρίσης. Το 90% των επιχειρηματικών αποφάσεων στην Accor ελήφθη από τις κατά τόπους ομάδες μας. Ο δεύτερος είναι η καινοτομία. Πράγματι, θα έλεγα ότι το μέλλον της φιλοξενίας θα καθοδηγηθεί από αυτό. Η Accor καινοτομούσε ακόμη και πριν από την COVID-19, προσαρμόζοντας τις υπηρεσίες της ώστε να ανταποκρίνονται στις επιθυμίες των επισκεπτών και στρέφοντας το ενδιαφέρον της σε νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες. Καθώς η πανδημία επηρέασε σημαντικά τον τρόπο και τον τόπο εργασίας, προσαρμόσαμε και ενισχύσαμε τις λύσεις «Workspitality», συμπεριλαμβανομένων της κοινής συνεργασίας (WOJO), της ιδιωτικής χρήσης δωματίου ως γραφείου για μία ημέρα (Hotel Office) και των ευέλικτων λύσεων ιδιωτικών γραφείων για εταιρείες. Επιπλέον ανακοινώσαμε τη δημιουργία της Ennismore, ενός οργανισμού αφιερωμένου στο lifestyle, προκειμένου να επιταχύνουμε την επέκταση των lifestyle brands μας διεθνώς. Και αυτό για τον απλό λόγο ότι ο συγκεκριμένος τομέας θεωρούμε ότι θα είναι η κινητήριος δύναμη της μελλοντικής μας ανάπτυξης. Σχεδιάζουμε να τριπλασιάσουμε τα lifestyle ξενοδοχεία μας μέχρι το 2023. Αυτές οι επιχειρηματικές καινοτομίες συμβαδίζουν με τον στόχο του ομίλου να αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα φιλοξενίας εξαιρετικών επιδόσεων, με υπηρεσίες που θα προσκαλούν κάθε είδους επισκέπτες να «ζήσουν, να εργαστούν και να διασκεδάσουν» (Live, Work & Play). Η Accor συνεχίζει να επωφελείται κάθε ευκαιρίας καθώς ο κόσμος ανακάμπτει από την πανδημία. Μένοντας πιστοί στη φιλοσοφία της «ολιστικής φιλοξενίας» (Augmented Hospitality) που προσφέρουμε και αξιοποιώντας κάθε πλεονέκτημα, η Accor είναι σε θέση να ξεπεράσει την κρίση και να αναδειχθεί ισχυρότερη στο μέλλον.

– Πέραν της πανδημίας, και ενδεχόμενων μελλοντικών υγειονομικών κρίσεων, ποια θεωρείται ότι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για τα ταξίδια και τον τουρισμό μακροπρόθεσμα; Η κλιματική αλλαγή ίσως;

– Πιστεύω ότι το πιο σημαντικό είναι ο τρόπος που εμείς και ολόκληρη η βιομηχανία ξαναχτίζουμε τον τουρισμό ώστε να είμαστε πιο βιώσιμοι και ανθεκτικοί. Η αυξανόμενη σημασία του βιώσιμου ταξιδιού έχει επιταχυνθεί από την κρίση. Οι άνθρωποι αναζητούν έναν υπεύθυνο τρόπο για να απολαύσουν τα ταξίδια, μειώνοντας ταυτόχρονα το αποτύπωμα άνθρακα και συμβάλλοντας θετικά στα μέρη που επισκέπτονται. Η Accor αναζητά να είναι πρωτοπόρος της βιώσιμης και υπεύθυνης φιλοξενίας, και διαδραματίζει ενεργό ρόλο στις κοινότητες όπου λειτουργούν τα ξενοδοχεία μας. Είμαστε επίσης μια ουσιαστική οικονομική και κοινωνική δύναμη στους προορισμούς μας. Εκτιμάται πως μία θέση εργασίας στην Accor υποστηρίζει 4 άτομα. Στις χώρες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε, μπορούμε να επιφέρουμε τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο.

– Εκτός από τις εξελίξεις στον τομέα της υγείας, πιστεύετε ότι θα χρειαστούν περαιτέρω πρωτοβουλίες – μέτρα για την επιστροφή των διεθνών ταξιδιών σε φυσιολογικά επίπεδα;

– Η μεγαλύτερη τροχοπέδη είναι η αβεβαιότητα που δημιουργείται από τα υγειονομικά πρωτόκολλα, τα οποία ποικίλλουν ανά χώρα και αλλάζουν κάθε εβδομάδα. Παρόλο που ο εσωτερικός τουρισμός συμβάλλει στο να μετριαστεί το πλήγμα, τα αστικά κέντρα και οι μεγάλες πόλεις, που εξαρτώνται από τη ροή των διεθνών ταξιδιών και των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, εξακολουθούν να υποφέρουν. Χρειάζεται περισσότερη συνεργασία και υποστήριξη από τις κυβερνήσεις, ώστε να περιοριστεί η αβεβαιότητα και να παρέχουμε ξεκάθαρη πληροφόρηση. Η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των ταξιδιωτών είναι θεμελιώδης για την ανάκαμψη των διεθνών ταξιδιών.

Κλειδί η πορεία των εμβολιασμών

– Είστε ικανοποιημένοι από τον βαθμό ανάκαμψης του τουρισμού διεθνώς φέτος;

– Η πρόοδος των εμβολιασμών ενάντια στην COVID-19 παγκοσμίως είδαμε πως είχε πολύ θετικό αποτύπωμα στο ταξίδι αυτό το καλοκαίρι, η πορεία, ωστόσο, της ανάκαμψης ποικίλλει ανά προορισμό. Η Ευρώπη, η Μέση Ανατολή και η Βόρεια Αμερική γνώρισαν μεγάλη δυναμική φέτος με κυρίαρχα τα ταξίδια αναψυχής και τον εσωτερικό τουρισμό, ενώ η μετάλλαξη «Δέλτα» συνέχισε να επηρεάζει τις επιδόσεις μας στον Ειρηνικό και στη Νοτιοανατολική Ασία, περιοχές που φαίνεται ότι θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να ανακάμψουν. Ο εσωτερικός τουρισμός, όπως ήταν φυσικό, επανέρχεται με ταχύτερους ρυθμούς απ’ ό,τι οι διεθνείς μετακινήσεις, ενώ η αναψυχή θα ανακάμψει νωρίτερα από τα επαγγελματικά ταξίδια, τα οποία είναι πιο πολύπλοκα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή