ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πλαίσιο: Οι λευκές συσκευές αυξάνουν την κερδοφορία

Καθαρά κέρδη 1,42 εκατ. και τζίρος 199,21 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του έτους

Πλαίσιο: Οι λευκές συσκευές αυξάνουν την κερδοφορία

Λίγο κάτω από τα 200 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις της «Πλαίσιο» κατά το α΄ εξάμηνο του 2021, με την αλυσίδα να εμφανίζει κάθε άλλο παρά «ρωγμές» από το γεγονός ότι τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά για 2,5 περίπου μήνες το εξεταζόμενο διάστημα. Οι πωλήσεις αυτές προσεγγίζουν το ρεκόρ του 2008, όταν η εταιρεία είχε πραγματοποιήσει κατά το α΄ εξάμηνο του έτους πωλήσεις σχεδόν 202,96 εκατ. ευρώ και σε επίπεδο έτους είχε κάνει τζίρο 411 εκατ. ευρώ. Η αύξηση των πωλήσεων, η μείωση του δανεισμού, η καλή ροή είσπραξης απαιτήσεων, καθώς και το γεγονός ότι έχει αρχίσει πλέον να αποδίδει και η επένδυση που έκανε η εταιρεία στις λευκές συσκευές το 2019, είχε ως συνέπεια  την αύξηση της κερδοφορίας της «Πλαίσιο», σημειώνοντας μάλιστα σε επίπεδο προ φόρων κερδών την καλύτερη επίδοση των τελευταίων έξι ετών.

Καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση των μεγεθών της «Πλαίσιο» και το 2021 διαδραμάτισαν οι επιδόσεις της στη διάρκεια των lockdowns, με την εταιρεία, έχοντας επενδύσει τα προηγούμενα χρόνια σε κέντρα εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και βάζοντας πλαφόν σε αξία παραγγελίας (αυτό συνέβη τον Νοέμβριο του 2020) να παραδίδει εγκαίρως τις παραγγελίες. Σύμφωνα με την εταιρεία, το 2020 η πελατειακή βάση της διευρύνθηκε κατά 350.000 νέους πελάτες. Ως εταιρεία άρρηκτα συνδεδεμένη με την τεχνολογία από τα μέσα της δεκαετίας του ’80, φαίνεται ότι επέδειξε πιο γρήγορα αντανακλαστικά στις νέες ανάγκες που δημιούργησε η «εισβολή» του κορωνοϊού στην καθημερινότητά μας.

Πλαίσιο: Οι λευκές συσκευές αυξάνουν την κερδοφορία-1Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες ο όμιλος, o κύκλος εργασιών του διαμορφώθηκε το α΄ εξάμηνο του 2021 σε 199,21 εκατ. ευρώ έναντι 148,56 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2020, καταγράφοντας αύξηση 34,1%. Το α΄ εξάμηνο του 2019, προ πανδημίας δηλαδή, οι πωλήσεις της «Πλαίσιο» ήταν ακόμη χαμηλότερες, στα 137,52 εκατ. ευρώ. Ακόμη κι αν αφαιρεθεί από τον τζίρο του φετινού πρώτου εξαμήνου αυτός που οφείλεται στο επιδοτούμενο πρόγραμμα «Ψηφιακή μέριμνα» (σ.σ. πρόκειται για το κρατικό πρόγραμμα χορήγησης επιταγής – voucher για μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές για την αγορά ηλεκτρονικού υπολογιστή ή tablet) και ανήλθε για την «Πλαίσιο» σε 13,2 εκατ. ευρώ, οι πωλήσεις της σημείωσαν επίσης σημαντική αύξηση σε σύγκριση με πέρυσι, καταγράφοντας αύξηση 25,2%. Συνολικά, πάντως, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών και ψηφιακών εφαρμογών (99,92 εκατ. ευρώ) αποτελούν πλέον το 48,1% του συνολικού τζίρου της «Πλαίσιο» από 45,2% πέρυσι, καταγράφοντας αύξηση 42,8%.

Πρόκειται για απόρροια της συνεχιζόμενης τηλεργασίας σε αρκετές επιχειρήσεις και κλάδους και βεβαίως του προγράμματος «Ψηφιακή μέριμνα».
Τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 1,9 εκατ. ευρώ από μισό εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2019 καταγράφοντας αύξηση 281,5%, ενώ τετραπλάσια (331,8%) σε σύγκριση με πέρυσι ήταν τα κέρδη μετά από φόρους, καθώς διαμορφώθηκαν σε 1,42 εκατ. ευρώ έναντι 330.000 ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2020. Η ρευστότητα της εταιρείας υπερκαλύπτει τον δανεισμό της κατά 21,8 εκατ. ευρώ.

Οι πωλήσεις προϊόντων τηλεφωνίας διαμορφώθηκαν σε 37,77 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 39,7% σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2020 και αποτελούν το 19% του συνολικού τζίρου της «Πλαίσιο». Η πλέον παραδοσιακή κατηγορία προϊόντων της εταιρείας, τα είδη γραφείου, σημείωσε πωλήσεις 46,44 εκατ. ευρώ, συνεισφέροντας κατά 23,3% στις πωλήσεις. Σε 17,76 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι πωλήσεις λευκών συσκευών, αυξημένες κατά 149,2% και αποτελούν πλέον σχεδόν το 9% του συνολικού τζίρου του ομίλου.