ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το 75% των καταναλωτών έκανε τουλάχιστον μία online αγορά το α΄ 6μηνο

Οι Ελληνες ξόδεψαν κατά μέσον όρο 805,6 ευρώ σε ηλεκτρονικές αγορές στο διάστημα Ιανουαρίου - Ιουνίου

to-75-ton-katanaloton-ekane-toylachiston-mia-online-agora-to-a-6mino-561515239

Συνεχίζουν να επιλέγουν τα ψηφιακά κανάλια οι Ελληνες καταναλωτές για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari που αφορά το πρώτο εξάμηνο του 2021. Ειδικότερα, 3 στους 4 Ελληνες, ήτοι το 75%, έκαναν τουλάχιστον μία online αγορά το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2021, από 68% το εξάμηνο που προηγήθηκε (Ιούλιος – Δεκέμβριος 2020), με τις σχετικές δαπάνες να σημειώνουν σημαντική άνοδο. Ετσι, το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου οι Ελληνες ξόδεψαν κατά μέσον όρο 805,6 ευρώ σε ηλεκτρονικές αγορές, ενώ ο δημοφιλέστερος τρόπος πληρωμών παραμένει η αντικαταβολή, την οποία και επιλέγουν σχεδόν 2 στους 3 καταναλωτές (64%).

Οι περισσότεροι που επιλέγουν να κάνουν ηλεκτρονικά τις αγορές τους είναι καταναλωτές ηλικίας 16-44 ετών, ενώ η μεγαλύτερη αύξηση (+20%) συγκριτικά με το προηγούμενο εξάμηνο καταγράφηκε στο κοινό 55-64 ετών. Πού δαπάνησαν όμως τα χρήματά τους όσοι έκαναν ηλεκτρονικές αγορές τους τελευταίους 6 μήνες; Στην κορυφή βρίσκονται τα ρούχα με ποσοστό 46%, ακολουθούν τα παπούτσια με ποσοστό 36%, αλλά και τα ηλεκτρονικά είδη (33%). Τη μεγαλύτερη, πάντως, αύξηση τον τελευταίο χρόνο καταγράφουν οι αγορές στις κατηγορίες «έπιπλα και άλλα είδη για το σπίτι» (+37%), «εκπαιδευτικά σεμινάρια/webinars» (+36%) και «υπηρεσίες υγείας» (+31%).

Στο μεταξύ, η στροφή των Ελλήνων προς τα ψηφιακά κανάλια συνεχίζεται παρά το άνοιγμα της οικονομίας αλλά και την επαναλειτουργία των φυσικών καταστημάτων. Μάλιστα, η διείσδυση του Ιντερνετ στην Ελλάδα εξακολουθεί να πραγματοποιείται με ταχύτατους ρυθμούς ακόμη και στις λίγο μεγαλύτερες ηλικίες. 

Ετσι, η χρήση του Ιντερνετ στην Ελλάδα φθάνει το 97%, ενώ, όπως σχολιάζει η έρευνα «Focus on Tech Life tips» της Focus Bari, ενδιαφέρον παρουσιάζει η σχεδόν καθολική χρήση του Διαδικτύου στο ηλικιακό κοινό 55-64 ετών, όπου πλέον 9 στους 10 δηλώνουν χρήστες.Για το 95% των χρηστών το smart phone αποτελεί την πρώτη επιλογή συσκευής σύνδεσης, ενώ ο μέσος χρόνος σύνδεσης στο Ιντερνετ από το κινητό έφτασε στα 120,8 λεπτά την ημέρα. Μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει και για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς περισσότεροι από 4 στους 5 Ελληνες (82%) είναι ενεργοί στα social media, με τη διείσδυση στις νεαρές ηλικίες (16-24) να εκτοξεύεται στο 97%. Αλλά και το 62% των ατόμων ηλικίας 55-64 ετών κάνει χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το β΄ εξάμηνο του 2020, όταν διαμορφωνόταν στο 59%.

Τελευταίες ειδήσεις