Συνεχίζουν να επιλέγουν τα ψηφιακά κανάλια οι Ελληνες καταναλωτές για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari που αφορά το πρώτο εξάμηνο του 2021. Ειδικότερα, 3 στους 4 Ελληνες, ήτοι το 75%, έκαναν τουλάχιστον μία online αγορά το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2021, από 68% το εξάμηνο που προηγήθηκε (Ιούλιος – Δεκέμβριος 2020), με τις σχετικές δαπάνες να σημειώνουν σημαντική άνοδο. Ετσι, το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου οι Ελληνες ξόδεψαν κατά μέσον όρο 805,6 ευρώ σε ηλεκτρονικές αγορές, ενώ ο δημοφιλέστερος τρόπος πληρωμών παραμένει η αντικαταβολή, την οποία και επιλέγουν σχεδόν 2 στους 3 καταναλωτές (64%).
Οι περισσότεροι που επιλέγουν να κάνουν ηλεκτρονικά τις αγορές τους είναι καταναλωτές ηλικίας 16-44 ετών, ενώ η μεγαλύτερη αύξηση (+20%) συγκριτικά με το προηγούμενο εξάμηνο καταγράφηκε στο κοινό 55-64 ετών. Πού δαπάνησαν όμως τα χρήματά τους όσοι έκαναν ηλεκτρονικές αγορές τους τελευταίους 6 μήνες; Στην κορυφή βρίσκονται τα ρούχα με ποσοστό 46%, ακολουθούν τα παπούτσια με ποσοστό 36%, αλλά και τα ηλεκτρονικά είδη (33%). Τη μεγαλύτερη, πάντως, αύξηση τον τελευταίο χρόνο καταγράφουν οι αγορές στις κατηγορίες «έπιπλα και άλλα είδη για το σπίτι» (+37%), «εκπαιδευτικά σεμινάρια/webinars» (+36%) και «υπηρεσίες υγείας» (+31%).
Στο μεταξύ, η στροφή των Ελλήνων προς τα ψηφιακά κανάλια συνεχίζεται παρά το άνοιγμα της οικονομίας αλλά και την επαναλειτουργία των φυσικών καταστημάτων. Μάλιστα, η διείσδυση του Ιντερνετ στην Ελλάδα εξακολουθεί να πραγματοποιείται με ταχύτατους ρυθμούς ακόμη και στις λίγο μεγαλύτερες ηλικίες.
Ετσι, η χρήση του Ιντερνετ στην Ελλάδα φθάνει το 97%, ενώ, όπως σχολιάζει η έρευνα «Focus on Tech Life tips» της Focus Bari, ενδιαφέρον παρουσιάζει η σχεδόν καθολική χρήση του Διαδικτύου στο ηλικιακό κοινό 55-64 ετών, όπου πλέον 9 στους 10 δηλώνουν χρήστες.Για το 95% των χρηστών το smart phone αποτελεί την πρώτη επιλογή συσκευής σύνδεσης, ενώ ο μέσος χρόνος σύνδεσης στο Ιντερνετ από το κινητό έφτασε στα 120,8 λεπτά την ημέρα. Μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει και για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς περισσότεροι από 4 στους 5 Ελληνες (82%) είναι ενεργοί στα social media, με τη διείσδυση στις νεαρές ηλικίες (16-24) να εκτοξεύεται στο 97%. Αλλά και το 62% των ατόμων ηλικίας 55-64 ετών κάνει χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το β΄ εξάμηνο του 2020, όταν διαμορφωνόταν στο 59%.