Μείωση πωλήσεων λόγω ανατιμήσεων αναμένουν τα σούπερ μάρκετ

Μείωση πωλήσεων λόγω ανατιμήσεων αναμένουν τα σούπερ μάρκετ

Οι ανατιμήσεις και η επίδρασή τους στις πωλήσεις αποτελούν τον νέο μεγάλο «πονοκέφαλο» για προμηθευτές και λιανεμπόρους.

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι ανατιμήσεις και η επίδρασή τους στις πωλήσεις αποτελούν τον νέο μεγάλο «πονοκέφαλο» για προμηθευτές και λιανεμπόρους, καθώς η αρνητική επίδραση από ζητήματα που σχετίζονταν άμεσα με τον κορωνοϊό, όπως τα περιοριστικά μέτρα ή ο φόβος του συγχρωτισμού, διαρκώς μειώνεται. Ετσι, αν και υπάρχουν παράγοντες που επιδρούν θετικά στις πωλήσεις, όπως η ανάκαμψη της οικονομίας και η αύξηση της τουριστικής κίνησης, τα στελέχη του κλάδου εκτιμούν στην πλειονότητά τους ότι οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ θα ενισχυθούν οριακά σε σύγκριση με πέρυσι, κατά 0,8%.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την τελευταία κυλιόμενη έρευνα τάσεων που διενήργησε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), στην οποία καταγράφονται οι απόψεις των στελεχών επιχειρήσεων του κλάδου, τόσο προμηθευτών όσο και αλυσίδων σούπερ μάρκετ, το 43% θεωρεί ότι οι πωλήσεις του κλάδου θα αυξηθούν το τρέχον εξάμηνο, ενώ το 21% εκτιμάει ότι θα παρουσιάσουν μείωση. Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση της τάξης του 0,7% στις πωλήσεις του β΄ εξαμήνου του 2021 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, ενώ για το σύνολο του έτους 2021 εκτιμούν αύξηση πωλήσεων της τάξης του 0,8%. Σημειώνεται ότι η πρόβλεψη περιλαμβάνει και την περίοδο των Χριστουγέννων, η οποία παραδοσιακά αντιπροσωπεύει περίπου το 10% των ετήσιων πωλήσεων.

Η αρνητική τάση που καταγράφηκε στην αποτίμηση της εξέλιξης της οικονομικής κατάστασης της χώρας το 2020 αναστρέφεται στην παρούσα μέτρηση. Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο του 2021 μόλις το 25% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση χειροτέρεψε και το 57% ότι βελτιώθηκε.

Στελέχη του κλάδου εκτιμούν ότι στο σύνολο του έτους ο τζίρος θα αυξηθεί κατά 0,8%.

Οι θετικές εκτιμήσεις σε σχέση με την αύξηση των πωλήσεων στον κλάδο αποδίδονται κυρίως σε τέσσερις παράγοντες και συγκεκριμένα:

– Στην αυξημένη τουριστική κίνηση σε ποσοστό 77%.

– Στο πακέτο φοροελαφρύνσεων που ανακοινώθηκε πρόσφατα σε ποσοστό 62%.

– Στη βελτίωση των υπηρεσιών από τα σούπερ μάρκετ σε ό,τι αφορά την παράδοση των παραγγελιών στο σπίτι και γενικότερα στη βελτίωση της εξυπηρέτησης σε ποσοστό 57%.

– Στην οικονομική ανάπτυξη σε ποσοστό 56%.

Ανασταλτικοί παράγοντες από την άλλη είναι οι ακόλουθοι, σύμφωνα με τα όσα πιστεύουν οι προμηθευτές και οι λιανέμποροι:

– Αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων σε ποσοστό 56%.
– Μέτρα αποφυγής συγχρωτισμού στα καταστήματα σε ποσοστό 49%.
– Αριθμός κρουσμάτων κορωνοϊού σε ποσοστό 23%.
– Χρήση μάσκας σε ποσοστό 20%.
– Περιορισμοί στην εστίαση σε ποσοστό 4%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή