Ελληνικό: Η «μάχη» για την υπογειοποίηση της παραλιακής

Ελληνικό: Η «μάχη» για την υπογειοποίηση της παραλιακής

Διαγωνισμός ύψους 300 εκατ. ευρώ από τη Lamda για έργα υποδομών 

2' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διαγωνισμό για την υπογειοποίηση της παραλιακής λεωφόρου στο ύψος της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού αλλά και την κατασκευή των υποδομών και των δικτύων στο παραλιακό μέτωπο και πάνω από τη λεωφόρο Βουλιαγμένης τον Νοέμβριο, προκειμένου να καταλήξει σε ανάδοχο τον Δεκέμβριο και να αρχίσουν τα έργα τον Ιανουάριο, προκηρύσσει εντός των επόμενων εβδομάδων η Lamda Development. Οι πρώτες διαβουλεύσεις μεταξύ κατασκευαστών και της παραχωρησιούχου του Ελληνικού έχουν ήδη λάβει χώρα.

Πρόκειται για έργα που ο συνολικός προϋπολογισμός τους υπολογίζεται στα 300 εκατομμύρια ευρώ, με το ακριβές ποσό να αναμένεται να προσδιοριστεί με την προκήρυξη. Τα έργα αυτά είναι κρίσιμα καθώς από αυτά εξαρτάται η έναρξη των πρώτων οικιστικών και άλλων αναπτύξεων, συμπεριλαμβανομένων του εμπορικού κέντρου της μαρίνας, των παραλιακών κατοικιών στον Αγιο Κοσμά, του πύργου της μαρίνας, των δύο ξενοδοχείων αλλά και του ολοκληρωμένου συγκροτήματος με καζίνο.

Για τα συγκεκριμένα έργα αναμένεται να καταθέσουν προσφορές όλοι οι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι, ενδεχομένως και σε κοινοπρακτικά σχήματα με άλλους Ελληνες ή και ξένους ομολόγους τους. Στην αγορά θεωρείται δεδομένη η συμμετοχή της «Ελλάκτωρ», της «Αβαξ», της Mytilineos, της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, της «Αρχιρόδον» και της Intrakat, αλλά και μικρότερων κατασκευαστικών.

Από αυτά τα έργα, το εμφανέστερο, που αναμένεται να γίνει αισθητό ιδιαίτερα στους κατοίκους τον όμορων δήμων αλλά και στην ευρύτερη Αττική, είναι αυτό της υπογειοποίησης της παραλιακής στο ύψος του Ελληνικού προκειμένου να μπορέσει να ενοποιηθεί το παραλιακό μέτωπο με την κυρίως έκταση αλλά και να διασφαλιστεί, μετά την ολοκλήρωση του έργου, η απρόσκοπτη κυκλοφορία στο λεκανοπέδιο. Ωστόσο, δεδομένης της φύσης του κατασκευαστικού αντικειμένου, γίνεται προσπάθεια να περιοριστεί κατά το δυνατόν η επιβάρυνση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια εκτέλεσής του. Το συγκεκριμένο έργο έχει προϋπολογισμό της τάξεως των 85-90 εκατομμυρίων, σύμφωνα με πληροφορίες. Θα δοθεί, με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα, μαζί με τα άλλα έργα υποδομών. Τα έργα αυτά αφορούν τα οδικά δίκτυα, πρωτεύοντα και δευτερεύοντα, το παραλιακό μέτωπο, αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις και υποδομές σε ρέματα κ.λπ., τηλεπικοινωνιακά δίκτυα, καθώς και άλλα που βοηθούν γενικότερα τη λειτουργία της ανάπτυξης, όπως δίκτυα αποχέτευσης κ.λπ.

Για τα έργα αναμένεται να καταθέσουν προσφορές όλοι οι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι.

Υπενθυμίζεται πως όλα τα έργα στο Ελληνικό είναι χωρισμένα σε τρεις πενταετείς επενδυτικές περιόδους. Στην έκταση, που σε μέγεθος είναι τρεις φορές το Μονακό, θα χτιστούν περίπου 2,7 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα, σύμφωνα με όσα παρουσιάστηκαν στην τακτική γενική συνέλευση της Lamda τον Ιούνιο. Αυτά τα 2,7 εκατομμύρια τετραγωνικά είναι τα δομήσιμα, ενώ η ακτογραμμή της ανάπτυξης έχει μήκος πάνω από 3,5 χιλιόμετρα.

Οσον αφορά τα έργα υποδομών της πρώτης φάσης, που θα ξεκινήσουν σύντομα, ο προϋπολογισμός τους κατά την πρώτη πενταετία ανέρχεται σε μισό δισεκατομμύριο ευρώ, εκ των οποίων περίπου 300 εκατ. θα δημοπρατηθούν τον επόμενο μήνα.

Οσο για τις κτιριακές αναπτύξεις της πρώτης πενταετίας, ο προϋπολογισμός τους ανέρχεται σε 1,5 δισεκατομμύριο. Αυτά είναι ποσά που θα καταβάλει η Lamda, δεν περιλαμβάνουν δηλαδή ποσά που θα «μπουν» από τρίτους στο Ελληνικό. Μεταξύ των παραπάνω έργων είναι όλο το παραλιακό μέτωπο και το κομμάτι του μητροπολιτικού πάρκου το οποίο θα ενώνει την παραλία από την περιοχή του Αγίου Κοσμά με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, εκεί όπου σήμερα βρίσκονται οι σταθμοί του μετρό Αργυρούπολης και Ελληνικού. Σε αυτή την έκταση του πάρκου θα αναπτυχθούν και όλες οι αθλητικές εγκαταστάσεις, που θα εκτείνονται σε 250 στρέμματα και θα αποδοθούν στο κοινό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή