H ΑΒΑΞ διεκδικεί τα νέα μεγάλα έργα, προχωράει με το μετρό

H ΑΒΑΞ διεκδικεί τα νέα μεγάλα έργα, προχωράει με το μετρό

Για τους στόχους του ομίλου μιλάει ο πρόεδρός του Χρήστος Ιωάννου

8' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αισιόδοξος για την ανάπτυξη πολλών νέων μεγάλων δημόσιων αλλά και ιδιωτικών έργων στην Ελλάδα, και παράλληλα και της ΑΒΑΞ, δηλώνει ο πρόεδρος και εκτελεστικός σύμβουλος της κατασκευαστικής, Χρήστος Ιωάννου. Μιλώντας στην «Κ» εξηγεί πως το επόμενο διάστημα ωριμάζουν και δημοπρατούνται πολλά μεγάλα έργα, όπως για παράδειγμα ο Βόρειος Οδικός Αξονας της Κρήτης, η επέκταση της Αττικής Οδού, το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, ότι «η ΑΒΑΞ με την τεχνογνωσία και την εμπειρία της ενδιαφέρεται και θα συμμετέχει σε έργα τέτοιου βεληνεκούς, που παράγουν αξία για τη χώρα». Εκτιμά πως το πρόβλημα της ανόδου του κόστους των πρώτων υλών θα αντιμετωπιστεί, ωστόσο άλλες ανατιμήσεις όπως, για παράδειγμα, αυτές στην ενέργεια θα βαρύνουν και τους τελικούς καταναλωτές. Βάζει τέλος στα σενάρια για επικείμενη πώληση της Volterra, ενώ προαναγγέλλει επίσης πως η ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις θα διεκδικήσει μεσοπρόθεσμα νέες συμβάσεις εξοπλισμένη με πρόσθετη χρηματοδότηση.

Για την ΑVAX Development εξηγεί ότι η ζήτηση για κατοικίες κυρίως από ξένους επενδυτές ενισχύεται σημαντικά και μαζί και η δραστηριότητα της κατασκευής, ενώ μοιράζεται λεπτομέρειες για το νέο έργο με την Dimand δίπλα στο στάδιο Καραϊσκάκη. Αποκαλύπτει επίσης τα επόμενα βήματα έναρξης και εκτέλεσης των έργων για τη γραμμή 4 του μετρό και σημειώνει το ενδιαφέρον της ΑΒΑΞ για τη μεγάλη επένδυση του Ελληνικού και ειδικότερα για τα έργα υποδομών όπως η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος και το συνολικό δυναμικό υποδομών, προαναγγέλλοντας πως ο όμιλος θα καταθέσει οικονομικές προσφορές εντός Νοεμβρίου. Αλλά και για τους ουρανοξύστες, για τη διεκδίκηση της κατασκευής των οποίων έχει συγκροτήσει στρατηγική συμμαχία με τη Rizzani de Eccher. Σημειώνει επίσης πως το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της ΑΒΑΞ ανέρχεται αυτή τη στιγμή σε περίπου 1,7 δισ. ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνονται σε αυτό έργα που έχουν προκύψει το τελευταίο τρίμηνο και δεν έχουν ακόμα συμβασιοποιηθεί. Αναφορά κάνει και στο ζήτημα με τις προσφορές για την Εγνατία, ενώ θυμίζει την αναβάθμιση της μαρίνας Αθηνών στο Φάληρο και την επικείμενη επέκταση του λιμενοβραχίονά της, η οποία θα αυξήσει τη δυναμικότητά της κατά 50% διεκδικώντας πρωταγωνιστικό ρόλο στο υψηλού επιπέδου yachting.

–Ποια νέα μεγάλα έργα βλέπετε ως άξια για να τα διεκδικήσετε και ποια θα είναι η εμπλοκή σας στο Ελληνικό;

–Είναι αλήθεια πως στο σχέδιο για την αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης αναγνωρίζεται η διαχρονική συνεισφορά του κλάδου μας στην οικονομία και στην ανάπτυξη. Γι’ αυτόν τον λόγο, το επόμενο διάστημα αναμένεται να ωριμάσει και να δημοπρατηθεί μεγάλος αριθμός σημαντικών έργων, όπως για παράδειγμα ο Βόρειος Οδικός Αξονας της Κρήτης, η επέκταση της Αττικής Οδού, το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης κ.ά. Είναι δεδομένο ότι η ΑΒΑΞ με την τεχνογνωσία και την εμπειρία της ενδιαφέρεται και θα συμμετέχει σε έργα τέτοιου βεληνεκούς, που παράγουν αξία για τη χώρα.

Οσον αφορά τη μεγάλη επένδυση του Ελληνικού, ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα έργα υποδομών (πχ. η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος και το συνολικό infrastructure κ.λπ), οικονομικές προσφορές για τα οποία θα καταθέσουμε εντός Νοεμβρίου. Επίσης, όσον αφορά τους πύργους γενικότερα που αναμένονται σε δεύτερο χρόνο, θα συμμετέχουμε με τη γνωστή κατασκευαστική εταιρεία Rizzani de Eccher που εξειδικεύεται σε ουρανοξύστες, στρατηγική συμμαχία που απαντά στις απαιτήσεις για expertise από το εξωτερικό σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία μας και την εμπειρία μας από την ελληνική αγορά.

–Πώς διαμορφώνεται το ανεκτέλεστο του ομίλου με τα νέα συμβασιοποιημένα έργα.

–Αυτή τη στιγμή το ανεκτέλεστο υπόλοιπο ανέρχεται σε περίπου 1,7 δισ. ευρώ και σε αυτό δεν περιλαμβάνονται έργα που έχουν προκύψει το τελευταίο τρίμηνο και δεν έχουν συμβασιοποιηθεί.

Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο ανέρχεται σε περίπου 1,7 δισ. ευρώ και σε αυτό δεν περιλαμβάνονται έργα που έχουν προκύψει το τελευταίο τρίμηνο.

–Σε τι στάδιο βρίσκονται οι εργασίες του μετρό; Πότε θα ξεκινήσουν εντατικά;

–Η γραμμή 4 του μετρό είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής μεταφορών αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, και όταν παραδοθεί θα συμβάλλει σημαντικά στις μετακινήσεις των πολιτών και στην αποσυμφόρηση κεντρικών σημείων της πόλης μας. Ηδη από το καλοκαίρι έχουν οριοθετηθεί τα εργοτάξια και έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες από την ΕΡΕΤΒΟ, ενώ με την ολοκλήρωσή τους, τους επόμενους μήνες θα ξεκινήσουν και οι εργασίες κατασκευής της γραμμής, με την ταυτόχρονη είσοδο των ΤΒΜ, τους λεγόμενους μετροπόντικες, στα δύο «άκρα»του έργου, δηλαδή σε Βεΐκου και Κατεχάκη. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται μεγαλύτερη ταχύτητα, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως στο συνολικό σχεδιασμό του έργου, πέρα από τις καινοτομίες και τα σύγχρονα τεχνικά και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά που ενσωματώνει, έχουμε μεριμνήσει ώστε να προκληθεί η μικρότερη δυνατή όχληση στους κατοίκους της Αθήνας.

–Είστε ικανοποιημένος με τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας κατά το πρώτο εξάμηνο;

–Τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2021 αντικατοπτρίζουν με σαφήνεια μια υγιή και δυναμική επίδοση, παρά τις ιδιαίτερες προκλήσεις του προηγούμενου διαστήματος, που δεν άφησαν ανεπηρέαστο τον κλάδο μας. Είναι ακόμα ένα στοιχείο ανθεκτικότητας και συνέπειας του αναπτυξιακού μας πλάνου, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως τα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνουν όσα πρόκειται να προσδώσει το έργο της γραμμής 4. Τέλος, η συνεισφορά των έργων εξωτερικού στο σύνολο των εσόδων του ομίλου διευρύνθηκε στο α΄ εξάμηνο του 2021, αγγίζοντας το 70% περίπου, ενώ ακόμα σημαντικότερη ήταν η παραγωγή λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) από τα έργα στις διεθνείς αγορές. Καθώς θα εξελίσσονται τα επόμενα τρίμηνα και έτη οι επιδόσεις μας της ΑΒΑΞ βελτιωθούν σημαντικά.

–Πώς αξιολογείτε το ζήτημα που δημιουργήθηκε με το ύψος των οικονομικών προσφορών για την Εγνατία Οδό;

–Οσον αφορά την Εγνατία Οδό, το σχήμα στο οποίο συμμετείχαμε κατέθεσε μια προσφορά που εκτός από ανταγωνιστική ήταν και άκρως ρεαλιστική, σύμφωνα με τα δεδομένα που είχαμε στη διάθεσή μας αφού, όπως αποδείχθηκε, ήταν κοντά στο χαμηλό εύρος της αποτίμησης του ΤΑΙΠΕΔ. Δεν υπήρχε περίπτωση κοινοπραξία εταιρειών όπως αυτού του βεληνεκούς να καταθέσει προσφορά εάν θεωρούσαμε πως δεν ήταν στο σωστό επίπεδο αποτίμησης. Σε κάθε περίπτωση, επιλέγουμε να μη σχολιάσουμε τις αποφάσεις και τη στρατηγική που έχει στο μυαλό του ο ανταγωνισμός.

Οι ανατιμήσεις

–Σας ανησυχεί η άνοδος του κόστους των πρώτων υλών;

– Είναι κάτι που η εταιρεία μας έχει έγκαιρα καταγράψει και επισημάνει, ήδη από το τρίτο τρίμηνο του 2020. Για τη θωράκιση απέναντι σε αυτό το φαινόμενο, το οποίο έχει παγκόσμιο χαρακτήρα, οι υπάρχουσες συμβάσεις περιλαμβάνουν σχετικούς όρους που προβλέπουν αντίστοιχες αναπροσαρμογές, ενώ τα νέα έργα θα λαμβάνουν υπόψη τους τα νέα δεδομένα. Επίσης, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι το υπουργείο Υποδομών αυτό το διάστημα μελετά την εφαρμογή νομοθετικής ρύθμισης για την αντιμετώπιση του ζητήματος.

–Ποιες είναι οι προοπτικές της Volterra στο νέο καθεστώς που επιβάλλουν οι αυξήσεις στον κλάδο της ενέργειας παγκοσμίως. Συζητάτε ενδεχόμενες στρατηγικές συμμαχίες στην ενέργεια;

– Η Volterra ως εναλλακτικός πάροχος δέχθηκε πίεση, αλλά η ρήτρα αναπροσαρμογής ήρθε να εκτονώσει την κατάσταση. Τη μεγαλύτερη πίεση από τις ανατιμήσεις στην ενέργεια θα δεχθεί ο τελικός καταναλωτής, αλλά ελπίζουμε πως η κυβέρνησηθα παρέμβει άμεσα και καταλυτικά. Σε κάθε περίπτωση πάντως σε επίπεδο προοπτικών, αυτή τη στιγμή δεν εξετάζεται κάποια επιχειρηματική κίνηση για τη Volterra.

–Τελικά η πανδημία του κορωνοϊού επηρέασε τη λειτουργικότητα της εταιρείας ή όχι;

– Αναμφισβήτητα, η πανδημία αποτέλεσε μια ιδιαίτερη συνθήκη για όλους, πόσο μάλλον για εταιρείες με διεθνή δραστηριότητα όπως η δική μας, ή για παράδειγμα με έργα που εξελίσσονται σε περισσότερες από μία χώρες, όπως ο αγωγός φυσικού αερίου IGB, που κατασκευάζεται σε Ελλάδα και Βουλγαρία ταυτόχρονα. Για μια ακόμη φορά, όπως αποδεικνύεται και από τα σχετικά χρονοδιαγράμματα και τη σχεδόν απρόσκοπτη συνέχιση των έργων που κατασκευάζουμε, η ΑΒΑΞ επέδειξε ικανότητα, προσαρμοστικότητα και υπευθυνότητα, με κύριο γνώμονα την υγεία και την ασφάλεια των ανθρώπων μας.

Επενδύσεις σε ακίνητα και Μαρίνα Αθηνών

–Ποιες είναι οι προοπτικές της AVAX Development, σε τι αφορά η συνεργασία με την Dimand και τι αφορά το έργο στο Φάληρο και ποιοι άλλοι επενδυτές συμμετέχουν;

–Είναι δεδομένο πως η αγορά κατοικίας θα ανακάμψει μετά την πανδημία και αναμένουμε την επαναφορά της ζήτησης, κυρίως από ξένους επενδυτές, κάτι που άλλωστε βιώσαμε αισθητά και το φετινό καλοκαίρι.

Σε επίπεδο οικιστικών έργων, η θυγατρική μας AVAX Development έχει ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες για την κατασκευή 16 κατοικιών σε ιδιόκτητο ακίνητο πλησίον της Λ. Βουλιαγμένης στο Ελληνικό, συνολικού εμβαδού 2.500 τ.μ., με εκτιμώμενη εμπορική αξία ύψους 6,5 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα, στις Καλύβες Χανίων η εταιρεία αναπτύσσει συγκρότημα παραθεριστικών κατοικιών με προσδοκώμενη αξία πώλησης περίπου 4,5 εκατ. ευρώ.

Πέρα από τα δρομολογημένα οικιστικά έργα, πρόσφατα η AVAX Development κατέληξε σε συμφωνία με την εταιρεία Dimand για την απόκτηση σε ορίζοντα 12 μηνών ποσοστού συμμετοχής 15% και 55% αντίστοιχα σε οικόπεδο επιφανείας 18.730 τ.μ. στο Νέο Φάληρο, δίπλα στο στάδιο «Γ. Καραϊσκάκης». Επί του ακινήτου που βρίσκεται κυριολεκτικά στην αρχή της Αθηναϊκής Ριβιέρας θα αναπτυχθεί κατόπιν επανασχεδιασμού ένα κτιριακό συγκρότημα έκτασης 57.450 τ.μ., το οποίο θα χρησιμοποιηθεί κυρίως για γραφεία. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη προοπτική συνεργασίας είχε συζητηθεί με τον Δημήτρη Ανδριόπουλο της Dimand για πρώτη φορά το 2003 και υλοποιήθηκε τώρα που η Dimand άνοιξε τον δρόμο για μεγάλα ποιοτικά γραφεία στον Πειραιά.

–Ποια είναι η στρατηγική της ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις;

–Η ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις είναι η εταιρεία στην οποία μεταφέρονται τα τρία μεγαλύτερα έργα –πέραν της Αττικής Οδού–στα οποία συμμετείχαμε στην κατασκευή και συμμετέχουμε και στις συμβάσεις παραχωρήσεων, δηλαδή ο Αυτοκινητόδρομος Μορέας, η Ολυμπία Οδός και ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου. Πρόκειται για μια επιλογή στο πλαίσιο της πρόσφατης αναδιάρθρωσης του ομίλου ΑΒΑΞ, η οποία μας επιτρέπει να σχεδιάσουμε τη στρατηγική μας σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου, να εξυπηρετήσουμε με τον καλύτερο τρόπο τον δανεισμό που συνδέεται με αυτές τις συμβάσεις και με αυτόν τον τρόπο να διεκδικήσουμε νέα χρηματοδότηση για περισσότερες παραχωρήσεις στο μέλλον.

–Τι ετοιμάζετε στη μαρίνα Αθηνών;

–Επειτα από πολλά χρόνια το παραλιακό μέτωπο αναβαθμίζεται και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι, καθώς η ολοκλήρωση των έργων θα συμπέσει με την ολοκλήρωση της αναβάθμισης και επέκτασης της μαρίνας Αθηνών, συνολικού προϋπολογισμού 4 εκατ. ευρώ. Σήμερα, η μαρίνα Αθηνών είναι η μόνη μαρίνα στην Αττική που εξυπηρετεί τις ανάγκες ελλιμενισμού mega και super yacht (σκαφών δηλαδή από 50 έως και 130 μέτρα) και με την επικείμενη επέκταση του λιμενοβραχίονα, η χωρητικότητα ελλιμενισμού θα αυξηθεί κατά 50%. Η δυνατότητα αυτή σε συνδυασμό με τα πολύ υψηλά επίπεδα ιδιωτικότητας και ασφάλειας που παρέχει, αλλά και η γρήγορη απευθείας πρόσβαση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και στο κέντρο της Αθήνας από τον Φαληρικό Ορμο, την καθιστούν ιδανική επιλογή για τον ελλιμενισμό VIP σκαφών.

H ΑΒΑΞ διεκδικεί τα νέα μεγάλα έργα, προχωράει με το μετρό-1
H ολοκλήρωση των έργων στο παραλιακό μέτωπο θα συμπέσει με την ολοκλήρωση της αναβάθμισης και επέκτασης της μαρίνας Αθηνών.

   

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή