ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδυτικές κινήσεις σε ακτοπλοΐα και λιμάνια ετοιμάζει ο όμιλος Grimaldi

«Θέλω να αναπτυχθώ περαιτέρω στην Ελλάδα» τόσο στην ακτοπλοΐα όσο και στη λιμενική βιομηχανία.

ependytikes-kiniseis-se-aktoplo-a-kai-limania-etoimazei-o-omilos-grimaldi-561535669

«Θέλω να αναπτυχθώ περαιτέρω στην Ελλάδα» τόσο στην ακτοπλοΐα όσο και στη λιμενική βιομηχανία. Αυτό δήλωσε ο ισχυρός άνδρας του Grimaldi Group, Εμανουέλε Γκριμάλντι, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «»κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου «uroMed Convention» στη Βαλένθια της Ισπανίας.

Οσον αφορά ενδεχόμενες επιχειρηματικές κινήσεις στην Ελλάδα –αφού εξήγησε πως προσπάθησε να εξαγοράσει την Hellenic Seaways, αλλά δεν τα κατάφερε–θα αξιολογήσει τις επιλογές του στο μέλλον, εφόσον ανακύψει το ενδεχόμενο παραχώρησης κάποιων γραμμών ή και της ίδιας της βασικής του ανταγωνίστριας Attica Group. Οι δηλώσεις αυτές του ιδιοκτήτη των Μινωικών Γραμμών έρχονται σε μια στιγμή κατά την οποία η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης (ANEK) και η Attica Group βρίσκονται σε προχωρημένες συζητήσεις με τις πιστώτριες τράπεζες για τη συγχώνευση δι’ απορροφήσεως της πρώτης από τη δεύτερη. Εφόσον τελικά οι πιστωτές συμφωνήσουν με την πρόταση που βρίσκεται στο τραπέζι, θα δημιουργηθεί ένας όμιλος με ισχυρότατο στόλο, ο οποίος θα έχει απέναντί του βασικούς ανταγωνιστές τη Seajets στις Κυκλάδες και τις Μινωικές Γραμμές του ομίλου Γκριμάλντι στα δρομολόγια της Κρήτης και της Αδριατικής

Σχολιάζοντας τον ανταγωνισμό στην Ελλάδα και το ενδεχόμενο μιας συγχώνευσης της Attica Group με την ΑΝΕΚ, εξήγησε πως ούτως ή άλλως για τις Μινωικές Γραμμές –τις οποίες ελέγχει κατά 100%–δύο είναι οι παίκτες στην Ελλάδα: αυτός και η Attica Group, επικαλούμενος το γεγονός πως οι ANEK και Attica λειτουργούν ήδη εδώ και 10 χρόνια κοινοπρακτικά στις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης.

Tα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου βρίσκονται σε διαγωνισμό παραχώρησης από το ΤΑΙΠΕΔ.

Σημείωσε επίσης πως τον ενδιαφέρει το λιμάνι τόσο της Ηγουμενίτσας όσο και αυτό του Ηρακλείου, τα οποία βρίσκονται σε διαγωνισμό παραχώρησης από το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και το λιμάνι της Κέρκυρας. Μάλιστα, ορισμένες πληροφορίες θέλουν τον Ιταλό επιχειρηματία να βρίσκεται και σε παράλληλες συζητήσεις με μικρή ακτοπλοϊκή εταιρεία που πραγματοποιεί τοπικά δρομολόγια στο βόρειο Ιόνιο για το ενδεχόμενο συνεργασίας –πληροφορίες που έχουν δημιουργήσει προσδοκία εξαγοράς της εν λόγω εταιρείας.

Ωστόσο, ο Εμανουέλε Γκριμάλντι ήταν ξεκάθαρος πως η βαρύτητά του αυτή την περίοδο είναι τα δύο λιμάνια που έχει σε διαγωνισμό το ΤΑΙΠΕΔ. Τόνισε μάλιστα πως είναι ο μεγαλύτερος πελάτης στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου, όμως εφόσον αποκτήσει τον έλεγχο, δεν πρόκειται απλώς να τα διαχειριστεί παθητικά, αλλά θα επενδύσει προκειμένου να αναπτύξει κέντρα logistics. Δεν έκρυψε βέβαια την ενόχλησή του για αύξηση τελών που έχει επωμιστεί πρόσφατα στο λιμάνι του Πειραιά, όπου και δραστηριοποιείται και με γραμμές μεταφοράς καινούργιων οχημάτων.

Παράλληλα, θύμισε ότι ο όμιλός του δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά με επτά πλοία στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής, αλλά και με επιπλέον πλοία για τις μεταφορές καινούργιων οχημάτων (car carriers), και σημείωσε ότι θα εξετάσει κάθε ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη.

Υπενθυμίζεται πως ο όμιλος Γκριμάλντι διεκδίκησε την Hellenic Seaways κόντρα στην Attica Group, η οποία τελικά την απέκτησε, μέσω της 100% ελληνικής θυγατρικής του εταιρείας, Μινωικών Γραμμών.