Έκθεση στο Αμβούργο για τις «έξυπνες» συγκοινωνίες

Έκθεση στο Αμβούργο για τις «έξυπνες» συγκοινωνίες

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τις μελλοντικές μετακινήσεις στις μεγαλουπόλεις του κόσμου παρουσιάζουν οι διοργανωτές της Διεθνούς Εκθεσης Ευφυών Μεταφορικών Συστημάτων ITS (Intelligent Transport Systems) στο Αμβούργο. Ταυτόχρονα επιδιώκουν να δείξουν τρόπους για την αποτελεσματική μείωση των εκπομπών ρύπων από τα Ι.Χ., τα οποία δεσπόζουν στο κέντρο σχεδόν κάθε μεσαίας και μεγάλης πόλης του κόσμου. Από τις αρχές της εβδομάδας έως την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου βρίσκονται στο Αμβούργο για τη διεθνή έκθεση 10.000 ειδικοί περισσότερων από 100 χωρών. Πρόκειται για την πρώτη διεθνή διοργάνωση του είδους στο Αμβούργο μετά την αναγκαστική διακοπή λόγω κορωνοϊού.

Ταυτόχρονα παρουσιάζονται τρόποι για την αποτελεσματική μείωση των εκπομπών ρύπων από τα Ι.Χ.

Η έκθεση, η οποία προετοιμάζεται εδώ και σχεδόν μία πενταετία με διάφορα πιλοτικά προγράμματα, κινείται γύρω από έξι βασικούς άξονες: αποδοτικές και ψηφιοποιημένες αστικές και προαστιακές συγκοινωνίες, εξατομικευμένες προτάσεις μετακινήσεων για πολίτες, αυτόνομη οδήγηση, επέκταση πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, περιβαλλοντική προστασία, καθώς και «έξυπνες»μεταφορές προϊόντων, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της Deutsche Welle. Οι επισκέπτες της διεθνούς έκθεσης έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν πιλοτικά πρότζεκτ, όπως εκείνο της εταιρείας Moia. Oι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παραγγείλουν μέσω εφαρμογής ένα ηλεκτρικό ταξί, το οποίο τους παίρνει από το σημείο που βρίσκονται και τους μεταφέρει εκεί όπου επιθυμούν. Στην περιοχή του λιμανιού του Αμβούργου θα λειτουργεί πειραματικά καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης συγκοινωνία αυτόνομων λεωφορείων στο πλαίσιο του προγράμματος Heat και θα παρουσιαστεί το φιλόδοξο πρότζεκτ Hyperloop για τη μελλοντική μεταφορά κοντέινερ. Στην έκθεση δίνεται ιδιαίτερο βάρος στις συγκοινωνίες εντός και περιμετρικά των πόλεων. Σε ορισμένες πρωτεύουσες επιτυγχάνεται ήδη από σήμερα μείωση ρύπων με τη ευφυή ψηφιακή δικτύωση φωτεινών σηματοδοτών και οχημάτων. Χάρη σε ειδική εφαρμογή κινητού οι οδηγοί επιλέγουν κατά τέτοιον τρόπο την ταχύτητά τους, ώστε όλα τα φανάρια στην πορεία τους να είναι πράσινα, εξοικονομώντας ενέργεια, χρόνο και άγχος. Οι φωτεινοί σηματοδότες ενημερώνουν για τη διάρκεια του κόκκινου και του πράσινου τα συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας των αρμόδιων αρχών, τα οποία στη συνέχεια επικοινωνούν με την εν λόγω εφαρμογή ή ακόμα και απευθείας με τα οχήματα, αν εκείνα πληρούν τις τεχνολογικές προϋποθέσεις.

Η τεχνολογία αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί από κάθε μεγαλούπολη του κόσμου, λέει ο Μίχαελ Γκάνζερ από την κοινοπραξία Kapsch TrafficCom. Ο καθηγητής Μάρτιν Φέλεντορφ, επικεφαλής του ινστιτούτου Οδικού Δικτύου και Συγκοινωνιών στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Γκρατς, παρατηρεί ότι χάρη στη χρήση του συστήματος διασύνδεσης σηματοδοτών σε όλες τις μεγάλες γερμανικές πόλεις σταδιακά μέχρι το 2027, το διοξείδιο του άνθρακα θα περιοριστεί ετησίως κατά περίπου 42 εκατ. τόνους, όταν το 2020 χάρη στα φωτοβολταϊκά μειώθηκε κατά 35 εκατ. τόνους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή