ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επενδύσεις σε Ελλάδα και Κύπρο από την Public – MediaMarkt

Νέο μοντέλο λειτουργίας στα καταστήματα και αυτοματοποιημένη αποθήκη 22.000 τ.μ.

ependyseis-se-ellada-kai-kypro-apo-tin-public-mediamarkt-561543814

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το επενδυτικό πλάνο της Public – MediaMarkt (PMM), ύψους 40 εκατ. ευρώ για την τριετία 2020-2022, κεντρικός στόχος του οποίου είναι η ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας σε Ελλάδα και Κύπρο μέσα από τη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου προϊόντων, τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη τόσο στο φυσικό όσο και στο ηλεκτρονικό κατάστημα, και την παροχή καινοτόμων λύσεων που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των καιρών. Η πανδημία, άλλωστε, έχει καταστήσει τις καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις ανάγκη και όχι πολυτέλεια στο λιανεμπόριο, ενώ ταυτόχρονα έχει ενισχύσει την τάση του «retailtainment», της πραγματοποίησης αγορών ως ψυχαγωγίας. 

Σε ό,τι αφορά το τελευταίο, χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το κατάστημα Public στο εμπορικό κέντρο Golden Hall, μια επένδυση συνολικού ύψους 2 εκατ. ευρώ. Το νέο κατάστημα, το οποίο άνοιξε τον Ιούνιο, έχει συνολική έκταση 3.200 τ.μ., λειτουργεί σε τρία επίπεδα και διαθέτει πάνω από 50.000 κωδικούς προϊόντων. Στην ουσία πρόκειται για κατάστημα που απευθύνεται σε όλη την οικογένεια, καθώς εκεί ο καταναλωτής μπορεί να βρει από ένα μολύβι και ένα μπλοκ ζωγραφικής έως μια ηλεκτρική συσκευή. To κατάστημα διαθέτει επίσης αναγνωστήριο, ειδικό χώρο για τα παιδιά (kids’ area) αλλά και ειδικό χώρο για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια (gaming zone). 

Το εν λόγω κατάστημα διαθέτει ψηφιακές οθόνες και σημάνσεις που ενημερώνουν τους επισκέπτες για τις τιμές και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων. Παράλληλα προσφέρει τη δυνατότητα άμεσης παραλαβής των ηλεκτρονικών παραγγελιών τους από ειδικά σημεία εντός του καταστήματος (Pick Up Points), υποστηρίζει την υπηρεσία παραγγελίας από το κατάστημα και παραλαβής από οποιονδήποτε χώρο, αλλά και την υπηρεσία παραλαβής παραγγελίας αυθημερόν από το κατάστημα (Same Day Store Pickup). Τέλος, εντός του καταστήματος ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί ανέπαφες πληρωμές σε οποιοδήποτε σημείο.

Στην ίδια λογική είναι και η επένδυση που πραγματοποίησε η PMM στην Κύπρο, επένδυση ύψους άνω των 2 εκατ. ευρώ που ολοκληρώθηκε πρόσφατα. Συγκεκριμένα, η εταιρεία άνοιξε πριν από λίγες ημέρες ένα νέο κατάστημα στη Λάρνακα, συνολικής επιφάνειας 3.000 τ.μ., στο Metropolis Mall, ενώ προχώρησε στην ανακαίνιση του Public στη Λεμεσό, ενός σύγχρονου καταστήματος συνολικής επιφάνειας 2.800 τ.μ. Αμφότερα τα καταστήματα διαθέτουν διευρυμένο προϊοντικό μείγμα, ενώ για πρώτη φορά η μάρκα Public συνδυάζει προϊόντα τεχνολογίας, ψυχαγωγίας, μικρές αλλά και μεγάλες οικιακές συσκευές. Μάλιστα, η εταιρεία παρέχει την υπηρεσία παράδοσης και εγκατάστασης των μεγάλων οικιακών συσκευών την επόμενη μέρα από την αγορά, διαθέτοντας εξειδικευμένο προσωπικό. 

Το νέο αυτό μοντέλο καταστήματος αναμένεται να εφαρμοστεί και σε άλλα υφιστάμενα καταστήματα της αλυσίδας –όπου τουλάχιστον αυτό είναι δυνατόν με βάση την επιφάνεια των καταστημάτων και το εάν εκτείνονται σε ένα ή περισσότερα επίπεδα–, ενώ θα εφαρμοστεί και στα νέα καταστήματα που σχεδιάζει για το επόμενο διάστημα η PMM. Μεσοπρόθεσμα ο επενδυτικός σχεδιασμός της εταιρείας σε ό,τι αφορά το δίκτυο καταστημάτων περιλαμβάνει δύο νέα σημεία στη μεγάλη επένδυση του Ελληνικού. 

Επίσης, φέτος η PMM εισήγαγε στα καταστήματα Media Markt την υπηρεσία «Personal Video Shopping». Η υπηρεσία, που υλοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε συνεργασία με την ελληνική εταιρεία Skymakers, επιτρέπει στους καταναλωτές να κλείσουν ψηφιακό ραντεβού, να ξεναγηθούν και να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους μέσω βιντεοκλήσης στο κατάστημα της MediaMarkt.

Ειδική ομάδα για τις νέες τεχνολογίες 

Για την εξεύρεση και εφαρμογή καινοτόμων λύσεων που βελτιώνουν την αγοραστική εμπειρία και μάλιστα την πολυκαναλική (omnichannel) εμπειρία, η PMM έχει αναπτύξει, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», εντός της εταιρείας (in house) μια ομάδα για νέες τεχνολογίες και ανάπτυξη λογισμικού (software development). Η ομάδα αυτή αποτελείται σήμερα από 40 άτομα με στόχο να ξεπεράσει τα 100 άτομα έως το τέλος του 2022. Στόχος της ομάδας αυτής είναι να αναπτύσσει καινοτόμους λύσεις, εφαρμογές και πλατφόρμες αξιοποιώντας τις νέες εκθετικές τεχνολογίες, όπως είναι η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) και τα big data, για την ανάπτυξη νέων ψηφιακών καναλιών και υπηρεσιών. Τέτοιες υπηρεσίες είναι, μεταξύ άλλων, οι ανέπαφες πληρωμές και οι πληρωμές χωρίς χρήση χαρτιού (χωρίς δηλαδή έκδοση έγχαρτης απόδειξης) σε οποιοδήποτε σημείο εντός του καταστήματος, virtual shopping και άλλες.

Στις σημαντικές επενδύσεις που έχει ήδη υλοποιήσει η εταιρεία, και μάλιστα εν μέσω πανδημίας, συγκαταλέγεται η δημιουργία νέας αυτοματοποιημένης αποθήκης 22.000 τ.μ. στον Ασπρόπυργο Αττικής, διπλάσιας χωρητικότητας και με δυνατότητα εκτέλεσης πενταπλάσιου αριθμού αποστολών σε σύγκριση με τις προηγούμενες εγκαταστάσεις της. Πρόκειται για επένδυση ύψους 15 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, η PMM αύξησε τον στόλο των μεταφορικών οχημάτων της σε 25.

Το 2020 η πανδημία και το παρατεταμένο lockdown στο λιανεμπόριο επηρέασαν, όπως ήταν αναμενόμενο, τα οικονομικά αποτελέσματα της PMM, η οποία στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην επίσκεψη στο φυσικό κατάστημα. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της το 2020 διαμορφώθηκε σε 296,5 εκατ. ευρώ έναντι 268,3 εκατ. ευρώ το 2019, σημειώνοντας αύξηση 10,48%. Από τον τζίρο των 296,5 εκατ. ευρώ, τα 67,59 εκατ. ευρώ αφορούν τον τζίρο της MediaMarkt για το διάστημα Αυγούστου-Δεκεμβρίου 2020. 

Το τρέχον έτος, η πορεία των πωλήσεων της PMM είναι ανοδική, ενώ αυξάνονται τα μερίδιά της και η διοίκηση αναμένει ενισχυμένες επιδόσεις στις επερχόμενες ξεχωριστές εμπορικές περιόδους, όπως είναι η Black Friday και τα Χριστούγεννα.