Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Alpha Bank

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Alpha Bank

Με στόχο την ολική επαναφορά στην κερδοφορία, η τράπεζα δίνει έμφαση σε νέες ηλεκτρονικές συναλλαγές

3' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η επίτευξη απόδοσης ιδίων κεφαλαίων 10% το 2023, η δημιουργία των συνθηκών για τη σταθερή αύξηση των εσόδων από τόκους και προμήθειες και η ολική επαναφορά στην κερδοφορία αποτελούν τον βασικό πυρήνα του σχεδίου μετασχηματισμού της Alpha Bank.

Με έμφαση στις ψηφιακές συναλλαγές, στην ταχύτητα στην αξιολόγηση και την έγκριση  αιτημάτων για τη χορήγηση δανείων μέσω αυτοματοποιημένων διαδικασιών, καθώς και στην αξιοποίηση της τεχνολογίας για την τμηματοποίηση των αναγκών των πελατών, είτε πρόκειται για φυσικά πρόσωπα είτε για επιχειρήσεις, το πρόγραμμα μετασχηματισμού στοχεύει στη δομική αλλαγή του τρόπου λειτουργίας της τράπεζας και του τρόπου προσέγγισης του πελάτη.

Στη λιανική τραπεζική στόχος είναι η επίτευξη επιπλέον εσόδων ύψους 60 εκατ. ευρώ από τόκους και 65 εκατ. ευρώ από προμήθειες την τετραετία 2021-2024.  Αντίστοιχα στην τραπεζική επιχειρήσεων στόχος είναι η αύξηση εσόδων από τόκους και προμήθειες κατά 200 εκατ. και 35 εκατ. ευρώ αντίστοιχα μέχρι το 2024. Το πρόγραμμα μετασχηματισμού «Alpha blue print», όπως ονομάζεται, θα απαιτήσει επενδύσεις συνολικού ύψους 430 εκατ. ευρώ, με τις επενδύσεις στον τομέα της τεχνολογίας να υπολογίζονται στα 120 εκατ. ευρώ.

«Αλλάζουμε την οργάνωσή μας, τις διαδικασίες μας, τα προϊόντα και τα συστήματά μας, ώστε να προσφέρουμε σε κάθε τμήμα της πελατείας μας τις υπηρεσίες που χρειάζεται, στον χρόνο και με τον τρόπο που τις χρειάζεται και ψηφιοποιούμε την καθημερινή εξυπηρέτηση του πελάτη σε σειρά συναλλαγών και στις πωλήσεις απλών προϊόντων», επεσήμανε κατά τη χθεσινή παρουσίαση του σχεδίου μετασχηματισμού ο CEO της Alpha Bank Βασίλης Ψάλτης.

Οπως εξήγησε, «αυτό θα μας επιτρέψει να εστιάσουμε την προσοχή μας στους πελάτες και στα προϊόντα που φέρνουν μεγαλύτερη αξία στην τράπεζα», προσθέτοντας ότι μέσω των επενδύσεων στην τεχνολογία ενισχύεται δραστικά ο τομέας του web και του mobile banking, που γίνεται πλέον βασικό κανάλι πωλήσεων και εξυπηρέτησης». Η γενική διευθύντρια – Chief Transformation Officer Αναστασία Σακελλαρίου έκανε λόγο για «μία ανανεωμένη, σύγχρονη Alpha Bank, που θα εξασφαλίζει τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας». Τα αποτελέσματα του σχεδίου μετασχηματισμού είναι:

• Η βελτίωση παραγωγικότητας κατά 25%, με ταυτόχρονη μείωση του μέσου χρόνου διεκπεραίωσης εργασιών και του λειτουργικού κινδύνου.

Το πρόγραμμα θα απαιτήσει επενδύσεις ύψους 430 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 120 εκατ. αφορούν την τεχνολογία.

• Η καθαρή μείωση του κόστους λειτουργίας κατά 60 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση από το σύνολο των παρεμβάσεων.

Εξειδικεύοντας τις αλλαγές στη λιανική τραπεζική, ο γενικός διευθυντής Retail Banking Ισίδωρος Πάσσας σημείωσε ότι ο πελάτης της Alpha Bank θα μπορεί άμεσα και εύκολα, όχι μόνο να κλείνει ραντεβού και να το πραγματοποιεί με βιντεοκλήση, αλλά και να δίνει τη συγκατάθεσή του για  συναλλαγή ή αγορά προϊόντος. «Βάζουμε τον πελάτη μέσα στο κατάστημα, όπου κι αν αυτός βρίσκεται», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πάσσας, προσθέτοντας ότι «το κατάστημα αναβαθμίζεται σε κομβικό σημείο παροχής υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και ουσιαστικής επικοινωνίας με τους πελάτες».

Ενδεικτικά, όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής – Chief Risk Officer της Alpha Bank Σπύρος Ανδρονικάκης, «για καταναλωτικά δάνεια και κάρτες ο χρόνος λήψης της απόφασης μειώνεται από δύο ημέρες που είναι σήμερα σε κάτω από μία ημέρα, ενώ για δάνειο αυτοκινήτου, από μία ημέρα που είναι σήμερα θα μειωθεί σε λιγότερο από μία ώρα. Παράλληλα, οι ροές εργασίας είναι εντελώς ψηφιακές και ο πελάτης θα ενημερώνεται αυτόματα στο κινητό του για την πρόοδο του αιτήματός του».

Οι πλατφόρμες

Στο σκέλος της επιχειρηματικής πίστης, ο γενικός διευθυντής Wholesale Banking της Alpha Bank Γιάννης Εμίρης ανέλυσε τις ενέργειες που γίνονται για την ενίσχυση του web banking επιχειρήσεων, ώστε να καλύψει το σύνολο των συναλλαγών που προσφέρονται από το κατάστημα. Οπως τόνισε, «όλες οι ψηφιακές πλατφόρμες –όπως το Alpha Mass Payments και η πλατφόρμα factoring– εντάσσονται στο web banking επιχειρήσεων, προκειμένου οι πελάτες να έχουν από μία μόνο πύλη εισόδου πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες», ενώ παράλληλα δρομολογείται το λανσάρισμα του mobile banking επιχειρήσεων.

Τέλος, υπογράμμισε την επιτυχία του «προγράμματος μεταφοράς συναλλαγών επιχειρήσεων από τα καταστήματα σε εναλλακτικά κανάλια» που κεντροποιεί και αυτοματοποιεί συναλλαγές και εργασίες (π.χ. αναλήψεις και καταθέσεις μετρητών, μεταφορές και πληρωμές δανείων κ.ά.), με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, καθώς μέσα σε διάστημα δύο μηνών, στα 7 πιλοτικά καταστήματα που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, οι συναλλαγές αυτές μειώθηκαν κατά 48%.

Ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης και Καινοτομίας της Alpha Bank, Σπύρος Φιλάρετος, ανέλυσε τους άμεσους στόχους που μεταξύ άλλων είναι η χορήγηση δανείων στα εναλλακτικά δίκτυα, αρχικώς με τα μικρά καταναλωτικά στο myAlpha mobile και στη συνέχεια στο web banking, καθώς και στο check-out των digital retailers, ενώ σημείωσε ότι αντίστοιχη προσπάθεια ξεκινάει και στο wholesale banking, με προτεραιότητα τις πιστοδοτήσεις μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή