Οι ελλείψεις σε ημιαγωγούς φρενάρουν και τη Maserati

Οι ελλείψεις σε ημιαγωγούς φρενάρουν και τη Maserati

Ανέβαλε την παρουσίαση νέου μοντέλου της και η Alfa Romeo

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μεγάλος είναι ο πονοκέφαλος που έχουν δημιουργήσει οι ελλείψεις σε ημιαγωγούς, αναγκάζοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες είτε να μειώσουν προσωρινά την παραγωγή είτε να καθυστερήσουν την παρουσίαση νέων μοντέλων. Στην τελευταία περίπτωση εμπίπτει η ιταλική Μaserati και στην πρώτη η γερμανική Volkswagen και η ιαπωνική Toyota, μεταξύ άλλων. Ειδικότερα, χθες ο ιταλικός όμιλος υπερπολυτελών και γρήγορων αυτοκινήτων Maserati ανακοίνωσε ότι θα καθυστερήσει το λανσάρισμα του νέου οχήματος πολλαπλών χρήσεων και δραστηριοτήτων Grecale SUV έως την άνοιξη του 2022, ενώ ο αρχικός σχεδιασμός της ήταν να παρουσιαστεί τον επόμενο μήνα. Η αλλαγή οφείλεται στην παγκόσμια έλλειψη σε ημιαγωγούς. Η Maserati, η οποία αποτελεί μέρος του ομίλου Stellantis, πλήττεται ουσιαστικά με τον ίδιο τρόπο που πλήττονται και άλλες εταιρείες του κλάδου εξαιτίας της ανεπάρκειας σε εξαρτήματα και της συμφόρησης στο σύστημα της προμηθευτικής αλυσίδας. «Ειδικότερα, οι όγκοι της παραγωγής δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην παγκόσμια ζήτηση λόγω του ότι οι ημιαγωγοί βρίσκονται σε ανεπάρκεια», αναφέρει η ιταλική εταιρεία. Το ντεμπούτο του νέου μοντέλου Grecale, το οποίο κατασκευάζεται στο Κασίνο της κεντρικής Ιταλίας, αναμενόταν στις 16 Νοεμβρίου. Ανάλογη είναι η απόφαση του μητρικού ιταλοαμερικανικού ομίλου Stellantis, τον οποίο συναπαρτίζουν οι Fiat – Chrysler, και για το νέο μοντέλο Tonale της Alfa Romeo, το οποίο και αυτό καλύπτει ποικίλες δραστηριότητες. Η παρουσίασή του μετατίθεται για του χρόνου τον Μάρτιο, ενώ είχε προγραμματιστεί για τα τέλη του τρέχοντος έτους.

Τόσο η εταιρεία Stellantis όσο και η γαλλική PSA αναγκάστηκαν να διακόψουν σε ορισμένα από τα εργοστάσιά τους σε Ευρώπη και Καναδά την παραγωγή τους λόγω του προβλήματος των ημιαγωγών, βασικών συστατικών των αυτοκινήτων, αλλά και πάμπολλων συσκευών.

Μειώσεις παραγωγής έχουν ήδη ανακοινώσει Volkswagen, Toyota, η γαλλική PSA και ο ιταλοαμερικανικός όμιλος Stellantis.

Ο ιταλοαμερικανικός όμιλος εκτιμά πως φέτος θα παραγάγει 1,4 εκατ. λιγότερα οχήματα. Συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων του επισημαίνουν ότι ο αντίκτυπος από τη σπανιότητα ημιαγωγών στην παγκόσμια αγορά έχει αντίκτυπο ο οποίος θα αποδειχθεί πιο καταστρεπτικός και μακροχρόνιος στη Stellantis από τον αντίστοιχο της πανδημίας του κορωνοϊού.

Στην περίπτωση της ιαπωνικής Toyota, η αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε να περιορίσει κατά 15% την παραγωγή της τον Νοέμβριο και αντί του 1 εκατομμυρίου οχημάτων να κατασκευάσει περίπου 850.000-900.000 μονάδες. Ο λόγος είναι ο ίδιος που έκανε τη Stellantis και την PSA να διακόψουν τη λειτουργία ορισμένων εργοστασίων τους για ένα διάστημα, δηλαδή η σπανιότητα εξαρτημάτων.

 «Εξακολουθούμε να αντιμετωπίζουμε έλλειψη εξαρτημάτων, οπότε από μέρους μας έχουμε προσαρμόσει τα αρχικά στάδια παραγωγής για τον Νοέμβριο», αναφέρεται στην ανακοίνωση. Πάντως, ο στόχος της Toyota για 9 εκατ. οχήματα κατά το οικονομικό έτος Απριλίου 2021 – Μαρτίου 2022 δεν πρόκειται να μεταβληθεί, διότι βοηθά η χαλάρωση των περιορισμών της πανδημίας στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας. Από την πλευρά της η Skoda, μέλος του ομίλου Volkswagen, ανακοίνωσε ότι φέτος η παραγωγή της θα είναι μειωμένη κατά 250.000 οχήματα σε σχέση με όσα είχε σχεδιάσει, εξαιτίας της παγκόσμιας κρίσης στους ημιαγωγούς. Επίσης, τέλος, όπως αναφέρει το ειδικευμένο περιοδικό Automobilwoche, η Skoda έως τη λήξη του 2021 θα επικεντρωθεί πρωτίστως στην ολοκλήρωση όλων των ημιτελών οχημάτων της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή