1st Καθημερινή ESG Summit: Μπορούμε να έχουμε τρένα ​​​​​​​υδρογόνου στα επόμενα δύο χρόνια

1st Καθημερινή ESG Summit: Μπορούμε να έχουμε τρένα ​​​​​​​υδρογόνου στα επόμενα δύο χρόνια

Κ. Καραμανλής, Γ. Δημητριάδης, Γ. Ρέτσος, Ευ. Βασιλάκης στο συνέδριο της «Κ»

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη στρατηγική και τις πρακτικές που απαιτούνται για να ενισχυθεί η βιωσιμότητα στις μεταφορές και τις υποδομές αναφέρθηκαν χθες, κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας του πρώτου συνεδρίου της «Κ» για τα κριτήρια ESG και την κλιματική κρίση, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Γιάννης Ρέτσος και ο πρόεδρος της Aegean Airlines και αντιπρόεδρος και CEO της Autohellas / Hertz Ευτύχης Βασιλάκης.

Ειδικότερα, όπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής, η χώρα δρομολογεί, με τη διαδικασία της μελετοκατασκευής, σιδηροδρομικά έργα ύψους 3,3 δισ. ευρώ. Ωσότου, όμως, πραγματοποιηθούν τα συγκεκριμένα έργα, που διαθέτουν βιώσιμο χαρακτήρα, η χώρα κάνει χρήση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης με στόχο την υλοποίηση δράσεων, όπως η προμήθεια τρένων υδρογόνου, τα οποία θα ήταν δυνατόν να τεθούν σε κυκλοφορία σε διάστημα δύο χρόνων.

Ο υπουργός ανέφερε ακόμη ότι έχει προχωρήσει ο διαχωρισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ ύστερα από πολλά χρόνια «ξεμπλόκαρε» ο διαγωνισμός για το έργο της κατασκευής της γραμμής 4 του μετρό.

Η Aegean έχει επενδύσει σε νέο στόλο που θα έχει 45% μικρότερη επιβάρυνση CO2 ανά χιλιομετρικό επιβάτη.

Τόνισε ακόμη ότι είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την προμήθεια υπερσύγχρονου στόλου 770 λεωφορείων, ενώ σήμερα στην Αθήνα κυκλοφορούν κατά 50% περισσότερα λεωφορεία σε σχέση με το 2019.

Ο πρόεδρος του Υπερταμείου Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης υπογράμμισε ότι ο φορέας περιλαμβάνει στο χαρτοφυλάκιό του αρκετές συμμετοχές και εταιρείες με σημαντικό αντίκτυπο στην κλιματική κατάσταση της χώρας. «Στο νέο στρατηγικό μας σχέδιο, που βρίσκεται στο στάδιο της έγκρισης, έχουμε σαφή στρατηγική για τη βιωσιμότητα και την υιοθέτηση κριτηρίων ESG», ανέφερε. Σχετικά με την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας διευκρίνισε ότι σε διάστημα έξι έως εννέα μηνών θα λάβει χώρα ο διαγωνισμός, ενώ υπό κατάρτιση βρίσκεται η μελέτη για την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Γιάννης Ρέτσος, σημείωσε ότι απαιτείται η υιοθέτηση ενός βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού, με έμφαση στη βελτίωση των υπηρεσιών. Κι αυτό ενόψει και της προσδοκώμενης βελτίωσης των επιδόσεων του τουρισμού το 2022 και της επιστροφής του κλάδου στα επίπεδα πριν από την πανδημία. Ο κ. Ρέτσος τόνισε ότι απαιτείται συνεργασία των τοπικών Αρχών με τους εκπροσώπους επιμέρους παραγωγικών κλάδων, ώστε να καταστεί βιώσιμο το εγχώριο τουριστικό προϊόν.

Ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, ανέφερε ότι στις αερομεταφορές, που διαθέτουν περιβαλλοντικό αποτύπωμα που αντιστοιχεί στο 1/10 αυτού των οδικών μεταφορών, από το 2010 οι εταιρείες πληρώνουν για τα δικαιώματα ρύπων. Ωστόσο, στον αεροπορικό κλάδο, σε αντίθεση με τις οδικές μεταφορές, δεν υπάρχουν ολοκληρωμένες τεχνολογικές λύσεις, με την ηλεκτροκίνηση να είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο και την παραγωγή βιώσιμων καυσίμων να είναι περιορισμένη.

«Η Aegean έχει επενδύσει σε νέο στόλο που θα έχει 45% μικρότερη επιβάρυνση CO2 ανά χιλιομετρικό επιβάτη, αλλά αυτό δεν αρκεί για να πάμε στους στόχους της Ευρωπαϊκής Ενωσης», ανέφερε, τονίζοντας ότι είναι αναγκαίο να επεκταθεί η τουριστική περίοδος, όπως και να βελτιστοποιηθεί η διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή