Με ΣΔΙΤ υλοποιούνται οδικά έργα ύψους 1,6 δισ.

Με ΣΔΙΤ υλοποιούνται οδικά έργα ύψους 1,6 δισ.

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Αυγατίζουν» τα οδικά έργα των οποίων η υλοποίηση προωθείται μέσω ΣΔΙΤ, καθώς από το 2019 μέχρι σήμερα προχωρούν συνολικά πέντε μεγάλοι οδικοί άξονες μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με συνολικό προϋπολογισμό που υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει το 1,6 δισ. ευρώ. Η λύση των ΣΔΙΤ κρίνεται ως ιδιαίτερα πρόσφορη, καθώς πλέον είναι εξαιρετικά δύσκολη η λήψη πλήρους χρηματοδότησης από κοινοτικά κονδύλια για την εκτέλεση οδικών έργων, καθώς η έμφαση δίνεται πλέον σε άλλες δράσεις, όπως η μετάβαση στην πράσινη ενέργεια και η ψηφιοποίηση.

Στο πλαίσιο αυτό, στη σχετική «λίστα» πρόκειται να προστεθούν το αμέσως προσεχές διάστημα δύο νέα οδικά έργα ΣΔΙΤ, τα οποία εξαγγέλθηκαν πριν από έξι μήνες από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Ο λόγος για τον άξονα Θεσσαλονίκη – Εδεσσα και το τμήμα Δράμα – Αμφίπολη. Το πρώτο έργο είναι προϋπολογισμού της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ και αφορά δύο τμήματα, την παράκαμψη Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών, μήκους έξι και εννέα χιλιομέτρων αντίστοιχα, και το τμήμα Μαυροβούνι – Εδεσσα, μήκους 10 χιλιομέτρων. Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι 27 χρόνια, εκ των οποίων τα τέσσερα θα αφορούν την κατασκευαστική περίοδο. Για το συγκεκριμένο έργο αναμένεται να εκκινήσει η διαδικασία σχετικά με την πρόσληψη χρηματοοικονομικού συμβούλου, που θα αναλάβει την προετοιμασία του διαγωνισμού.

Στη σχετική «λίστα» θα προστεθούν σύντομα και οι άξονες Θεσσαλονίκη – Εδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη.

Για το έτερο έργο, Δράμα – Αμφίπολη, προϋπολογισμού 275 εκατ. ευρώ, έχει εκκινήσει ήδη η διαδικασία για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου, που θα αναλάβει την προετοιμασία του σχετικού διαγωνισμού. Στόχος είναι τα δύο αυτά έργα να έχουν λάβει το πράσινο φως από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ μέχρι τα τέλη του έτους ή το αργότερο στις αρχές του 2022, όταν και αναμένεται να δημοπρατηθούν.

Στην αγορά αναμένουν με ενδιαφέρον και τις εξελίξεις αναφορικά με το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα οδικό έργο ΣΔΙΤ, τη νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, γνωστή και ως «Flyover», λόγω του υπερυψωμένου «χαρακτήρα» της. Πρόκειται για έργο της τάξεως των 370 εκατ. ευρώ, το οποίο θα διεκδικήσουν η Αβαξ, η Ακτωρ Παραχωρήσεις, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Intrakat και η κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την Intertoll Europe. Πρόθεση του υπ. Υποδομών είναι να επιταχύνει τη σχετική διαδικασία, ώστε να καταστεί εφικτή η υποβολή προσφορών μέχρι το τέλος του έτους.

Εν τω μεταξύ, σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται πλέον και ο πρώτος διαγωνισμός για οδικό έργο ΣΔΙΤ, ο οποίος προκηρύχθηκε ήδη από το καλοκαίρι του 2019. Ο λόγος για τον άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, εκτιμώμενου κόστους 312 εκατ. ευρώ, έργο που θα διεκδικήσουν τα ίδια σχήματα με εκείνα που διεκδικούν και την περιφερειακή της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις, αυτή την περίοδο ολοκληρώνεται η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου και εκτιμάται ότι η κατάθεση των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2022, ώστε να έχει υπογραφεί η σύμβαση μέχρι το τέλος του ίδιου έτους. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 30 χρόνια.

Ακόμα ένα οδικό έργο μέσω ΣΔΙΤ είναι και το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του νέου Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Ο διαγωνισμός έχει εισέλθει στη δεύτερη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Το έργο είναι ύψους 205 εκατ. ευρώ και διεκδικείται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την Ακτωρ Παραχωρήσεις, τη Shikun Binui από το Ισραήλ και τις κοινοπραξίες των Αβαξ – Marguerite (επενδυτικό fund) και Μυτιληναίος – Intertoll – Acciona Concesiones.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή