Ο e-ΕΦΚΑ της επόμενης μέρας

4' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στον δρόμο για την Ιθάκη του e-ΕΦΚΑ, δηλαδή τον ψηφιακό μετασχηματισμό του, καλείσαι να διαβείς μέσα από συμπληγάδες ανεξάρτητων πληροφοριακών συστημάτων, τα οποία συχνά δεν επικοινωνούν μεταξύ τους, από ένα απαρχαιωμένο δίκτυο υπολογιστών προς χρήση των υπηρεσιών και από την πολυδαίδαλη ασφαλιστική νομοθεσία.

Η πανσπερμία συστημάτων, οι διαφορετικοί τύποι μηχανογράφησης αρχείων, τα σημαντικά οργανωτικά ζητήματα των παλαιών ταμείων, τα οποία συγχωνεύτηκαν εν μια νυκτί χωρίς σοβαρό σχεδιασμό, ανάγκαζαν μέχρι πρότινος τους πολίτες να μεταβαίνουν χιλιόμετρα, ξανά και ξανά, προς τα τοπικά υποκαταστήματα προκειμένου να παρακολουθήσουν ή να επιλύσουν την υπόθεσή τους.

Οι εικόνες αυτές, που προσβάλλουν έντονα τον πολιτισμό μας, προφανώς δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τον φορέα που ασκεί την κοινωνική πολιτική της χώρας και εξυπηρετεί καθημερινά, μέσω των υπηρεσιών του, το σύνολο των πολιτών της χώρας.

Ο στόχος που τέθηκε στον e-ΕΦΚΑ είναι να τελειώσει η ταλαιπωρία των πολιτών, τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήματα, και να εξυπηρετούνται όλοι, σε μεγάλο βαθμό, με ψηφιακό τρόπο από όποια τοποθεσία βρίσκονται, όποια στιγμή θελήσουν, χωρίς αυτοπρόσωπη παρουσία.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτής, εντός των προσεχών μηνών υλοποιούνται οι εξής δράσεις:

Ενιαίο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο/ψηφιακές υπογραφές: Σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα διατεθούν σε όλο το προσωπικό του e-ΕΦΚΑ ψηφιακές υπογραφές, με παράλληλη δημιουργία ενιαίου ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου για το σύνολο των οργανικών μονάδων του φορέα, με στόχο την κατάργηση όλων των παραδοσιακών γραφειοκρατικών διαδικασιών και τη γρήγορη δρομολόγηση της πληροφορίας εντός του οργανισμού και όχι μόνο.

Δημιουργία σειράς ψηφιακών εφαρμογών για την ταχύτερη έκδοση συντάξεων, που αποτελεί και το κυριότερο «στοίχημα» της κυβέρνησης στο πλαίσιο της ενίσχυσης της εμπιστοσύνης των πολιτών προς το κράτος. Ηδη προχωράει ο σχεδιασμός της δημιουργίας 15 νέων ψηφιακών υπηρεσιών του e-ΕΦΚΑ που θα δίνουν λύσεις σε ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά ζητήματα, καθώς και σε ζητήματα παροχών προς τους πολίτες.

Ηλεκτρονική αυτοματοποίηση του πλήθους των νομοθετικών διατάξεων για τη διευκόλυνση των εισηγητών που ασχολούνται με το έργο της απονομής συντάξεων, με στόχο τη συντόμευση των εν λόγω διαδικασιών προς όφελος των εν αναμονή συνταξιούχων.

Ενεργοποίηση της υπηρεσίας support.gov.gr για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών για ερώτημα ή αίτημα εξυπηρέτησης σχετικά με την επιλεγμένη ψηφιακή υπηρεσία –πέρα από τις υφιστάμενες myEFKALive και το ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο 1555–, καθώς θα παρέχει κάθε δυνατή υποστήριξη κατά την πλοήγηση των χρηστών στις ψηφιακές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ.

Δημιουργία κανόνων και τεχνολογιών για την ανάλυση και άντληση δεδομένων με στόχο την ανάπτυξη μοντέλων πρόβλεψης που θα συμβάλουν στη βελτίωση λήψης στοχευμένων αποφάσεων αναφορικά με τη διεκπεραίωση των διαδικασιών έκδοσης συντάξεων ανά την επικράτεια και την ενίσχυση των δομών όπου εμφανίζεται αυξημένος όγκος αιτήσεων.

Ψηφιοποίηση της καινούργιας οργανωτικής δομής του e-ΕΦΚΑ που θα δώσει τη δυνατότητα καλύτερης διακίνησης εγγράφων μεταξύ υπηρεσιών και άμεση πρόσβαση στην πληροφορία από κάθε δομή. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνεται και ο ψηφιακός μετασχηματισμός λειτουργίας Νομικής Υπηρεσίας e-ΕΦΚΑ, που αποσκοπεί στη δυνατότητα αποτύπωσης της τρέχουσας θέσης των δικαστικών αξιώσεων του e-ΕΦΚΑ και των δικαστικών και εξώδικων απαιτήσεων κατ’ αυτού.

Υλοποίηση ειδικών πλατφορμών για την υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων που αφορούν στα επικουρικά ταμεία, με στόχο να μην απαιτείται φυσική παρουσία των πολιτών για τη συλλογή και κατάθεση των απαιτούμενων δικαιολογητικών, αφού αυτά θα αντλούνται πλέον μέσω διαλειτουργικότητας από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Ο στόχος που τέθηκε στον e-ΕΦΚΑ είναι να τελειώσει η ταλαιπωρία των πολιτών τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα!

Υλοποίηση μηχανισμών έκδοσης επικουρικών συντάξεων με ίδια μέσα.

Πολύτιμους χρηματοδοτικούς συμμάχους στην προσπάθεια του ψηφιακού μετασχηματισμού, που η πανδημία ανέδειξε σε επιτακτική ανάγκη, αποτελούν οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και υποστηρίζουν μια σειρά εμβληματικών παρεμβάσεων στον Φορέα, όπως:

Η ψηφιοποίηση πάνω από 10 εκατομμυρίων φακέλων ασφαλισμένων για το χρονικό διάστημα πριν από το 2001.

Η δημιουργία νέου ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος. Ανάμεσα στους κυριότερους στόχους του είναι ο αυτοματισμός και η ψηφιοποίηση των συναλλαγών πολιτών/εργοδοτών, η διαλειτουργικότητα με άλλες κρατικές υπηρεσίες προκειμένου να ανακτώνται και να ανταλλάσσονται αυτόματα πληροφορίες. Με αυτόν τον τρόπο καταργείται η ανάγκη υποβολής εγγράφων σε έντυπη μορφή, απλοποιούνται και ομογενοποιούνται οι διαδικασίες του Φορέα, ενώ μειώνεται το συνολικό κόστος λειτουργίας και συντήρησης υποδομών τεχνολογίας πληροφοριών που υποστηρίζουν την κοινωνική ασφάλιση στην Ελλάδα.

Τα οφέλη που θα αποκομίσουν οι ασφαλισμένοι και οι συνταξιούχοι από τις δράσεις που περιλαμβάνει το επιχειρησιακό σχέδιο του e-ΕΦΚΑ αποτυπώνονται ως εξής:

Πρόσβαση στο σύνολο των υπηρεσιών του Φορέα χωρίς φυσική παρουσία.

Καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων με αυτόματη, ηλεκτρονική έκδοση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων.

Δυνατότητα ταχύτατης έκδοσης των συντάξεων, καθώς η ψηφιοποίηση της ασφαλιστικής πληροφορίας θα σημάνει το τέλος των χρονοβόρων διαδικασιών και της ατέρμονης αναμονής των χιλιάδων υποψήφιων συνταξιούχων που δεν διαθέτουν άλλη πηγή εσόδων, ιδίως για τις ακανθώδεις περιπτώσεις της διαδοχικής ασφάλισης.

Αποτελεσματική διαχείριση της ασφαλιστικής πληροφορίας, η οποία πλέον θα είναι ψηφιοποιημένη, άρα και ασφαλής, λαμβάνοντας υπόψη τη διασφάλιση της ανωνυμίας και της προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

Αποσυμφόρηση των υπηρεσιών του e-ΕΦΚΑ, καθώς η απλούστευση των διαδικασιών και η ψηφιοποίηση του συνόλου των υπηρεσιών θα επιτρέπει στο έμψυχο δυναμικό του να επικεντρωθεί σε αμιγώς παραγωγικό έργο, με αποτέλεσμα να εξαλειφθεί το μεγαλύτερο μέρος των εκκρεμοτήτων.

Αδιάψευστος μάρτυρας του έργου που ήδη συντελείται στον e-ΕΦΚΑ είναι η μεγάλη αποδοχή που έδειξαν οι πολίτες στις 50 ψηφιακές υπηρεσίες που είναι ενεργές αυτή τη στιγμή στον ιστότοπο του Φορέα () και στην ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου, Gov.gr. Κάθε μήνα πραγματοποιούνται πάνω από 1 εκατομμύριο ηλεκτρονικές συναλλαγές, γεγονός που αποτρέπει αντίστοιχες μετακινήσεις προς τα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ.

Ολα τα παραπάνω καταδεικνύουν πως η προσπάθεια του e-ΕΦΚΑ είναι συνεχής και συστηματική με στόχο την καταπολέμηση του τέρατος της γραφειοκρατίας, οι δε μάχες θα δίνονται καθημερινά, μέχρι ο κάθε πολίτης να μπορεί να απολαμβάνει εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου και να αισθάνεται το κράτος και το Δημόσιο σύμμαχό του.

* Ο δρ Αλέξανδρος Βαρβέρης είναι Α΄ υποδιοικητής e-ΕΦΚΑ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή