Στην ψηφιακή εποχή μπαίνει η Alpha Bank

Στην ψηφιακή εποχή μπαίνει η Alpha Bank

Το πρόγραμμα μετασχηματισμού της στοχεύει στην επίτευξη υψηλότερου επιπέδου υπηρεσιών με σύγχρονα προϊόντα

3' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη δομική αλλαγή της Alpha Bank σε επίπεδο οργάνωσης, διαδικασιών, προϊόντων και συστημάτων οδηγεί το πρόγραμμα μετασχηματισμού «the alpha blueprint», που στοχεύει στην επίτευξη υψηλότερου επιπέδου υπηρεσιών με σύγχρονα προϊόντα, στον περιορισμό της γραφειοκρατίας, στη μείωση του κόστους και την αύξηση της αποδοτικότητας και της οργανωτικής αποτελεσματικότητας του ομίλου.

Στη βάση αυτή, η έγκριση καταναλωτικών δανείων σε λιγότερο από μία ημέρα, δανείων αυτοκινήτου σε λιγότερο από μία ώρα, η ενιαία πύλη εισόδου και η διεύρυνση των νέων συναλλαγών στο web banking επιχειρήσεων και το λανσάρισμα του mobile banking για τις επιχειρήσεις, είναι μερικές μόνο από τις δράσεις που έχει θέσει ή πρόκειται να διαθέσει για τους πελάτες της η Alpha Bank στο πλαίσιο του σχεδίου μετασχηματισμού. Το «alpha blueprint» αποτελεί μέρος του ευρύτερου επιχειρησιακού σχεδίου με την ονομασία «Tomorrow», που οδηγεί στην πλήρη εξυγίανση του ισολογισμού του ομίλου, στη δημιουργία των συνθηκών για τη σταθερή επάνοδο στην κερδοφορία και την επίτευξη απόδοσης ιδίων κεφαλαίων 10% το 2023.

Το πρόγραμμα, συνολικού προϋπολογισμού 430 εκατ. ευρώ που ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα από τον CEO Alpha Bank Βασίλη Ψάλτη και τη διοικητική ομάδα της τράπεζας, προβλέπει επενδύσεις 120 εκατ. ευρώ σε τεχνολογία, με στόχο την ενίσχυση των ψηφιακών συναλλαγών, την ταχύτητα στην αξιολόγηση και την έγκριση αιτημάτων για τη χορήγηση δανείων μέσω αυτοματοποιημένων διαδικασιών, καθώς και την τμηματοποίηση των αναγκών των πελατών είτε πρόκειται για φυσικά πρόσωπα είτε για επιχειρήσεις. «Μέσω των επενδύσεων στην τεχνολογία ενισχύεται δραστικά ο τομέας του web και του mobile banking», σημείωσε κατά την παρουσίαση ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Βασίλης Ψάλτης, «που μετατρέπεται σε βασικό κανάλι πωλήσεων και εξυπηρέτησης, ενώ το κατάστημα αναβαθμίζεται σε σημείο παροχής υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και ουσιαστικής επικοινωνίας με τους πελάτες της τράπεζας». Οι βασικοί οικονομικοί στόχοι του προγράμματος συνοψίζονται στην:

• Βελτίωση παραγωγικότητας κατά 25%, με ταυτόχρονη μείωση του μέσου χρόνου διεκπεραίωσης εργασιών και του λειτουργικού κινδύνου.

• Καθαρή μείωση του κόστους λειτουργίας κατά 60 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, από το σύνολο των παρεμβάσεων, την αξιοποίηση τεχνολογιών, τη βελτίωση της αποδοτικότητας και τον εξορθολογισμό του λειτουργικού μοντέλου.

Μεταξύ άλλων, η έγκριση των καταναλωτικών δανείων θα γίνεται σε λιγότερο από μία ημέρα και των δανείων αυτοκινήτου σε λιγότερο από μία ώρα.

• Επίτευξη επιπλέον εσόδων ύψους 60 εκατ. ευρώ από τόκους και ύψους 65 εκατ. ευρώ από προμήθειες μέσα σε 4 έτη στη λιανική τραπεζική.

• Αύξηση εσόδων από τόκους κατά 200 εκατ. ευρώ και  αύξηση εσόδων από προμήθειες κατά 35 ευρώ εκατ. μέχρι το 2024 στην τραπεζική επιχειρήσεων.

Επτά άξονες

Η γενική διευθύντρια – Chief Transformation Officer Αναστασία Σακελλαρίου έκανε λόγο κατά την παρουσίαση για «μία ανανεωμένη, σύγχρονη Alpha Bank, που θα εξασφαλίζει τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας», μέσα από επτά άξονες που είναι ο πελατοκεντρικός μετασχηματισμός της τραπεζικής ιδιωτών, της τραπεζικής επιχειρήσεων, η διαδικασία πιστοδοτήσεων, η βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, η βελτίωση της παραγωγικότητας, ο τεχνολογικός μετασχηματισμός και η ανάδειξη του ανθρώπινου δυναμικού.

Εξειδικεύοντας τις αλλαγές στη λιανική τραπεζική, ο γενικός διευθυντής Retail Banking Ισίδωρος Πάσσας, σημείωσε ότι ο πελάτης της Alpha Bank θα μπορεί άμεσα και εύκολα, όχι μόνο να κλείνει ραντεβού και να το πραγματοποιεί με βιντεοκλήση, αλλά και να δίνει τη συγκατάθεσή του για μία συναλλαγή ή αγορά προϊόντος. «Βάζουμε τον πελάτη μέσα στο κατάστημα, όπου κι αν αυτός βρίσκεται», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πάσσας. Στο σκέλος της επιχειρηματικής πίστης ο γενικός διευθυντής Wholesale Banking της Alpha Bank, Γιάννης Εμίρης, αναφέρθηκε στην ενίσχυση του web banking επιχειρήσεων ώστε να καλύψει το σύνολο των συναλλαγών που προσφέρονται από το κατάστημα. Οπως τόνισε, «όλες οι ψηφιακές πλατφόρμες –όπως το Alpha Mass Payments και η πλατφόρμα factoring– εντάσσονται στο web banking επιχειρήσεων, προκειμένου οι πελάτες να έχουν από μία μόνο πύλη εισόδου πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες». «Η Alpha Bank εισάγει νέα εργαλεία και μεθοδολογίες στον χώρο των ψηφιακών πωλήσεων που στοχεύουν στην παροχή εξατομικευμένων online προϊόντων και υπηρεσιών μέσω της αύξησης επισκεψιμότητας σε διαδικτυακούς χώρους της τράπεζας και της προσέγγισης πελατών μέσα από τα ψηφιακά κανάλια», σημείωσε ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης και Καινοτομίας της Alpha Bank Σπύρος Φιλάρετος. Αναλύοντας τους άμεσους στόχους, όπως είναι η χορήγηση δανείων στα εναλλακτικά δίκτυα, αρχικώς με τα μικρά καταναλωτικά στο myAlpha mobile και στη συνέχεια στο web banking καθώς και στο check-out των digital retailers, ο κ. Φιλάρετος σημείωσε ότι «αντίστοιχη προσπάθεια ξεκινάει και στο wholesale banking, με προτεραιότητα τις  πιστοδοτήσεις μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων».

Χορήγηση δανείων

Για την αυτοματοποίηση των διαδικασιών χορήγησης δανείων, όπως εξήγησε ο γενικός διευθυντής – Chief Risk Officer της Alpha Bank Σπύρος Ανδρονικάκης, «χρησιμοποιείται ήδη μια σύγχρονη πλατφόρμα λήψης αποφάσεων, η οποία έχει παραμετροποιηθεί στα δεδομένα της τράπεζας, ενώ έχουν ήδη εισαχθεί και νέες τεχνικές, όπως αυτή του artificial intelligence και του machine learning». Στόχος είναι οι ροές εργασίας να είναι εντελώς ψηφιακές και ο πελάτης να ενημερώνεται στο κινητό του για την πρόοδο του αιτήματός του.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή