ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέο άλμα ηλεκτρονικών πωλήσεων από σούπερ μάρκετ

Αυξήθηκαν κατά 117%, το 34% του τζίρου αφορά αγορές λαχανικών και φρούτων

neo-alma-ilektronikon-poliseon-apo-soyper-market-561561115

Παγιωμένη συνήθεια φαίνεται ότι είναι πλέον για ολοένα και περισσότερα νοικοκυριά οι αγορές από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, καθώς όχι μόνο αυξάνεται συνεχώς ο τζίρος τους, αλλά πλέον οι καταναλωτές προμηθεύονται από εκεί ευρεία ποικιλία προϊόντων και κυρίως νωπά τρόφιμα, κάτι που μέχρι πριν από μία διετία κάθε άλλο παρά ίσχυε.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ αυξήθηκε στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021 κατά 117% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, ενώ ειδικά το τρίτο τρίμηνο οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 60% σε σύγκριση με το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2020. Υπενθυμίζεται ότι στο α΄ εξάμηνο του 2021 ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με την Convert Group, είχε διαμορφωθεί σε περίπου 140,6 εκατ. ευρώ, όταν όλο το 2020 ο τζίρος υπολογίζεται σε 163,8 εκατ. ευρώ.

Η μέση αξία του ηλεκτρονικού «καλαθιού» κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021 διαμορφώθηκε σε επίπεδα λίγο χαμηλότερα από τον μέσο όρο του δωδεκαμήνου (78,5 ευρώ), αλλά παραμένει σε υψηλά επίπεδα (76,3 ευρώ).

neo-alma-ilektronikon-poliseon-apo-soyper-market0Το ενδιαφέρον είναι ότι τα περισσότερα προϊόντα που αγοράζει πλέον ο καταναλωτής ηλεκτρονικά είναι νωπά προϊόντα, κάτι που σημαίνει ότι δείχνει ολοένα και μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ.

To πρώτο εξάμηνο του 2021 ο ηλεκτρονικός τζίρος είχε διαμορφωθεί σε περίπου 140,6 εκατ.

Συγκεκριμένα, από τα 76,3 ευρώ, τα 25,8 ευρώ δαπανώνται για νωπά τρόφιμα, 14,6 ευρώ για συσκευασμένα τρόφιμα, 9 ευρώ για είδη καθαρισμού σπιτιού και χαρτικά, 8,6 ευρώ για ποτά και αναψυκτικά και 18,3 ευρώ για όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες.

Το «καλάθι» κατά μέσον όρο περιλαμβάνει 36,4 προϊόντα, εκ των οποίων τα 14 είναι φρέσκα τρόφιμα. Οι πωλήσεις (αξία) νωπών προϊόντων αποτελούν το 34% του συνολικού τζίρου των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ κατά το γ΄ τρίμηνο του 2021, αξία η οποία έχει αυξηθεί κατά 58% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.

Ακολουθούν σε μερίδιο τα συσκευασμένα τρόφιμα (19% του συνολικού τζίρου), των οποίων οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 57% φέτος σε σύγκριση με πέρυσι. Τρίτη μεγαλύτερη κατηγορία που μέχρι πριν από δύο χρόνια κατείχε τη μερίδα του λέοντος είναι τα προϊόντα καθαρισμού του σπιτιού και χαρτικά, με μερίδιο στον συνολικό τζίρο του γ΄ τριμήνου 12% και ανάπτυξη 61%.

Οι κατηγορίες προϊόντων των οποίων αυξήθηκε περισσότερο η αξία των ηλεκτρονικών πωλήσεων κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 είναι οι ακόλουθες: προϊόντα για κατοικίδια (108%), προϊόντα αρτοποιίας (70%), καλλυντικά και είδη περιποίησης (69%), ποτά και αναψυκτικά (65%).

Στο δείγμα του eRetail Audit, του εργαλείου μέτρησης των πωλήσεων σε πραγματικό χρόνο που έχει αναπτύξει η Convert Group, περιλαμβάνονται συνολικά 7 (AΒ, Σκλαβενίτης, Bazaar, My Market, Κρητικός, Μασούτης και Θανόπουλος) από τους 9 βασικούς παίκτες και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online σούπερ μάρκετ (efood, BOX και delivery.gr), αντιπροσωπεύοντας το 87% της αγοράς. Οι δύο άλλοι μεγάλοι παίκτες είναι το e-fresh.gr, που αποτελεί αμιγώς ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, και το Market In. Επίσης, σε τοπικό επίπεδο δραστηριοποιούνται και άλλες επιχειρήσεις, όπως η «Χαλκιαδάκης» (θυγατρική κατά 60% της «Σκλαβενίτης» στην Κρήτη), η insupermarket.gr και pamesupermarket.gr (στη Θεσσαλονίκη) κ.ά.