ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η FemTec Health βάζει στόχο για 1 δισ. δολ.

i-femtec-health-vazei-stocho-gia-1-dis-dol-561563782

«Στόχος μας αυτή τη φορά είναι να γίνουμε στην Ελλάδα η πρώτη unicorn εταιρεία του 1 δισ. δολ. Υστερα από 16 μήνες η αποτίμησή μας ανέρχεται στα 400 εκατ. δολ. και αν συνεχίσουμε στην πορεία αυτή θα το καταφέρουμε μέσα στο 2022. Επίσης, στοχεύουμε να μπούμε στον Nasdaq».

Αυτό είναι το στοίχημα που έχει βάλει ο καθηγητής βιολογίας και serial entrepreneur δρ Κίμων Αγγελίδης για την 7η κατά σειράν εταιρεία του, τη FemTec Health, η οποία προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες υγείας για τη γυναίκα χρησιμοποιώντας τεχνολογία που παράγεται στη χώρα μας. Ο ίδιος έχει ιδρύσει μεταξύ άλλων την αμερικανική Livongo, η οποία πουλήθηκε στην Teladoc το 2020 έναντι 18,5 δισ. δολ.

Το επίσημο λανσάρισμα της FemTec Health –που μετράει ήδη 150 εργαζoμένους παγκοσμίως–  έγινε πριν από λίγες ημέρες, ωστόσο αυτή ξεκίνησε τον Μάιο του 2020 στην Αθήνα, όπου και χτίστηκε η πλατφόρμα. «Εχουμε σηκώσει μέχρι στιγμής 38 εκατ. δολ. Εκτός από το Longmont Capital και το Ithaca LifeScience Partners, μέτοχοι είναι η Walgreens, Unilever Ventures, Shiseido κ.ά.».

Η ελληνική startup θέλει να γίνει η πρώτη unicorn εταιρεία στην Ελλάδα και να μπει στον Nasdaq.

Η αγορά στην οποία απευθύνεται ανέρχεται στα 144 δισ. δολ. με την εταιρεία να αποτελεί μέρος της ανερχόμενης femtec βιομηχανίας. «Οι υπηρεσίες υγείας που προσφέρονται στις γυναίκες είναι διασπασμένες και δεν παρέχουν τη συνεχή φροντίδα που έχουν ανάγκη», επισημαίνει στην «Κ», προσθέτοντας πως η startup έχει αναπτυχθεί μέσα από την εξαγορά τριών αμερικανικών εταιρειών (Birchbox, Mira Beauty και Liquid Grids) έναντι 96 εκατ. δολ.

Η Birchbox προσφέρει ένα κουτί με προϊόντα ομορφιάς στις πελάτισσες που έχουν εγγραφεί στην υπηρεσία (subscription beauty box) λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες τους. «Εμείς σκοπεύουμε να την αναδιαμορφώσουμε προσφέροντας προσωποποιημένα προϊόντα. Μέσα από τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων και τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, μπορούμε να δούμε ποιο προϊόν χρειάζεται η ίδια, ανάλογα με τη φάση στην οποία βρίσκεται αλλά και τη φυσιολογία της. Στη συνέχεια το κουτί εμπλουτίζεται με καλλυντικά προϊόντα καθώς και με βιταμίνες, προβιοτικά, συμπληρώματα που συμβάλλουν στην ανακούφιση συμπτωμάτων κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης ή βοηθούν στην αντιμετώπιση προβλημάτων υγείας που σχετίζονται με το δέρμα, την υγεία του κόλπου, PMS κ.ά». Παράλληλα, η εταιρεία με τη χρήση της τηλεϊατρικής συνδέει τις γυναίκες με γιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων και αναπτύσσει wearable συσκευές που θα προβλέπουν τις γόνιμες ημέρες τους.

Επίσης, προχωράει σε δύο κλινικές δοκιμές για την παραγωγή φυσικών προϊόντων.  Ηδη η εταιρεία έχει επενδύσει σε Ερευνα και Ανάπτυξη και στην ενίσχυση της ομάδας της με επιστήμονες όπως η δρ Κίμπερλι Καπόν από την Johnson & Johnson, η οποία ανέλαβε καθήκοντα chief scientific officer. Ο τζίρος της FemTec Health ανέρχεται στα 85 εκατ. δολ. φθάνοντας τα 100 εκατ. δολ. μέχρι το τέλος του χρόνου. «Αποστέλλουμε τα προϊόντα σε περισσότερες από 300.000 γυναίκες τον μήνα» δηλώνει, προαναγγέλλοντας πως η εταιρεία αναζητεί νέα κεφάλαια ύψους 100 εκατ. δολ.