ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αυξήθηκαν κατά 15,3% τα έσοδα της Coca-Cola HBC στο 9μηνο

Δυναμική ανάπτυξη κατέγραψε σε όλες τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται

Αυξήθηκαν κατά 15,3% τα έσοδα της Coca-Cola HBC στο 9μηνο

Με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης έκλεισε το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021 για την Coca-Cola HBC AG, με το τρίτο τρίμηνο του έτους να αποδεικνύεται καθοριστικό για τις θετικές εξελίξεις. Ενδεικτικό του τελευταίου είναι ότι σε όλες τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ήταν υψηλότερα όχι μόνο από αυτά του 2020, εξέλιξη αναμενόμενη, αλλά και από εκείνα του 2019. Την ίδια ώρα, η ζήτηση για τα προϊόντα του ομίλου δεν φαίνεται να έχει επηρεασθεί, παρά τις ανατιμήσεις στις οποίες έχει ήδη προβεί από την αρχή της χρονιάς, ενώ σημαντική συμβολή στις πωλήσεις και στα κέρδη έχει το ηλεκτρονικό κανάλι και ειδικά οι πωλήσεις που γίνονται μέσω των πλατφορμών παραγγελιοληψίας και διανομής κατ’ οίκον έτοιμων γευμάτων. Με δεδομένα τα παραπάνω, η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι συνολικά η χρονιά θα κλείσει με ισχυρή αύξηση των πωλήσεων και αύξηση του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους κατά 20-30 μονάδες βάσης.

Σε ό,τι αφορά ειδικά την ελληνική αγορά, η μεγάλη αύξηση του τουρισμού είχε ως αποτέλεσμα κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους να ενισχυθεί ο όγκος πωλήσεων κατά 20%-30%. Σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά περίπου 30% στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών και κατά το μέσο επίπεδο του εύρους 10%-20% στα ανθρακούχα αναψυκτικά, κυρίως λόγω των επιδόσεων της Coke Zero και των αναψυκτικών για ενηλίκους. Μάλιστα, όπως ανέφερε χθες κατά τον σχολιασμό των οικονομικών αποτελεσμάτων ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, για να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση στην Ελλάδα η Coca-Cola HBC αύξησε την παραγωγή και μάλιστα σε μικρό χρονικό διάστημα.

Ειδικά στην ελληνική αγορά, η μεγάλη αύξηση του τουρισμού το τρίτο τρίμηνο ενίσχυσε τον όγκο πωλήσεων κατά 20%-30%.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες ο όμιλος, τα συνολικά καθαρά έσοδα από πωλήσεις στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021 διαμορφώθηκαν σε 5,37 δισ. ευρώ έναντι 4,66 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020, καταγράφοντας αύξηση 15,3%. Σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 19,3%. Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 13,5%, σε 1,82 δισ. κιβώτια στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021 έναντι 1,6 δισ. κιβωτίων στο αντίστοιχο διάστημα του 2020.

Αυξήθηκαν κατά 15,3% τα έσοδα της Coca-Cola HBC στο 9μηνο-1Ειδικότερα στο τρίτο τρίμηνο του 2021, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις του ομίλου διαμορφώθηκαν σε 2,12 δισ. ευρώ έναντι 1,83 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020, καταγράφοντας αύξηση 16,1%, ενώ ο όγκος πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 13,1%. Σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση τα έσοδα από πωλήσεις σε επίπεδο τριμήνου αυξήθηκαν κατά 17,1%. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 13,1% οφείλεται κυρίως στην αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 13,1% στα ανθρακούχα αναψυκτικά, κατά 54,6% στα ανθρακούχα αναψυκτικά με χαμηλή ή μηδενική ζάχαρη, κατά 27,5% στα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενηλίκους και κατά 29,4% στα ενεργειακά ποτά.

Βεβαίως ο όμιλος, κάτι που είχε αναφέρει ήδη από το πρώτο εξάμηνο, έχει προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών στα προϊόντα του. Συγκεκριμένα, οι αυξήσεις συνολικά (δεν αφορούν δηλαδή μόνο την ελληνική αγορά) είναι της τάξεως του 5,1% από την αρχή του τρέχοντος έτους και κατά 3,5% το τρίτο τρίμηνο του έτους. «Στο τρέχον πληθωριστικό περιβάλλον που επηρεάζει όλους τους κλάδους, τα εργαλεία διαχείρισης της αύξησης των εσόδων μας, καθώς και η ικανότητά μας να διαμορφώνουμε τις τιμές αξιοποιώντας τα αποτελέσματα λεπτομερών αναλύσεων και στοιχείων, θα παίξουν καθοριστικό ρόλο. Οι ενέργειές μας το 2021, καθώς και τα σχέδια που έχουμε για το τέταρτο τρίμηνο και έπειτα, θα μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του τρέχοντος περιβάλλοντος κόστους», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Μπογκντάνοβιτς.

Μεγάλη βαρύτητα δίνει, τέλος, ο όμιλος στο ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων τόσο για τις πωλήσεις χονδρικής όσο και για τις πωλήσεις λιανικής. Πλέον, υψηλό μονοψήφιο ποσοστό των παραγγελιών γίνεται από την B2B πλατφόρμα που ανέπτυξε και βελτίωσε λόγω πανδημίας ο όμιλος. Επίσης, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις λιανικής αναπτύσσονται με υψηλό διψήφιο ρυθμό.