ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση πωλήσεων για τα ηλεκτρονικά φαρμακεία το 9μηνο

Ολοένα και μεγαλύτερη είναι η διείσδυση των ηλεκτρονικών φαρμακείων στα ελληνικά νοικοκυριά, καθώς πλέον προμηθεύονται περισσότερα προϊόντα και πραγματοποιούν μεγαλύτερες δαπάνες από αυτό το κανάλι.

Αύξηση πωλήσεων για τα ηλεκτρονικά φαρμακεία το 9μηνο

Ολοένα και μεγαλύτερη είναι η διείσδυση των ηλεκτρονικών φαρμακείων στα ελληνικά νοικοκυριά, καθώς πλέον προμηθεύονται περισσότερα προϊόντα και πραγματοποιούν μεγαλύτερες δαπάνες από αυτό το κανάλι. Μάλιστα, επιλέγουν αυτόν τον τρόπο αγορών παρά το γεγονός ότι από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία, λόγω της ισχύουσας νομοθεσίας, ο καταναλωτής στην Ελλάδα δεν μπορεί να προμηθευτεί μη συνταγογραφούμενα φάρμακα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών φαρμακείων αυξήθηκαν κατά το γ΄ τρίμηνο του 2021 κατά 27% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020, ενώ από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Σεπτέμβριο η αύξηση των πωλήσεων ήταν της τάξης του 31% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2020.

Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 κατέγραψαν άνοδο της τάξης του 31%.

Η αξία του μέσου «καλαθιού» αυξήθηκε, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, στα 43,1 ευρώ κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021 από 42,4 ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020, ενώ η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε στα 4,6 τεμάχια από 4,3 πέρυσι, με τα δύο από αυτά να αποτελούν προϊόντα περιποίησης και προσωπικής φροντίδας. Ενα άλλο στοιχείο που δείχνει τον αυξημένο βαθμό διείσδυσης των ηλεκτρονικών φαρμακείων στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών είναι η αύξηση του δείκτη μετατροπής επισκέπτη σε πελάτη στο 3,6% το τρίτο τρίμηνο του 2021 από 3,3% το τρίτο τρίμηνο του 2020.  

Οι κατηγορίες προϊόντων στις οποίες καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν είναι οι ακόλουθες: συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες (37%), βρεφικά και παιδικά είδη (31%), προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (23%), προϊόντα υγείας (20% με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία). Το μεγαλύτερο μερίδιο στις συνολικές πωλήσεις των ηλεκτρονικών φαρμακείων έχουν τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (44%), το 28% του τζίρου προέρχεται από τις πωλήσεις βιταμινών και συμπληρωμάτων διατροφής, το 15% από τα βρεφικά και παιδικά είδη, το 11% από τα προϊόντα υγείας και το υπόλοιπο 11% από όλες τις άλλες κατηγορίες.