ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Black Friday 2021: Επί ποδός πολέμου τα εμπορικά καταστήματα

Νewsletters από αλυσίδες, δωρεάν παραδόσεις και θυρίδες παραλαβής προϊόντων

black-friday-2021-epi-podos-polemoy-ta-emporika-katastimata-561591928

Σε ρυθμό Black Friday ζει ήδη το λιανεμπόριο με κάποια καταστήματα να έχουν ξεκινήσει από τώρα τις προσφορές και τα περισσότερα να καλούν τους καταναλωτές να εγγραφούν στα ενημερωτικά δελτία τους (newsletters), να δηλώσουν από τώρα τις προτιμήσεις τους και να ενημερωθούν έτσι νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν. Με αυτή τη μέθοδο, την οποία ακολουθούν όλες οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών (Public – MediaMarkt, Κωτσόβολος, Πλαίσιο) δίνεται και μια ευκαιρία στις εταιρείες να προβούν σε ακόμη καλύτερη προετοιμασία, έχοντας μια εικόνα για τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη ζήτηση, έτσι ώστε να μην υπάρξουν σοβαρές ελλείψεις και δυσαρέσκεια των καταναλωτών. Η Black Friday είναι την επόμενη Παρασκευή 26 Νοεμβρίου και φέτος συμπληρώνονται 5 χρόνια από όταν το γνωστό στο εξωτερικό εδώ και δεκαετίες εμπορικό γεγονός ξεκίνησε να υλοποιείται και στην Ελλάδα.

Εκτός από το ενδεχόμενο ελλείψεων, ειδικά σε κάποια προϊόντα τεχνολογίας (κινητά τηλέφωνα και video games) ο άλλος μεγάλος «πονοκέφαλος» για το λιανεμπόριο είναι το πώς θα γίνεται όσο το δυνατόν ταχύτερα ο έλεγχος των πιστοποιητικών εμβολιασμού, νόσησης ή των rapid tests και τεστ μοριακού ελέγχου για τους μη εμβολιασμένους καταναλωτές καθώς και ο έλεγχος ταυτοπροσωπίας. Ηδη τις προηγούμενες ημέρες, χωρίς να υπάρχει σημαντική κίνηση στην αγορά, σχηματίζονταν σε ορισμένες περιπτώσεις μικρές ουρές έξω από καταστήματα δημοφιλών αλυσίδων. Βεβαίως, ευχή όλων είναι να μην υπάρξουν ακόμη περισσότεροι περιορισμοί στο λιανεμπόριο, καθώς ήδη η εφαρμογή των παραπάνω, εν μέσω ενδιάμεσων εκπτώσεων, έπληξε τον τζίρο του κλάδου. Ακριβώς για τους παραπάνω λόγους, αλλά και διότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, σημαντικό τμήμα του τζίρου της Black Friday αναμένεται να γίνει μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Βέβαι, τόσο διότι τα φυσικά καταστήματα παραμένουν –τουλάχιστον για την ώρα– εν λειτουργία όσο και διότι πλέον οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις και οι εταιρείες ταχυμεταφορών έχουν προετοιμαστεί καλύτερα, αναμένεται ότι φέτος δεν θα παρατηρηθούν οι τεράστιες καθυστερήσεις που καταγράφηκαν πέρυσι στη διεκπεραίωση των παραγγελιών και στην αποστολή των προϊόντων. Κάποιες αλυσίδες, μάλιστα, υπόσχονται παράδοση των προϊόντων που έχουν παραγγελθεί ηλεκτρονικά ακόμη εντός 24 ωρών από την παραγγελία ή ακόμη και την ίδια ημέρα.

Θα πραγματοποιηθεί την επόμενη Παρασκευή 26 Νοεμβρίου.

Επίσης, οι επιχειρήσεις διαθέτουν πλέον και την εμπειρία του click away (παράδοση εκτός του καταστήματος), προκειμένου να εξυπηρετήσουν καλύτερα κάποιους καταναλωτές που δεν είναι εμβολιασμένοι ή δεν επιθυμούν να βρεθούν σε κλειστούς χώρους με πολλά ακόμη άτομα, ενώ έστω και σε περιορισμένη έκταση έκαναν την εμφάνισή τους και στην Ελλάδα οι θυρίδες παραλαβής προϊόντων.

Εκτός από την πρόσκληση στους καταναλωτές να προεγγραφούν για να μάθουν εγκαίρως τις προσφορές της Black Friday, κάποιες εταιρείες, όπως η Intersport, έχουν ξεκινήσει ήδη τις εκπτώσεις Black Friday στο ηλεκτρονικό τους κατάστημα, ενώ προσφέρουν τη δυνατότητα για μερικές ημέρες δωρεάν αποστολής των προϊόντων. Δωρεάν αποστολή των προϊόντων για μερικές ημέρες προσφέρει και η έτερη εταιρεία του ομίλου Φουρλή, η IKEA, για παραγγελίες που γίνονται από την ειδική εφαρμογή.

Συνολικά τον Νοέμβριο (με βάση τα στοιχεία για τις επιχειρήσεις που έχουν υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων) ο τζίρος του λιανεμπορίου διαμορφώνεται σε περίπου 2,5 δισ. ευρώ. Πέρυσι, λόγω του lockdown, ο τζίρος των eshops την Black Friday αυξήθηκε κατά 43,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη του 2019.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr