Ελληνικό: Επτά συμμετοχές για τα πρώτα έργα

Ελληνικό: Επτά συμμετοχές για τα πρώτα έργα

Με το σύνολο των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας, αλλά και δύο συμμετοχών από το εξωτερικό, προχωράει ο διαγωνισμός για τα πρώτα έργα υποδομής στην έκταση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό.

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με το σύνολο των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας, αλλά και δύο συμμετοχών από το εξωτερικό, προχωράει ο διαγωνισμός για τα πρώτα έργα υποδομής στην έκταση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό. Πρόκειται για ένα πακέτο έργων, συνολικού ύψους άνω των 300 εκατ. ευρώ. Χθες υποβλήθηκαν οι οικονομικές και τεχνικές προσφορές των ενδιαφερομένων, με τη Lamda Development να κάνει λόγο για επτά συμμετοχές, ενώ η ανάδειξη του αναδόχου έχει προγραμματιστεί για τον Φεβρουάριο του 2022.

Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι προσφορές υποβλήθηκαν από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την Αβαξ, το σχήμα Archirodon – Ελλάκτωρ και το σχήμα Intrakat – Wade Adams, στο οποίο όμως συμμετέχει και ο όμιλος Μυτιληναίου. Πάντως, στην αγορά προκλήθηκε μια σχετική σύγχυση χθες, καθώς οι όροι του διαγωνισμού απαγορεύουν ρητά τη συμμετοχή περισσότερων από δύο εταιρειών σε ένα κοινό σχήμα. Μια ερμηνεία ήταν ότι αυτός ο περιορισμός αφορούσε μόνο τις εταιρείες που προσκλήθηκαν από την ίδια τη Lamda Development και ότι στη συνέχεια θα μπορούσαν να συνασπιστούν και με άλλους ομίλους του εξωτερικού, ώστε να ενισχύσουν τις πιθανότητες ανάληψης του έργου. Εν τέλει, φαίνεται πως ο όρος αφορούσε γενικά τη συμμετοχή μέχρι δύο εταιρειών σε κάθε σχήμα, με αποτέλεσμα ο όμιλος Μυτιληναίου να συνεργάζεται μεν με το σχήμα Intrakat – Wade Adams, αλλά σε επόμενο στάδιο και εφόσον η εν λόγω κοινοπραξία αναδειχθεί νικήτρια της διαδικασίας. Ετσι, η αναφορά της χθεσινής ανακοίνωσης της Lamda σε «επτά συμμετοχές» προξένησε εύλογες απορίες.

Προσφορές από κατασκευαστικούς ομίλους από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Υπενθυμίζεται ότι αντίστοιχος όρος ισχύει και στην περίπτωση του έτερου διαγωνισμού που «τρέχει» αυτή την περίοδο η Lamda Development για την κατασκευή του πύργου κατοικιών Marina Tower. Μάλιστα, στην προκειμένη περίπτωση οι εταιρείες που προσκλήθηκαν θα πρέπει υποχρεωτικά να συνεργαστούν με κάποιον όμιλο που διαθέτει εμπειρία στην κατασκευή κτιρίων μεγάλου ύψους. Ετσι στον συγκεκριμένο διαγωνισμό συμμετέχουν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε συνεργασία με την ACC, η Αβαξ που συνεργάζεται με την ιταλική Rizzani de Eccher, αλλά και η Intrakat σε κοινοπραξία με τη γαλλική Bouygues. Επίσης, στον διαγωνισμό θα συμμετάσχει και η Archirodon, σε συνεργασία με την Besix από το Βέλγιο, ενώ υπάρχει συμφωνία με την Ελλάκτωρ, η οποία θα αναλάβει την κατασκευή του κτιρίου ως υπεργολάβος, σε περίπτωση επικράτησης του συγκεκριμένου σχήματος.

Ο διαγωνισμός για τα έργα υποδομής περιλαμβάνει εργασίες, όπως η υπογειοποίηση της Λ. Βουλιαγμένης, η δημιουργία δικτύων κοινής ωφελείας, μια ειδική υπόγεια εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων για την κάλυψη των αναγκών άρδευσης των χώρων πρασίνου (π.χ. πάρκο κ.τ.λ.), αλλά και ένα εκτεταμένο δίκτυο διαδρομών, μήκους άνω των 50 χιλιομέτρων. Τις επόμενες εβδομάδες θα γίνει η αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών, ώστε να προκύψει και ο τελικός ανάδοχος.

Εν τω μεταξύ, την πρώτη τους «γεύση» από το έργο του Ελληνικού θα μπορούν να έχουν οι επισκέπτες της περιοχής από τις 20 Δεκεμβρίου και μετά, καθώς τότε προβλέπεται να ξεκινήσει να λειτουργεί ένα μικρό μέρος (70 στρέμματα επί συνόλου 2.000) του μητροπολιτικού πάρκου, που θα δημιουργηθεί στο κέντρο της έκτασης των 6.200 στρεμμάτων. Η Lamda Development έχει αναμορφώσει τον χώρο, όπου δεσπόζουν τα τρία υπόστεγα της Πολεμικής Αεροπορίας, που έχουν χαρακτηριστεί και νεότερα μνημεία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή