Βέτο από Ε.Ε. στη συγχώνευση των ναυπηγείων Daewoo – Hyundai

Βέτο από Ε.Ε. στη συγχώνευση των ναυπηγείων Daewoo – Hyundai

Ανησυχία στις Βρυξέλλες για τις επιπτώσεις στον ανταγωνισμό

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H σχεδιαζόμενη εξαγορά της ναυπηγοκατασκευαστικής Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering από την επίσης νοτιοκορεατική και ανταγωνιστική της Hyundai Heavy Industries αντί 2 δισ. δολαρίων εκτιμάται ότι θα προκαλέσει την αντίδραση των αρμοδίων αρχών Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης, οι οποίες αναμένεται να ασκήσουν βέτο.

Και ο λόγος είναι πως οι προαναφερθέντες όμιλοι δεν δέχθηκαν να υποβάλουν προτάσεις, οι οποίες θα άμβλυναν τις ανησυχίες των Βρυξελλών για τις επιπτώσεις της συγχώνευσής τους στον ανταγωνισμό, όπως ανέφεραν καλά πληροφορημένες πηγές που επικαλείται το Ρόιτερς. Aπό την πλευρά του ο όμιλος της Hyundai, ένας από τους μεγαλύτερους στη ναυπήγηση σε όλον τον κόσμο, ο οποίος είχε προαναγγείλει τη συμφωνία το 2019, εν μέρει λόγω της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας στον κλάδο, ανέφερε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένει να δώσει την έγκρισή της χωρίς επιμέρους όρους.

Οι δύο νοτιοκορεατικοί όμιλοι είχαν συγκατανεύσει να προβούν σε κάποιες προτάσεις που δεν φαίνεται να ικανοποιούν την Κομισιόν.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς, είναι μάλλον απίθανο να εξελιχθούν έτσι τα πράγματα. Ανεπισήμως, οι δύο υπό συνένωση νοτιοκορεατικοί όμιλοι είχαν συγκατανεύσει να προβούν σε κάποιους συμβιβασμούς έναντι των Βρυξελλών, στους οποίους συμπεριλαμβανόταν η πώληση τμήματος ναυπηγείου. Αλλά αυτή η πρόταση πόρρω απείχε από το να ικανοποιηθεί η Κομισιόν ενώ, όπως επεξηγούν οι προαναφερθείσες πηγές, δεν είχε ποτέ γίνει μια επίσημη προσέγγιση. Από την πλευρά της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβληματίζεται, διότι η συμφωνία των Hyundai και Daewoo θα κατατείνει στην ανάδειξη δύο μεγάλων παικτών, ενώ σήμερα είναι τρεις. Η δε Hyundai, τώρα, δήλωσε ότι αναμένει από τις αρμόδιες αρχές Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης να καταλήξουν στα ανάλογα με τους ομολόγους τους συμπεράσματα. Πρόκειται για τις αρχές Ανταγωνισμού της Σιγκαπούρης, της Κίνας και του Καζαχστάν, οι οποίες ήδη έχουν δώσει το πράσινο φως. Στη σχετική της ανακοίνωση η Hyundai δήλωσε ότι «η δεσπόζουσα θέση ενός ομίλου στη διεθνή αγορά δεν είναι δυνατόν να αξιολογηθεί με μοναδικό γνώμονα το μερίδιό του στον κλάδο της ναυπηγοκατασκευής». Επιπλέον, ο νοτιοκορεατικός όμιλος επισήμανε ότι «είναι σημαντικό να αποτιμώνται και οι συνολικές συνθήκες στην εκάστοτε αγορά και η δυναμική της – η αγορά των ναυπηγοκατασκευαστικών ομίλων δεν μπορεί εξαιτίας της ίδιας της δομής της να κυριαρχείται αποκλειστικά από έναν και μόνον φορέα».

Αξίζει, ωστόσο, να υπογραμμισθεί ότι οι Βρυξέλλες  ανησυχούν για τα σκάφη που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο και χρησιμοποιούνται για τη μετακίνησή του μεταξύ Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Βορείου Αφρικής. Τα σχετικά ανέφεραν καλά πληροφορημένες πηγές στο Ρόιτερς. Οι ναυτιλιακές εταιρείες της Ε.Ε. είναι μεγάλοι πελάτες των Hyundai και Daewoo. Και από τότε που ανακοινώθηκε η συμφωνία τους άλλαξαν πολλά, όπως αναφέρουν οι Financial Times. Οι ναύλοι μεταφοράς φορτίου για το υγροποιημένο φυσικό αέριο εκτινάχθηκαν πάνω από 300.000 δολάρια ημερησίως, οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς είναι σε επίπεδα-ρεκόρ, ενώ και το δικό τους κόστος έχει ανέλθει σημαντικά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή