Απογειώνονται ξανά οι παραγγελίες αεροσκαφών

Απογειώνονται ξανά οι παραγγελίες αεροσκαφών

Ενόσω ο κόσμος ολόκληρος ταλανίζεται από τη νέα μετάλλαξη «Ομικρον», ορισμένοι επενδυτές εκτιμούν ότι η παγκόσμια αγορά αεροσκαφών τζετ θα μπορέσει να αποκρούσει τέτοιες επιθέσεις.

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενόσω ο κόσμος ολόκληρος ταλανίζεται από τη νέα μετάλλαξη «Ομικρον», ορισμένοι επενδυτές εκτιμούν ότι η παγκόσμια αγορά αεροσκαφών τζετ θα μπορέσει να αποκρούσει τέτοιες επιθέσεις. Οι δραστηριότητες στον κλάδο έχουν αρχίζει να αναζωογονούνται και πάλι, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες θέλουν να αποκτήσουν τα λιγότερο ρυπογόνα επιβατικά αεροπλάνα και τα αντίστοιχα μεταφοράς φορτίου, που πιστεύουν πως θα τους εξασφαλίσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη μετα-πανδημική ανάκαμψη. Και η ανάκαμψη αυτή θα βασίζεται στην προβλεπόμενη ζήτηση για μετακινήσεις σε συνδυασμό με την αδιάλειπτη διόγκωση των ηλεκτρονικών αγορών. Από την Αριζόνα έως το Αμστερνταμ ορισμένοι από τους πιο δυνατούς αγοραστές στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε αποδοτικά τζετ για το δεύτερο ήμισυ της τρέχουσας δεκαετίας, αποσκοπώντας να αποφύγουν τις μεγάλες λίστες αναμονής, για τις οποίες ανησυχούν μήπως τους εκτρέψουν από την αναπτυξιακή τους πορεία και τους απομακρύνουν από τους περιβαλλοντικούς τους στόχους. Ειδικότερα, ο σιγκαπουριανός αερομεταφορέας Singapore Airlines έλαβε τρεις αποφάσεις, εκ των οποίων η μία αφορούσε την αντικατάσταση του στόλου των αεροσκαφών με νέα τζετ Α350, που του προσφέρει η Airbus, η οποία ανέμενε ακόμα μία παραγγελία από την ολλανδική KLM. «Οι άνθρωποι καταρτίζουν μακρόπνοα σχέδια όσον αφορά τον στόλο τους και ειδικά με γνώμονα το περιβάλλον, τον κοινωνικό τους ρόλο και την εταιρική διακυβέρνηση», επισημαίνει ο Ρομπ Μόρις, διευθυντής παγκοσμίων δραστηριοτήτων της εταιρείας Ascend by Cirium. «Πρόκειται για το εξής: Εάν δεν σκεφθώ τώρα για τον κύκλο ανανέωσης των αεροσκαφών μου, οι εξελίξεις θα με αφήσουν πίσω».

Οι εταιρείες θέλουν να ανανεώσουν τον στόλο τους με λιγότερο ρυπογόνα αεροπλάνα.

Οι αεροναυπηγικές των Airbus και Boeing έχουν πουλήσει τα πάντα σε αεροσκάφη μεσαίων αποστάσεων έως και τα μέσα της δεκαετίας, δηλαδή το 2025, ενώ είχε προηγηθεί μεγαλύτερη έκρηξη παραγγελιών, η οποία όμως ανακόπηκε εξαιτίας της πανδημίας. Πάντως, με τόσο μεγάλες καθυστερήσεις, προτού ακόμα καταστεί δυνατόν να παραδοθούν τα τζετ, το κέντρο βάρους τώρα πλέον πέφτει στο δεύτερο ήμισυ της δεκαετίας. Οι αερομεταφορείς διαγκωνίζονται για να βρεθούν πρώτοι στην ουρά, ώστε να μπορέσουν να καλύψουν τη μελλοντική ζήτηση για τη χωρητικότητά τους. «Εχουμε μία αγορά για όσους θέλουν να αποκτήσουν νέο στόλο και είμαστε στην καλύτερη στιγμή για να το εκμεταλλευθεί κανείς αυτό», υπογραμμίζει ο αναλυτής της αεροπλοΐας Μπρένταν Σόμπι. Το εναρκτήριο λάκτισμα δόθηκε μόλις τον περασμένο μήνα, όταν δύο κολοσσοί του κλάδου, η Air Lease διαμέσου του διευθύνοντος συμβούλου της, Στίβεν Γιούντβαρ – Χέιζι και μία χορεία αεροπορικών εταιρειών υπό τον Μπιλ Φράνκι, ιδρυτή της Indigo Ρartners, έδωσαν παραγγελίες 300 αεροπλάνων στο πλαίσιο της διεθνούς αεροπορικής έκθεσης του Ντουμπάι.

Βέβαια, ορισμένοι δείχνουν σκεπτικοί, επισημαίνοντας ότι πρόκειται κυρίως για εκδηλώσεις δημοσίων σχέσεων. Αλλοι, επισημαίνουν ότι «τα κριτήρια κοινωνικής, περιβαλλοντικής και διοικητικής συμπεριφοράς θα αποδειχθούν ζωτικής σημασίας σε αυτόν τον κύκλο, ενώ υπάρχει μια φρενήρης διάθεση ξανά και οι άνθρωποι ανησυχούν πως δεν θα μπορέσουν να εξασφαλίσουν επαρκή δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης». Τα σχετικά αναφέρει ο Ρομπ Μόρις. Δεν σπεύδουν όλοι να καλύψουν την ανάγκη επιπλέον χωρητικότητας. Η Singapore Airlines ακύρωσε ορισμένες παραγγελίες για επιβατικά αεροσκάφη, παρά το ότι παρήγγειλε τζετ μεταφοράς φορτίου. Εντούτοις, τέλος, το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου του 2021 οι αθροιστικές παραγγελίες των Airbus και Boeing τριπλασιάστηκαν σε 1.439 αεροσκάφη εν συγκρίσει με τα λόγω πανδημίας χαμηλά επίπεδα πέρυσι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή