Άγνωστη λέξη για πολλές εταιρείες είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός

Άγνωστη λέξη για πολλές εταιρείες είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός

Για στελέχη πολλών επιχειρήσεων ο ψηφιακός μετασχηματισμός περιορίζεται στην έννοια της τηλεργασίας

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Eνώ επιχειρήσεις και οργανισμοί καλούνται εδώ και καιρό να επιδείξουν άμεσα αντανακλαστικά για να ανταποκριθούν στις επιταγές της νέας ψηφιακής εποχής μέσα από τον εκσυγχρονισμό των υποδομών τους και την εφεύρεση καινοτόμων προϊόντων, οι εταιρείες στην Ελλάδα δείχνουν να μην έχουν αντιληφθεί επαρκώς τον ρόλο αλλά και την ουσία του ψηφιακού μετασχηματισμού, παρότι οι περισσότερες διατείνονται πως περιλαμβάνουν τέτοιου τύπου δράσεις στη στρατηγική τους. Αυτό προκύπτει από ορισμένες απαντήσεις που έδωσαν στελέχη επιχειρήσεων από διάφορους κλάδους (πληροφορική, τράπεζες, ασφαλιστικές, συμβουλευτικές) σε μελέτη του Found.ation και του ΕΙΤ Digital με δείγμα 89 στελέχη επιχειρήσεων, όπου η έννοια του ψηφιακού μετασχηματισμού συνδέεται περισσότερο με όρους όπως η τηλεργασία και λιγότερο με αναδυόμενες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη, τα Big Data, το Blockchain, και άλλες όπως η μεθοδολογία agile ή ακόμη και το Cloud. Πέραν αυτού, οι περισσότερες αναγνωρίζουν πως τα Big Data και οι υπηρεσίες Cloud θα είναι οι τεχνολογίες που θα ήθελαν να αξιοποιήσουν περισσότερο στις επιχειρήσεις τους μέσα στο 2022.

Οπως αναφέρει η μελέτη, τα στελέχη των επιχειρήσεων δεν είναι εξοικειωμένα με νέες τεχνολογίες που είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την καινοτομία, αποδεικνύοντας έτσι πως είναι απαραίτητο οι εγχώριες επιχειρήσεις να προετοιμαστούν για το επόμενο βήμα. Ποιο είναι αυτό; Να υιοθετήσουν ένα καινοτόμο λειτουργικό μοντέλο αναβαθμίζοντας ή εκπαιδεύοντας το προσωπικό τους, ώστε οι εταιρείες αλλά και οι εργαζόμενοι να αντιληφθούν τον χρήσιμο ρόλο του ψηφιακού μετασχηματισμού, ο οποίος εκτείνεται πέρα από την τηλεργασία και έχει και άλλες αξιόλογες εφαρμογές.

Παράλληλα, πολλά στελέχη επιχειρήσεων συνήθως βλέπουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό σαν ένα εργαλείο βελτίωσης της παραγωγικότητας και αύξησης της κερδοφορίας, όχι τόσο μέσω αύξησης των εσόδων όσο μέσω της μείωσης του λειτουργικού κόστους της επιχείρησης. Αυτό δείχνει πως για πολλές επιχειρήσεις, ο ψηφιακός μετασχηματισμός υιοθετείται τις περισσότερες φορές για να μειωθεί το λειτουργικό κόστος παρά για να βελτιωθεί το παραγόμενο προϊόν ή να λανσαριστεί κάποιο νέο προϊόν ή κάποια νέα υπηρεσία. Το τελευταίο συνιστά μεν έναν από τους στόχους των επιχειρήσεων, ωστόσο δείχνει να αξιολογείται χαμηλότερα σε σύγκριση με άλλους λόγους υλοποίησης δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού.

Παρ’ όλ’ αυτά, σύμφωνα με τη μελέτη, ένα σημαντικό ποσοστό όσων συμμετέχουν στην έρευνα, της τάξης του 78%, δηλώνει πως «τρέχει» projects που περιλαμβάνουν στο αντικείμενό τους τον ψηφιακό μετασχηματισμό ή αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής τέτοιου τύπου, ενώ πάνω από το 70% των ερωτηθέντων δηλώνουν πως συμμετέχουν ενεργά σε αυτά τα projects. Παράλληλα, λόγω και της επέλασης της πανδημίας, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων, ήτοι το 97,7%, τόνισε ότι επιτάχυνε τις προσπάθειές του για ψηφιακή μετάβαση, με το 51,16% να απαντά πως η πανδημία συνέβαλε σε αυτό σημαντικά. Λίγο πάνω από 1 στις 2 εταιρείες υποστηρίζουν πως έχουν δημιουργήσει ένα τμήμα που σχετίζεται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την καινοτομία, όταν το 2020 το 58% είχε απαντήσει πως δεν είχε τέτοιο τμήμα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή