Το «Ζαγόρι» ανέβηκε πιο ψηλά και από το 2019

Το «Ζαγόρι» ανέβηκε πιο ψηλά και από το 2019

Θέλουμε να γίνουμε η Νο1 ελληνική εταιρεία στα μη αλκοολούχα ποτά, λέει ο πρόεδρος της «Χήτος ΑΒΕΕ» κ. Νίκος Χήτος

9' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η εξέλιξή της από μια εταιρεία εμφιαλωμένου νερού στην πρώτη ελληνική εταιρεία στον κλάδο των μη αλκοολούχων ποτών αποτελεί τον κύριο στόχο της «Χήτος ΑΒΕΕ» για το 2022. Στρατηγικές κινήσεις για την επίτευξη αυτού του σκοπού αποτελούν όσα έγιναν φέτος και δη η συνεργασία με την Danone Waters για τη διανομή, εμπορία, αλλά και το μάρκετινγκ των διάσημων νερών Evian και Ferrarelle, καθώς και ανάλογη συνεργασία με την Green Cola Hellas Α.Ε. Την ίδια ώρα η εταιρεία, η οποία κατέχει ηγετική θέση στην εγχώρια αγορά εμφιαλωμένου νερού, συνεχίζει τις σημαντικές επενδύσεις στον πυρήνα των παραγωγικών της δραστηριοτήτων, το νερό, προγραμματίζοντας, μεταξύ άλλων, το rebranding του νερού «Ζήρεια» που απέκτησε μέσα στο 2021, καθώς και τη δημιουργία δικτύου σταθμών αποθήκευσης και διανομής στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Για την πορεία του 2021, τα σχέδια της εταιρείας, αλλά και για τις επιπτώσεις της αύξησης του ενεργειακού κόστους, και όχι μόνο, μιλάει σήμερα στην «Κ» ο πρόεδρος της «Χήτος ΑΒΕΕ» κ. Νίκος Χήτος.

– Το 2020 η πανδημία αναπόφευκτα προκάλεσε μείωση του κύκλου εργασιών. Πώς θα κλείσει το 2021; Εχουν αναπληρωθεί οι απώλειες του 2020 και τι προσδοκάτε για την επόμενη χρονιά από πλευράς πωλήσεων και κερδών; Ποιο είναι το μερίδιο αγοράς σας;

– Οι επιπτώσεις της πανδημίας είναι εμφανείς και συνεχίζονται ακόμα σε όλο το φάσμα της προσωπικής και επαγγελματικής δραστηριότητας όλων μας. Ο στόχος μας για το 2021 ήταν προφανώς να κερδίσουμε το χαμένο έδαφος της προηγούμενης χρονιάς, αλλά και να προσπεράσουμε τον κύκλο εργασιών του 2019. Οι συγκεκριμένοι στόχοι υπερκαλύφθηκαν καθώς η χρονιά κλείνει με ανάπτυξη της τάξης του 18%, καλύπτοντας και τις απώλειες του 2020. Το κύριο brand μας, το φυσικό μεταλλικό νερό «Ζαγόρι», συνεχίζει να είναι η πρώτη μάρκα στις προτιμήσεις των καταναλωτών στο σύνολο της κατηγορίας του εμφιαλωμένου νερού, ενώ σύμφωνα με τη Nielsen, από Ιανουάριο – Νοέμβριο 2021, για το σύνολο της αγοράς σούπερ μάρκετ και convenience (μικρή λιανική), το μερίδιο αγοράς σε λίτρα είναι 23,7% και με απόσταση 9 ποσοστιαίων μονάδων από τη 2η μάρκα της αγοράς. Παράλληλα, το τέλος της χρονιάς μας βρίσκει για πρώτη φορά και στην 1η θέση στην κατηγορία του ανθρακούχου εμφιαλωμένου νερού, καθώς με στοιχεία της IRI Ιανουαρίου – Νοεμβρίου, για την αγορά των σούπερ μάρκετ, η μάρκα «Zαγόρι Ανθρακούχο Νερό» έχει μερίδιο αγοράς σε λίτρα 20,5%.   

Η επιτυχημένη πορεία του 2021 μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Κινηθήκαμε γρήγορα και εφαρμόσαμε τακτικές και προσεγγίσεις 360°, δηλαδή το πλαίσιο της στρατηγικής μας περιελάμβανε μόνιμα τον καταναλωτή, τον συνεργάτη, το κοινωνικό σύνολο και τους εργαζομένους μας. Εφαρμόσαμε μια σειρά προγραμμάτων, από ειδικές προωθητικές ενέργειες, πιστωτικές πολιτικές, εμπορικά προγράμματα, ενώ ταυτόχρονα στεκόμαστε δίπλα στην ελληνική κοινωνία με συνεχείς χορηγίες σε σημαντικούς τομείς της καθημερινής ζωής, με αποκορύφωμα τη χορηγία ειδικών εξοπλισμένων κλινών για μονάδες ΜΕΘ στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων.

Σε ό,τι αφορά τους εργαζομένους μας δεν εφαρμόσαμε ούτε μία μέρα το καθεστώς της αναστολής εργασίας σε κανέναν εργαζόμενο, αλλά αντιθέτως περάσαμε σε αύξηση των θέσεων εργασίας και σε αυξήσεις αποδοχών, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζουμε να επενδύουμε στην προστασία της υγείας των ανθρώπων μας. Ολα τα παραπάνω έγιναν παράλληλα με την υλοποίηση της στρατηγικής μας για μείωση του περιβαλλοντολογικού αποτυπώματος, καθώς είμαστε η πρώτη εταιρεία στον κλάδο μας που παρουσιάσαμε φιάλες από ανακυκλωμένη πρώτη ύλη με τη σειρά «Zαγόρι Go Green». Δώσαμε, με απλά λόγια, δεύτερη ζωή στο πλαστικό. Κάτι που θα είναι υποχρεωτικό σε δέκα χρόνια από σήμερα, εμείς ξεκινήσαμε ήδη να το εφαρμόζουμε. Για το 2022, μέσα από τις νέες στρατηγικές συνεργασίες της «Χήτος ΑΒΕΕ» που έχουμε ήδη ανακοινώσει, όραμά μας είναι να δημιουργήσουμε την 1η ελληνική εταιρεία στον κλάδο των μη αλκοολούχων ποτών που θα προσφέρει στον καταναλωτή προϊόντα υψηλών προδιαγραφών στην πιο αγνή, στην πιο φυσική μορφή τους.

Η χρονιά κλείνει με ανάπτυξη της τάξης του 18%, καλύπτοντας και τις απώλειες του 2020.

– Πρόσφατα προχωρήσατε σε συμφωνία για τα νερά Evian και Ferrarelle. Τι ακριβώς προβλέπει αυτή η συμφωνία, ποια είναι η διάρκειά της και τι αναμένει η «Χήτος» από αυτή τη συνεργασία;

– Η συμφωνία της «Χήτος ΑΒΕΕ» με την Danone Waters, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες εμφιαλωμένου νερού στον κόσμο, αποτελεί απόδειξη της αξιοπιστίας της εταιρείας μας και μια ηθική ικανοποίηση θα τολμήσω να πω, καθώς επιβραβεύονται οι σχέσεις εμπιστοσύνης που έχει κατορθώσει να χτίσει η εταιρεία, τόσο στην ελληνική όσο και στη διεθνή αγορά, μέσα από τη μακροχρόνια πορεία της. Από την 1η Ιανουαρίου 2022, λοιπόν, η εταιρεία μας αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή, εμπορία, merchandising και marketing των κορυφαίων προϊόντων Evian και Ferrarelle. Το Evian είναι η Νο1 μάρκα εμφιαλωμένου φυσικού μεταλλικού νερού όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά παγκοσμίως, με παρουσία σε περισσότερες από 140 χώρες, ενώ το Ferrarelle το Νο1 φυσικώς ανθρακούχο εμφιαλωμένο νερό στην on-premise αγορά της Ιταλίας.

H συνεργασία προέκυψε γιατί και οι δύο πλευρές θέλαμε να ενισχύσουμε τις θέσεις μας στην αγορά. Εμείς θέλαμε να πετύχουμε την εμπορική διείσδυσή μας στην premium κατηγορία της HoReCa αγοράς με αναγνωρισμένες μάρκες και από την άλλη η Danone Waters να ενισχύσει τη θέση της στην ελληνική αγορά. Προφανώς οι συνθήκες της αγοράς δεν ήταν εύκολες, καθώς η εξάπλωση της COVID-19 και τα συνεχή lockdowns επηρέασαν δραματικά τον τομέα της εστίασης. Ομως, ακόμα και μέσα σε αυτές τις συνθήκες βρήκαμε κοινό τόπο με την Danone και ολοκληρώθηκε η συνεργασία. Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για εμάς το γεγονός ότι ο παγκόσμιος ηγέτης στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού, το Evian, επέλεξε ως στρατηγικό συνεργάτη στην Ελλάδα τον εγχώριο πρωταγωνιστή, το «Ζαγόρι».

– Πρόσφατα, εξάλλου, ανακοινώσατε συνεργασία και με την Green Cola Hellas A.E. H διανομή ενός ελληνικού σήματος cola, που προκάλεσε μεγάλες αναταράξεις στον κλάδο πριν από δέκα χρόνια, και η ενδυνάμωσή του στην ελληνική αγορά απέναντι σε διεθνείς παίκτες δεν είναι ένα εύκολο σενάριο. Ποια είναι τα στρατηγικά σας πλάνα και ποιος είναι ο στόχος σας;

– Θα συμφωνήσω ότι δεν είναι εύκολο σενάριο, αλλά δεν είμαστε εδώ για τα εύκολα! Η φιλοσοφία της Green Cola συνάδει απόλυτα με τη δική μας. Διαθέτει σειρά προϊόντων με φυσικά συστατικά, χωρίς ζάχαρη, χωρίς ασπαρτάμη, χωρίς συντηρητικά, που αποτελούν την πιο υγιεινή πρόταση στο σύνολο της κατηγορίας των αναψυκτικών. Η στρατηγική προσέγγισή μας είναι ακριβώς αυτή, να προσφέρουμε τις πιο υγιεινές επιλογές σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιούμαστε και μάλιστα σε όσο γίνεται βιώσιμες συσκευασίες. Αντικειμενικός στόχος μας είναι να δυναμώσουμε τη θέση μας σε όλες τις κατηγορίες των μη αλκοολούχων ποτών. Γι’ αυτό και το προϊοντικό μας χαρτοφυλάκιο διαθέτει τις πλέον αξιόπιστες λύσεις στο φυσικό μεταλλικό νερό, με το «Ζαγόρι» και το «Ζήρεια», στο ανθρακούχο φυσικό μεταλλικό νερό με το «Ζαγόρι Sparkling Go Green» με γεύσεις, στα βιταμινούχα νερά με το Superfruits Vitamin Water και τώρα στην υγιεινή πλευρά των αναψυκτικών με την Green Cola. Η συνεργασία μας με την Green Cola Hellas ξεκινάει επίσης από την 1η Ιανουαρίου 2022 και στο πλαίσιο αυτής αναλαμβάνουμε τη διακίνηση και εμπορία του συνόλου του χαρτοφυλακίου της.

Το «Ζαγόρι» ανέβηκε πιο ψηλά και από το 2019-1
To εργοστάσιο στα Ιωάννινα μπορεί να εμφιαλώνει 81.000 φιάλες την ώρα.

Στα Ιωάννινα η μεγαλύτερη μονάδα εμφιάλωσης στην Ευρώπη

Την ταχύτερη και μεγαλύτερη μονάδα εμφιάλωσης νερού στην Ευρώπη θα αποκτήσει το προσεχές διάστημα η «Χήτος ΑΒΕΕ», ενώ ταυτόχρονα προχωράει σε σημαντικές επενδύσεις και στις νεοαποκτηθείσες εγκαταστάσεις της στην Πελοπόννησο, αυτές της «Ζήρεια ΕΠΕ». Μάλιστα, το νερό Ζήρεια που σήμερα διανέμεται κυρίως στην Πελοπόννησο, θα διανέμεται πλέον σε όλη την Ελλάδα.
 
– Τι επενδύσεις πραγματοποιήσατε το 2021 και ποια είναι τα πλάνα για το 2022 και τα επόμενα χρόνια;

– Το 2021 ήταν μια καθοριστική χρονιά για τη «Χήτος ΑΒΕΕ», καθώς βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας, ύψους 25 εκατομμυρίων. Το επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνει, εκτός των άλλων, τη λειτουργία νέων γραμμών παραγωγής, στις υφιστάμενες αλλά και σε καινούργιες εγκαταστάσεις.

Σε ό,τι αφορά την επένδυσή μας στις μονάδες παραγωγής, ήδη αυτή τη στιγμή στο εργοστάσιο στα Ιωάννινα εγκαθίσταται η μεγαλύτερη και ταχύτερη μονάδα στην Ευρώπη, με δυνατότητα εμφιάλωσης 81.000 φιαλών την ώρα. Πρόκειται για ό,τι πιο σύγχρονο, καινοτόμο και ενεργειακά φιλικό προς το περιβάλλον έχει να επιδείξει η παγκόσμια βιομηχανία εμφιάλωσης νερού! Στο ίδιο ευρύ επενδυτικό πλάνο εντάσσεται και η πολύ σημαντική επένδυση που ανακοινώσαμε τον Μάιο, της εξαγοράς της πηγής και μονάδας εμφιάλωσης «Ζήρεια ΕΠΕ». Οι εγκαταστάσεις της βρίσκονται στην ορεινή Κορινθία, μια περιοχή που προστατεύεται  περιβαλλοντικά από τις συνθήκες Ramsar και Natura 2000.

Εκτός των παραπάνω, επενδύουμε και στη δημιουργία δικτύου σταθμών αποθήκευσης και διανομής (Logistics hubs) στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας, με αντικειμενικό σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας και τη βελτιστοποίηση του επιπέδου υπηρεσιών της συγκεκριμένης λειτουργίας μας.
Δεν σταματάμε να διερευνούμε και να αναλύουμε τις νέες καταναλωτικές τάσεις που  διαμορφώνονται τόσο στην ελληνική όσο και τη διεθνή αγορά. Επενδύουμε συνέχεια σε έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της πράσινης στρατηγικής που ακολουθεί η εταιρεία μας, είμαστε σε διαδικασία μείωσης του συνολικού αποτυπώματος εκπομπών CΟ2 για όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων μας, κάτι που αποτελεί βασικό άξονα φιλοσοφίας της «Χήτος ΑΒΕΕ».
 
– Αναφερθήκατε στις επενδύσεις στη «Ζήρεια ΕΠΕ». Τι ακριβώς περιλαμβάνει ο σχεδιασμός σας για την εταιρεία αυτή;

– Στα άμεσα σχέδιά μας βρίσκεται ο εκσυγχρονισμός της συγκεκριμένης μονάδας, σε όλα τα επίπεδα, ώστε να ανταποκρίνεται πλήρως στα κορυφαία περιβαλλοντικά και παραγωγικά πρότυπα που έχει θέσει και ακολουθεί η εταιρεία μας.

Η τοποθεσία της μονάδας εμφιάλωσης είναι κομβική και από πλευράς logistics, καθώς βρίσκεται δίπλα στα μεγάλα αστικά κέντρα και λιμάνια, με αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος λειτουργίας της «Χήτος ΑΒΕΕ». Η «Ζήρεια ΕΠΕ« εμφιαλώνει το φυσικό μεταλλικό νερό Ζήρεια, ένα νερό υψηλής ποιότητας και με πολύ καλή αναλογία των ωφέλιμων ιόντων ασβεστίου – μαγνησίου και ηλεκτρολυτών, η οποία οφείλεται στην ιδιαίτερη γεωλογική σύσταση των πετρωμάτων της ανέγγιχτης, από ανθρώπινη δραστηριότητα, αυτής περιοχής. Προφανώς για το σήμα «Ζήρεια» θα περάσουμε σε διαδικασία rebranding, αναδεικνύοντας τα μοναδικά χαρακτηριστικά του και τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει στον καταναλωτή. Σήμερα, το εμφιαλωμένο νερό «Ζήρεια» διανέμεται κυρίως στους νομούς της Πελοποννήσου. Ο στόχος μας όμως μετά την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος, είναι η πανελλαδική κάλυψη της αγοράς με τo συγκεκριμένο σήμα. 

– Εξετάζετε το ενδεχόμενο να εισέλθετε παραγωγικά μέσω μονάδας ή μέσω εξαγοράς και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, όπως για παράδειγμα αναψυκτικά ή μπύρα; 

– Η εταιρεία μας διερευνά πάντοτε ευκαιρίες που συνάδουν και υποστηρίζουν τη φιλοσοφία μας, δηλαδή να προσφέρουμε στους καταναλωτές καινοτόμα προϊόντα υψηλής ποιότητας και προδιαγραφών, που απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες των καιρών. Σας ανέφερα νωρίτερα τη συνεργασία μας με την Green Cola. H κατηγορία της μπύρας και γενικά των αλκοολούχων ποτών έχει ενδιαφέρον, αλλά δεν αποτελεί προτεραιότητά μας. Σε αυτή τη φάση έχουμε επικεντρώσει περισσότερο το ενδιαφέρον μας στα υγιεινά προϊόντα χωρίς θερμίδες, χωρίς ζάχαρη, χωρίς συντηρητικά, με έμφαση στις οικολογικές συσκευασίες. Ωστόσο, στο μέλλον κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει την επέκτασή μας και σε αυτές τις κατηγορίες ή σε νέες που θα προκύψουν.

Το ενεργειακό κόστος εκτινάχθηκε

– Ποιες είναι οι επιπτώσεις από την αύξηση του ενεργειακού κόστους και τις ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες;

– Είναι γεγονός ότι παράλληλα με την υγειονομική κρίση βιώνουμε σε παγκόσμιο επίπεδο και την ενεργειακή, για την οποία επίσης δεν γνωρίζουμε πόσο θα διαρκέσει. Η τιμή μονάδος της κιλοβατώρας έχει τριπλασιαστεί σε σχέση με την άνοιξη του 2021, με αποτέλεσμα να έχουν αυξηθεί, εκτός από το κόστος παραγωγής, και οι τιμές των πρώτων υλών σε παγκόσμιο επίπεδο. Αν προσθέσουμε σε αυτή την εικόνα και την άνοδο του πετρελαίου, που επηρεάζει άμεσα το μεταφορικό κόστος, μπορείτε να αντιληφθείτε τη συνολική εικόνα που διαμορφώνεται. Προσπαθούμε μέσω επίσημων πρωτοβουλιών, όπως ο σύνδεσμος ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, μια πρωτοβουλία με αμιγώς ελληνικές εταιρείες, να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, ώστε να περιορίσουμε από κοινού τις αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας. Σε κάθε περίπτωση είναι βέβαιο ότι θα απορροφήσουμε το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος από την αύξηση της ενέργειας και των πρώτων υλών. Για περισσότερο από 60 χρόνια παράγουμε, φορολογούμαστε και δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα, άρα έχουμε 100% επίγνωση της σημερινής κατάσταση που βιώνει ο Ελληνας καταναλωτής και οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί σε κάθε κίνησή μας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή