Σε δημοπρασία τέσσερα νέα οδικά έργα

Σε δημοπρασία τέσσερα νέα οδικά έργα

Στη δημοπράτηση τεσσάρων οδικών έργων στο «κλείσιμο» της χρονιάς προχώρησε το υπουργείο Υποδομών.

2' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη δημοπράτηση τεσσάρων οδικών έργων στο «κλείσιμο» της χρονιάς προχώρησε το υπουργείο Υποδομών. Πρόκειται για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης, την παράκαμψη Χαλκίδας, το τμήμα Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ και τον δρόμο Μπράλου – Αμφισσας. Προηγήθηκε λίγες ημέρες νωρίτερα η υποβολή προσφορών από όλες τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες για δύο οδικά έργα, τη νέα ανατολική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης (fly over) και τον άξονα Καλαμάτας – Μεθώνης, αμφότερα προς κατασκευή μέσω σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

Στις 30 και 31 Ιανουαρίου το υπουργείο Υποδομών απέστειλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή την απόφαση δημοπράτησης τεσσάρων έργων: την επέκταση της λεωφόρου Κύμης έως την εθνική οδό (έργο ΣΔΙΤ 350 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα ολοκλήρωσης 4 ετών), την παράκαμψη Χαλκίδας, τον άξονα Μπράλου – Αμφισσας και το τμήμα του ΒΟΑΚ από Νεάπολη έως Αγιο Νικόλαο (δημόσια έργα). Για την παράκαμψη Χαλκίδας αποφασίστηκε η μείωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του δρόμου (και αντιστοίχως του προϋπολογισμού, από 350 εκατ. ευρώ σε 180 εκατ. ευρώ) ώστε να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ.

Πρόκειται για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης, την παράκαμψη Χαλκίδας, τμήμα του ΒΟΑΚ και τον δρόμο Μπράλου – Αμφισσας.

Λίγες ημέρες νωρίτερα ανακοινώθηκε η κατάθεση προσφορών για δύο οδικά έργα με ΣΔΙΤ. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκέντρωσε η κατασκευή της ανατολικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ. Προσφορές υπέβαλαν τέσσερις εταιρείες/ κοινοπραξίες: η ΙΝΤΡΑΚΑΤ Τεχνικών και  Ενεργειακών Εργων, η Ακτωρ Παραχωρήσεις, η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και η ένωση ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος. Το έργο αφορά την κατασκευή μιας υπερυψωμένης υπερταχείας λεωφόρου (fly over) 13,5 χλμ., εκ των οποίων τα 4 χλμ. σε γέφυρα. Αντίθετα μικρότερο ήταν το ενδιαφέρον για τον άξονα Καλαμάτας – Ριζόμυλου – Πύλου – Μεθώνης, προϋπολογισμού 251 εκατ. ευρώ, στον οποίο κατέθεσαν προσφορές οι κοινοπραξίες ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος και Ακτωρ Παραχωρήσεις – ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το υπουργείο εκτιμά ότι τα δύο έργα «θα έχουν προσωρινό ανάδοχο στις αρχές του έτους και θα ξεκινήσει η κατασκευή τους εντός του 2022».

Παράταση για τις 24 Ιανουαρίου έλαβε η προθεσμία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για ακόμα ένα οδικό έργο ΣΔΙΤ, το τμήμα Χερσόνησος Ηρακλείου – Νεάπολη Λασιθίου του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Το οδικό τμήμα έχει μήκος 22,4 χλμ. (συν 9,65 χλμ. τοπικού δικτύου) και εκτιμώμενο προϋπολογισμό 290 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί πάντως ότι τα συνεχή αιτήματα παρατάσεων από πλευράς των εταιρειών έχουν προκαλέσει εκνευρισμό στο υπουργείο Υποδομών –  υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου σημείωνε στην «Κ» ότι ο κατασκευαστικός κλάδος διαμαρτυρόταν σε υψηλούς τόνους τα τελευταία έτη για καθυστερήσεις στην προκήρυξη διαγωνισμών και τώρα ζητεί διαδοχικές παρατάσεις, καθυστερώντας την υλοποίηση των έργων.

Κατά τα λοιπά, το υπουργείο Υποδομών υπόσχεται ότι το 2022 θα είναι το έτος των δημοπρατήσεων. Το πιο σημαντικό είναι αναμφίβολα το πακέτο σιδηροδρομικών έργων, ύψους 4,5 δισ. ευρώ, το οποίο θα περιλαμβάνει τέσσερα ή πέντε έργα με μελετοκατασκευή, ώστε να μπορούν να έχουν συμβασιοποιηθεί σε μία διετία. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, η επιλογή του να δημοπρατήσει τα έργα ως ενιαία (και όχι «σπασμένα» σε επιμέρους διαγωνισμούς, ανάλογα με το τεχνικό αντικείμενο) προκαλεί την έντονη αντίδραση εταιρειών του χώρου των συστημάτων τηλεπικοινωνιών και τηλεδιοίκησης, που θα προτιμούσαν να διεκδικούν μόνες έργα αντί να πρέπει να συμμετέχουν σε μια κοινοπραξία. Το έργο πάντως χαρακτηρίζεται από το υπουργείο «μεταρρυθμιστικό», καθώς συνδέεται με την αναβάθμιση του ρόλου των λιμένων και της χώρας ως κόμβο μεταφοράς προϊόντων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή