Ανάκαμψη το β΄ εξάμηνο για τις αερομεταφορές αναμένει η Eurocontrol

Ανάκαμψη το β΄ εξάμηνο για τις αερομεταφορές αναμένει η Eurocontrol

Το 90% των επιπέδων του 2019 αναμένεται να αγγίξει ο αριθμός των πτήσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο, υπό την προϋπόθεση ότι η μετάλλαξη «Ομικρον» θα τεθεί υπό έλεγχο, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση του ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας (Eurocontrol).

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το 90% των επιπέδων του 2019 αναμένεται να αγγίξει ο αριθμός των πτήσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο, υπό την προϋπόθεση ότι η μετάλλαξη «Ομικρον» θα τεθεί υπό έλεγχο, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση του ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας (Eurocontrol). Σε σχέση με το 2019, η περασμένη χρονιά ολοκληρώθηκε με 44% λιγότερες πτήσεις πανευρωπαϊκά, με τον ρυθμό υποχώρησης, σε μηνιαία βάση, να διαμορφώνεται στο -22%. Σύμφωνα με το Eurocontrol, έναντι πάντοτε του 2019, ζητούμενο είναι κατά το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς η πτητική δραστηριότητα να κυμανθεί από 80% έως 85% και να μην υποχωρήσει σε περίπου 70%, ποσοστό που αντιστοιχεί στο απαισιόδοξο σενάριο του φορέα. Αντίθετα, εάν η μετάλλαξη «Ομικρον» περιοριστεί, θα ισχύσει το αισιόδοξο σενάριο του Eurocontrol για πτήσεις που αντιστοιχούν στο 90% του 2019. Παρά όμως την αβεβαιότητα που προκαλούν οι νέες μεταλλάξεις, φέτος και ιδίως το καλοκαίρι αναμένονται υψηλά ποσοστά ανάκαμψης στις ευρωπαϊκές αερομεταφορές, σε τέτοιο βαθμό που εκτιμάται ότι θα υπάρξουν καθυστερήσεις στις αφίξεις – αναχωρήσεις αεροσκαφών λόγω περιορισμού στη χωρητικότητα του εναέριου χώρου. Στην περίπτωση της Ελλάδας, ο φορέας προβλέπει καθυστερήσεις από λιγότερο από 0,1 λεπτό έως 0,5 λεπτό ανά πτήση.

Παρά τις νέες μεταλλάξεις, για το φετινό καλοκαίρι εκτιμάται περαιτέρω αύξηση των πτήσεων.

Πάντως, κατά τη χρονιά που πέρασε, οι πτήσεις στους ελληνικούς αιθέρες εμφάνισαν ισχυρούς ρυθμούς ανάκαμψης με αποτέλεσμα η Ελλάδα να ανήκει μαζί με την Αλβανία, τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, την Αρμενία και την Ουκρανία στην πεντάδα των χωρών με τις μικρότερες απώλειες συγκριτικά με το 2019. Το πτητικό έργο στην Ελλάδα, δηλαδή, υποχώρησε κατά 27% σε σχέση με το 2019, με το αντίστοιχο ποσοστό να διαμορφώνεται σε -26%, -22% και -20% σε Ουκρανία, Αρμενία και Βοσνία-Ερζεγοβίνη, αντίστοιχα. Το περασμένο καλοκαίρι η Ελλάδα γεφύρωσε ακόμη περισσότερο το χάσμα με το 2019, με τον αριθμό των πτήσεων να αντιστοιχεί στο 94% των επιπέδων της συγκεκριμένης χρονιάς, οπότε δεν είχε κάνει την εμφάνισή της η πανδημία. Επίσης, τον περασμένο Δεκέμβριο οι πτήσεις στην Ελλάδα ήταν λιγότερες κατά μόλις 8% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2019.

Πέρυσι ιδιαίτερο πλήγμα δέχτηκε η συνδεσιμότητα μεταξύ προορισμών, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες είτε μείωσαν τη συχνότητα των πτήσεων είτε περιέκοψαν δρομολόγια, κυρίως αυτά που είναι λιγότερο κερδοφόρα. Με τα δεδομένα αυτά, παρότι το τελευταίο τρίμηνο του 2021, η πτητική δραστηριότητα πλησίασε τα επίπεδα του αντίστοιχου διαστήματος του 2019, η συνδεσιμότητα υπήρξε μειωμένη έως και 67% σε πανευρωπαϊκή κλίμακα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή