Μεγάλη κερδισμένη του 2021 η BMW

Μεγάλη κερδισμένη του 2021 η BMW

Αντιθέτως, η Volkswagen κατέγραψε τις χαμηλότερες πωλήσεις κατά την τελευταία δεκαετία

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο κολοσσός της Volkswagen δέχθηκε ισχυρό πλήγμα την παρελθούσα χρονιά, σημειώνοντας τις χαμηλότερες πωλήσεις κατά την τελευταία δεκαετία, ενώ αντιθέτως η επίσης γερμανική BMW, η οποία ειδικεύεται στα πολυτελή οχήματα, εμφάνισε ρεκόρ, διαθέτοντας παγκοσμίως περί τα 2,21 εκατομμύρια οχήματα – είναι η εταιρεία με τις υψηλότερες πωλήσεις στην κατηγορία της. Αυτό εν μέρει αποδίδεται στην ικανότητά της να προσαρμόζεται στις σοβαρές ελλείψεις στο παγκόσμιο σύστημα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Και αυτό είναι ένα προσόν που διαθέτει και η καλιφορνέζικη Τesla, η οποία εξήλθε αβρόχοις ποσίν από την κρίση αυτή. Ειδικότερα, ο γερμανικός όμιλος της Volkswagen Group διέθεσε στην αγορά 8,9 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2021, επισημαίνοντας πως και το πρώτο εξάμηνο τρέχοντος οι συνθήκες στην προμηθευτική αλυσίδα θα παραμείνουν ευμετάβλητες. Ειδικότερα, τα οχήματα με το φερώνυμο εμπορικό σήμα είχαν πτώση πωλήσεων της τάξεως του 8,1%, σε σχεδόν 4,9 εκατομμύρια μονάδες, ενώ η σημαντικότερη κάμψη, κατά 14,8%, παρατηρήθηκε στην Κίνα. Και αυτό σημειώθηκε ανεξαρτήτως του γεγονότος πως στη χώρα κυρίως οι πωλήσεις ηλεκτρικών αμαξιών τετραπλασιάστηκαν. «Υπό παράδοξα δύσκολες συνθήκες η Volkswagen εκπλήρωσε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα ως προς τις πωλήσεις της», επισήμανε ο διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ, Κλάους Τσέλμερ. «Εντούτοις, οι τεράστιες επιπτώσεις από τις ελλείψεις των ημιαγωγών στην παραγωγή μας δεν ήταν δυνατόν να αντισταθμιστούν πλήρως».

Από την πλευρά της η Mercedes, ευθέως ανταγωνίστρια της BMW, ανακοίνωσε προ ολίγων ημερών ότι οι πωλήσεις της το 2021 ελαττώθηκαν σε ποσοστό 5%. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να την εκθρονίσει η BMW για πρώτη φορά σε διάστημα πέντε ετών ως προς την αγορά ακριβών οχημάτων και τις αντίστοιχες πωλήσεις. Στη Γηραιά Ηπειρο, πάντως, η επίδοση των εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανιών ήταν η ασθενέστερη, με τα οχήματα των εμπορικών σημάτων BMW και Mini να έχουν αύξηση πωλήσεων μόλις 3,9% και 11,2% πτώση όσον αφορά τις πωλήσεις των αυτοκινήτων Μercedes-Benz. Για τις τρεις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες η βορειοαμερικανική αγορά αποδείχθηκε πιο προσοδοφόρος. Η Mercedes-Benz εμφάνισε πωλήσεις αυξημένες κατά 0,4% στις ΗΠΑ, κατά 19,5% η BMW και κατά 13% η Volkswagen. Συνολικά μιλώντας, η πώληση υβριδικών και ηλεκτρικών αμαξιών συνέβαλε από ένα πέμπτο έως ένα τέταρτο στις παγκόσμιες πωλήσεις.

Ειδικότερα, τώρα, όσον αφορά την αγορά της Κίνας συνολικά, αυτή το παρελθόν έτος είχε αύξηση πωλήσεων πρώτη φορά μετά το 2017, βοηθούμενη και από το γεγονός πως ιδίως οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών αμαξιών αυξήθηκαν μιάμιση φορά. Συνολικά όλες διογκώθηκαν κατά 3,8% σε ετήσια βάση στα 26,28 εκατομμύρια αμάξια, ενώ τον Δεκέμβριο είχαν διατεθεί στη χώρα 2,79 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Κινεζικών Αυτοκινητοβιομηχανιών. Κατά τις εκτιμήσεις της τελευταίας, οι πωλήσεις και η παραγωγή αυτοκινήτων θα βελτιωθεί το τρέχον έτος εν συγκρίσει με το 2021, προσβλέποντας σε βαθμιαία άμβλυνση των πιέσεων από τις ελλείψεις ημιαγωγών και τις υψηλές τιμές πρώτων υλών

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή