Διαγωνισμοί για οδικά έργα 1,4 δισ. ευρώ

Διαγωνισμοί για οδικά έργα 1,4 δισ. ευρώ

Σε διαδικασία ανάδειξης αναδόχων έχουν αρχίσει να εισέρχονται τα νέα μεγάλα οδικά έργα που προγραμματίζονται στη χώρα.

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε διαδικασία ανάδειξης αναδόχων έχουν αρχίσει να εισέρχονται τα νέα μεγάλα οδικά έργα που προγραμματίζονται στη χώρα. Αρχής γενομένης από χθες και για τις επόμενες 30 ημέρες αναμένεται να υποβληθούν προσφορές για έργα συνολικού ύψους 1,4 δισ. ευρώ, φουντώνοντας τη μάχη μεταξύ των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων για την ανάληψη νέων συμβάσεων. Με τον τρόπο αυτό, από τα τέλη του 2021 και μέχρι το τέλος του πρώτου διμήνου του 2022 οι κατασκευαστικές εταιρείες θα έχουν υποβάλει δεσμευτικές προσφορές για νέα οδικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 2,1 δισ. ευρώ. Μάλιστα, ορισμένα εξ αυτών θα υλοποιηθούν μέσω ΣΔΙΤ, εγκαινιάζοντας έτσι έναν νέο τρόπο υλοποίησης των οδικών αξόνων της νέας γενιάς.

Χθες ήταν προγραμματισμένη η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης, το οποίο θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ. Πρόκειται για το πρώτο από τα τρία τμήματα του εν λόγω άξονα για το οποίο θα υπάρξει ανάδοχος και αναμφίβολα ο νικητής θα αποκτήσει προβάδισμα και για τα υπόλοιπα, έχοντας καλύτερη γνώση των απαιτήσεων του έργου.

Από τα τέλη 2021 έως τέλη Φεβρουαρίου 2022 θα έχουν υποβληθεί δεσμευτικές προσφορές ύψους 2,1 δισ. ευρώ.

Το εν λόγω τμήμα καλύπτει μια απόσταση 22,5 χλμ., με τη διάρκεια της σύμβασης να ανέρχεται σε 30 χρόνια, εκ των οποίων τα πρώτα τέσσερα αφορούν την κατασκευαστική περίοδο. Το κόστος υπολογίζεται σε 360 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο έργο διεκδικούν οι εταιρείες «Αβαξ» (σε συνεργασία με το επενδυτικό fund Marguerite), ο όμιλος Μυτιληναίου με την Interoll, η ΤΕΡΝΑ και η «Ακτωρ Παραχωρήσεις».

Για τις 15 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί η υποβολή προσφορών για το οδικό έργο Μπράλος – Αμφισσα, προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα από τα πρώτα έργα που θα χρηματοδοτηθούν από το νέο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027. Αντίστοιχα, για τις 22 Φεβρουαρίου είναι προγραμματισμένη η υποβολή προσφορών για την επέκταση της Λ. Κύμης μέχρι την εθνική οδό, ένα έργο της τάξεως των 434 εκατ. ευρώ. Την ίδια ημέρα (22 Φεβρουαρίου) θα πρέπει να υποβληθούν οι προσφορές και για το έργο της παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, προϋπολογισμού της τάξεως των 210 εκατ. ευρώ. Οπως επίσης και για το τμήμα του ΒΟΑΚ από τη Νεάπολη μέχρι τον Αγιο Νικόλαο, που επίσης θα γίνει με τη μορφή δημόσιου έργου. Το συγκεκριμένο τμήμα είναι ύψους 186 εκατ. ευρώ και αφορά τμήμα συνολικού μήκους 15 χιλιομέτρων.

Υπενθυμίζεται ότι προσφορές έχουν ήδη υποβληθεί στο τέλος του 2021 και για δύο από τα μεγαλύτερα ΣΔΙΤ οδικών έργων. Ο λόγος για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, εκτιμώμενου κόστους 350 εκατ. ευρώ, και τη νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης (Flyover), έργο της τάξεως των 370 εκατ. ευρώ. Αμφότερα τα έργα διεκδικούνται από τις «Αβαξ», «Ακτωρ Παραχωρήσεις», ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat και την κοινοπραξία της «Μυτιληναίος» με την Intertoll Europe. Μάλιστα, υπήρξαν και συμμαχίες της τελευταίας στιγμής, καθώς «Αβαξ» και «Μυτιληναίος» κατέθεσαν από κοινού προσφορά, κάτι το οποίο έπραξε και η «Ακτωρ» με την Intrakat για την περίπτωση του έργου στην Πελοπόννησο. Η ανάδειξη των προσωρινών αναδόχων αναμένεται τις επόμενες ημέρες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή