Στο Ταμείο Ανάκαμψης το τμήμα Χερσόνησος –Νεάπολη του ΒΟΑΚ

Στο Ταμείο Ανάκαμψης το τμήμα Χερσόνησος –Νεάπολη του ΒΟΑΚ

Την ένταξη του πρώτου από τα τρία τμήματα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης στο Ταμείο Ανάκαμψης, του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη, επικύρωσε χθες το υπουργείο Οικονομικών.

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την ένταξη του πρώτου από τα τρία τμήματα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης στο Ταμείο Ανάκαμψης, του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη, επικύρωσε χθες το υπουργείο Οικονομικών. Η ένταξη, εκτός από την κάλυψη της οικονομικής συμμετοχής του Δημοσίου, συνεπάγεται την τήρηση αυστηρών χρονοδιαγραμμάτων, καθώς η σύμβαση θα πρέπει να έχει υπογραφεί μέχρι το καλοκαίρι του 2023 και το έργο να έχει κατασκευαστεί και να λειτουργεί έως το τέλος του 2025.

Το έργο, που θα κατασκευαστεί με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), αφορά την κατασκευή οδικού άξονα 22,4 χλμ., του παράπλευρου δικτύου του και ενός σταθμού εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).

Η συμμετοχή του Δημοσίου στο έργο είναι 90 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, σύμφωνα με την απόφαση που υπέγραψε χθες ο αναπλ. υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης.

Η ένταξη του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης, όμως, συνεπάγεται και την τήρηση αυστηρών χρονοδιαγραμμάτων και για τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ. Πιο συγκεκριμένα:

Η ένταξη του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης συνεπάγεται την τήρηση αυστηρών χρονοδιαγραμμάτων για όλο το έργο.

– Μέσα στον Φεβρουάριο θα πρέπει να ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος του έργου ΣΔΙΤ. Εως το καλοκαίρι του 2023 θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις (τα έργα μπορούν να ξεκινήσουν με επίταξη νωρίτερα).

– Μέσα στο β΄ τρίμηνο του 2023 θα πρέπει να έχουν υπογραφεί και να κοινοποιηθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης και οι τρεις συμβάσεις του ΒΟΑΚ: η σύμβαση παραχώρησης (Χανιά – Χερσόνησος, 157 χλμ.), η ΣΔΙΤ (Χερσόνησος – Νεάπολη, 22,4 χλμ.) και το δημόσιο έργο (Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος, 14,5 χλμ.).

– Μέσα στο β΄ τρίμηνο του 2025 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το 60% της ΣΔΙΤ και του δημοσίου έργου.

– Εως το τέλος του 2025 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί και να λειτουργούν ολόκληρα τα τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος. Και να έχει κατασκευαστεί το 15% του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο.

Υπενθυμίζεται ότι προσφορά για το έργο ΣΔΙΤ κατέθεσε μόνο ένα σχήμα, η «συμμαχία» ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΙΝΤRΑΚΑΤ (η προσφορά δεν έχει ακόμα ανοιχθεί). Ακολουθεί μέσα στον Φεβρουάριο η κατάθεση προσφορών για το «μικρό» τμήμα (Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος), ενώ το υπουργείο Υποδομών αναμένει την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του «μεγάλου» τμήματος (Χανιά – Χερσόνησος) προκειμένου να προχωρήσει στη β΄ φάση του διαγωνισμού (κατάθεση δεσμευτικών προσφορών) για τη σύμβαση παραχώρησης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή