Άνοιξαν οι προσφορές για τρία οδικά έργα

Άνοιξαν οι προσφορές για τρία οδικά έργα

Στο άνοιγμα των προσφορών σε τρία μεγάλα οδικά έργα προχώρησε χθες το υπουργείο Υποδομών.

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο άνοιγμα των προσφορών σε τρία μεγάλα οδικά έργα προχώρησε χθες το υπουργείο Υποδομών. Από το αποτέλεσμα φαίνεται ότι… όλοι βγαίνουν κερδισμένοι, καθώς σχεδόν όλες οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες (πλην της Αβαξ, που όμως έχει ήδη αναλάβει πολύ μεγάλα έργα) εξασφάλισαν μόνες ή σε κάποια κοινοπραξία τη συμμετοχή τους τουλάχιστον σε ένα έργο. Η ανάδειξη των προσωρινών αναδόχων, δηλαδή η οριστικοποίηση των αποτελεσμάτων, αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα, εφόσον δεν κατατεθούν προσφυγές.

Πιο συγκεκριμένα:

Στο έργο της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης μειοδότησε η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Ακτωρ – Ιntrakat.

Επέκταση λεωφόρου Κύμης. Στο έργο μειοδότησε η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Ακτωρ – Ιntrakat. Το έργο θα κατασκευαστεί με μελετοκατασκευή, έχει μήκος 3,8 χλμ., προϋπολογισμό 434 εκατ. ευρώ και προθεσμία ολοκλήρωσης τεσσάρων ετών. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα δύσκολο και απαιτητικό έργο, καθώς οι περιοχές από τις οποίες διέρχεται (Δήμοι Ηρακλείου, Λυκόβρυσης-Πεύκης και Κηφισιάς) είναι πυκνοκατοικημένες. Περιλαμβάνει σήραγγα 2,4 χλμ., εκ των οποίων τα 1,25 χλμ. θα κατασκευαστούν με υπόγεια διάνοιξη με ανοιχτό όρυγμα (cut and cover), ενώ το αρχικό και το τελικό της τμήμα θα είναι ανοιχτά. Το έργο περιλαμβάνει με προαίρεση και την ανακατασκευή του κόμβου Καλυφτάκη με την εθνική οδό. Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο βασίζεται σε μια παλαιά μελέτη (του 2001, η οποία επικαιροποιήθηκε το 2014), με αποτέλεσμα οι κυκλοφοριακές και οι οικιστικές συνθήκες στην περιοχή να έχουν μεταβληθεί αρκετά, αιτία για την οποία οι τρεις ενδιαφερόμενοι δήμοι ζητούν βελτιώσεις πριν από την υπογραφή της σύμβασης.

Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος. Στο έργο μειοδότησε η Ακτωρ. Πρόκειται για το ανατολικό τμήμα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), το μόνο από τα τρία που θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο. Το τμήμα έχει μήκος 14,5 χλμ., προϋπολογισμό 186 εκατ. ευρώ και αφορά τη μετατροπή του σημερινού οδικού άξονα σε αυτοκινητόδρομο με βελτίωση των χαρακτηριστικών του. Η προθεσμία ολοκλήρωσής του είναι τρία έτη και είναι ανελαστική, καθώς το έργο θα χρηματοδοτηθεί (και) από το Ταμείο Ανάκαμψης, επομένως πρέπει να έχει δοθεί σε κυκλοφορία το 2025 (όπως και το τμήμα Χερσονήσου – Νεάπολης, που θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ). Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, σε αρχικό στάδιο του διαγωνισμού είχε κατατεθεί προδικαστική προσφυγή η οποία στη συνέχεια αποσύρθηκε.

Παράκαμψη Χαλκίδας. Στο έργο μειοδότησε η εταιρεία Μytilineos. Το έργο έχει μήκος 16,7 χλμ., προϋπολογισμό 210 εκατ. ευρώ –θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ– και διάρκεια κατασκευής τέσσερα έτη. Oσον αφορά τα χαρακτηριστικά του, περιλαμβάνει δύο τμήματα: από τη Νέα Λάμψακο έως τη σήραγγα Βαθροβουνίου (2 χλμ.) και από τη σήραγγα έως τα Ψαχνά (14,7 χλμ.). Με δυνατότητα προαίρεσης έχουν ενταχθεί τα τμήματα από τον κόμβο Σχηματαρίου έως τη Νέα Λάμψακο, η παράκαμψη Ψαχνών και τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης βόρειας και νότιας Εύβοιας. Το έργο είχε αρχικά δρομολογηθεί με άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά και πολύ υψηλότερο προϋπολογισμό (350 εκατ. ευρώ), δεν έγινε όμως δεκτό προς χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή