Μπορεί μια εικόνα να αξίζει όσο χίλιες λέξεις, ένα βίντεο, όμως, φαίνεται να φέρνει πολλαπλάσιους πελάτες και κατ’ επέκταση πωλήσεις. Αυτό φαίνεται να το έχουν ήδη αντιληφθεί τα καταστήματα μόδας και αθλητικών ειδών και κυρίως οι ξένες μάρκες. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν – ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και η Gaming Brotherhood για να αποτυπώσουν τη χρήση περιεχομένου από τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ειδικότερα στο facebook και τον βαθμό με τον οποίο το περιεχόμενο προσελκύει τους χρήστες Ιnternet.
Στο πλαίσιο της έρευνας αναλύθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα στοιχεία από 4.320 ηλεκτρονικά καταστήματα και 847.043 αναρτήσεις των καταστημάτων (οργανικά posts) μαζί με τα χαρακτηριστικά τους. Πιο συγκεκριμένα, συγκεντρώθηκαν τα οργανικά posts τα οποία έχει αναρτήσει το κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα στη σελίδα του στο facebook, σε διάστημα ενός έτους (Οκτώβριος 2020 – Οκτώβριος 2021).
Το 67% των αναρτήσεων περιείχε εικόνα, το 28% συνδέσμους (links) και μόλις το 5% βίντεο. Ωστόσο, στις αναρτήσεις που περιείχαν βίντεο παρατηρήθηκε η μεγαλύτερη προσήλωση των χρηστών Internet, όπως επίσης και οι περισσότερες αλληλεπιδράσεις, με την έννοια ότι προχώρησαν σε σχόλιο, αντέδρασαν ή ακόμη και προχώρησαν σε κοινοποίηση του βίντεο.
Η κάθε ανάρτηση που ανεβαίνει από τα καταστήματα στο Facebook έχει κατά μέσο όρο 44 αλληλεπιδράσεις. Ωστόσο, στην περίπτωση του βίντεο καταγράφηκαν κατά μέσο όρο 66 αλληλεπιδράσεις, μέγεθος που δείχνει μεγαλύτερη εμπλοκή – αφοσίωση κατά 51% σε σχέση με τον συνολικό μέσο όρο και 38% σε σχέση με την απλή εικόνα. Στην περίπτωση του βίντεο οι χρήστες Ιnternet τα κοινοποιούν κατά 59% περισσότερες φορές σε σύγκριση με την κοινοποίηση εικόνας, γεγονός που στην ουσία λειτουργεί ως διαφήμιση του σήματος. Από την έρευνα προκύπτει επίσης ότι η ημέρα που κυρίως οι καταναλωτές ασχολούνται με τις αναρτήσεις των καταστημάτων είναι η Κυριακή, προφανώς διότι έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο στη διάθεσή τους.
Τα καταστήματα πώλησης ειδών μόδας (ρούχα, παπούτσια κ.λπ.), καθώς και τα καταστήματα αθλητικών ειδών είναι αυτά που χρησιμοποιούν σε μεγαλύτερο βαθμό τα βίντεο στις αναρτήσεις τους στο facebook σε σύγκριση με τις υπόλοιπες κατηγορίες ηλεκτρονικών καταστημάτων με ποσοστό 20% και 10% αντιστοίχως. Βεβαίως και σε αυτές τις δύο κατηγορίες καταστημάτων η πλειονότητα των αναρτήσεων περιέχει εικόνα. Τέλος, στο πλαίσιο της έρευνας παρατηρήθηκε ότι πιο αποτελεσματικά –σε ό,τι αφορά τη δημιουργία μεγαλύτερης σχέσης με τους καταναλωτές– αποδείχθηκαν τα ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία προχωρούν σε μία ανάρτηση κάθε ημέρα, αναρτήσεις που περιέχουν συχνά βίντεο. Πρόκειται μόλις για το 3% των ηλεκτρονικών καταστημάτων.