Βαρύ το τίμημα στις αερομεταφορές λόγω των κυρώσεων

Βαρύ το τίμημα στις αερομεταφορές λόγω των κυρώσεων

Οι αεροπορικές της Ρωσίας έχουν παραγγείλει 62 Airbus και Boeing, των οποίων η παραλαβή απαγορεύθηκε

2' 3" χρόνος ανάγνωσης

Το μέγεθος της Ρωσίας και η ενσωμάτωσή της στον παγκόσμιο κλάδο των αερομεταφορών, η οποία επετεύχθη μετά τη λήξη του Ψυχρού Πολέμου, σημαίνουν ότι οι κυρώσεις λόγω της εισβολής στην Ουκρανία επιφέρουν συνέπειες πολύ δεινότερες από εκείνες στις περιπτώσεις Ιράν και Βόρειας Κορέας. Οι αεροναυπηγικές εταιρείες, όσες μισθώνουν αεροσκάφη, εκείνες οι οποίες παρέχουν ασφάλιση και υπηρεσίες συντήρησης σε ρωσικές εταιρείες, όπως οι Aeroflot, S7 Airlines και AirBridgeCargo, συγκαταλέγονται σε αυτές που πλήττονται σφόδρα. Εν τω μεταξύ και οι ξένοι αερομεταφορείς δέχονται χτυπήματα, διότι λόγω των κυρώσεων υποχρεώνονται να κάνουν παρακάμψεις και να επωμίζονται υψηλότερο κόστος, το οποίο ήδη διογκωνόταν λόγω καυσίμων. Η συνθήκη αυτή θα οδηγήσει σε ακριβότερους ναύλους μεταφοράς ειδών και σε ακριβότερα εισιτήρια.

Μίσθωση

Οι αεροπορικές της Ρωσίας έχουν παραγγείλει 62 Airbus και Boeing, των οποίων η παραλαβή απαγορεύθηκε.

Oι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την παγκόσμια βιομηχανία μίσθωσης αεροσκαφών, ώστε να εκσυγχρονίσουν τους στόλους τους με τα τελευταία Airbus και Boeing. Διαθέτουν συνολικά σε χρήση περί τα 980 επιβατικά τζετ, εκ των οποίων τα 777 έχουν μισθωθεί, όπως αναφέρει η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Cirium. Από τα 777, τα 515, με αξία που υπολογίζεται στα σχεδόν 10 δισ. δολάρια, ενοικιάστηκαν από ξένες εταιρείες τύπου AerCap και Air Lease. Από πλευράς της η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει δώσει περιθώριο στις εταιρείες μίσθωσης έως τις 28 τρέχοντος να ολοκληρώσουν τα συμβόλαιά τους με τη Ρωσία. Αλλά το να παραλάβουν τα αεροσκάφη τους θα αποβεί δύσκολο, διότι υπάρχουν οι απαγορεύσεις στον εναέριο χώρο, πιθανά προβλήματα στη μεταφορά χρημάτων μέσω του συστήματος SWIFT και φόβοι ότι η ρωσική κυβέρνηση μπορεί να εθνικοποιήσει τον στόλο για να διατηρήσει τη χωρητικότητα για τις ανάγκες των εσωτερικών πτήσεων. Εν τω μεταξύ, πηγές του κλάδου ασφαλειών επισημαίνουν πως είναι ασαφές εάν οι μισθωτές σε περίπτωση αδυναμίας να ανακτήσουν τα αεροπλάνα τους θα καλυφθούν από τις δικές τους ασφάλειες.

Πέραν τούτων, οι αεροπορικές της Ρωσίας έχουν παραγγείλει 62 Airbus και Boeing, των οποίων η παραλαβή απαγορεύθηκε. Σε ανάλογες απαγορεύσεις υπόκεινται και οι εταιρείες κατασκευής εξαρτημάτων και παροχής υπηρεσιών συντήρησης και επισκευών για τον υφιστάμενο στόλο. Η γερμανική Lufthansa Technik έπαυσε να εξυπηρετεί πελάτες στη Ρωσία, όπερ σημαίνει πως δεν καλύπτει εκατοντάδες αεροπλάνα σε επίπεδο επισκευών. Τέλος, οι ξένοι αερομεταφορείς πλήττονται από την ολοένα και υψηλότερη τιμή του πετρελαίου, συνθήκη η οποία επιδεινώνεται περαιτέρω λόγω παρακάμψεων για να αποφευχθεί ο εναέριος χώρος της Ρωσίας, με τις επιπλέον ώρες πτήσης να φθάνουν έως και τις 3,5, ειδικά σε δρομολόγια μεταξύ Ευρώπης και Ιαπωνίας, Ν. Κορέας και Κίνας.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT