Έφοδος Επιτροπής Ανταγωνισμού στις κατασκευαστικές 7ης τάξης

Έφοδος Επιτροπής Ανταγωνισμού στις κατασκευαστικές 7ης τάξης

Στο στόχαστρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού βρέθηκαν για ακόμη μία φορά οι κατασκευαστικές εταιρείες, καθώς χθες κλιμάκια της Αρχής πραγματοποίησαν αιφνίδιους επιτόπιους ελέγχους σε όλες τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες 7ης τάξης, συνολικά σε έξι εταιρείες.

2' 21" χρόνος ανάγνωσης

Στο στόχαστρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού βρέθηκαν για ακόμη μία φορά οι κατασκευαστικές εταιρείες, καθώς χθες κλιμάκια της Αρχής πραγματοποίησαν αιφνίδιους επιτόπιους ελέγχους σε όλες τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες 7ης τάξης, συνολικά σε έξι εταιρείες. Η κίνηση αυτή της Επιτροπής Ανταγωνισμού προξένησε πάντως έκπληξη τόσο στις διοικήσεις των εταιρειών όσο και σε νομικούς κύκλους με ειδίκευση σε θέματα ανταγωνισμού, καθώς, αν και προβλέπονται από την ελληνική νομοθεσία επιτόπιοι έλεγχοι στο πλαίσιο κανονιστικής παρέμβασης –σημειωτέον, αυτή ξεκίνησε στον κλάδο πριν από ένα χρόνο–, δεν αποτελούν συνήθη πρακτική. Υπενθυμίζεται ότι οι αιφνίδιοι επιτόπιοι έλεγχοι πραγματοποιούνται σχεδόν αποκλειστικά για τον εντοπισμό στοιχείων σχετικά με την ύπαρξη «καρτέλ» ή κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εταιρείες στις οποίες έγιναν οι έλεγχοι είναι οι ακόλουθες: Ακτωρ του ομίλου Ελλάκτωρ, ΤΕΡΝΑ του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όμιλος Μυτιληναίου, Αβαξ, Intrakat και Τεχνική Ολυμπιακή. Ο έλεγχος σύμφωνα και με την ανακοίνωση που εξέδωσε χθες η Επιτροπή Ανταγωνισμού επικεντρώθηκε στην εξέταση ύπαρξης κοινών συμμετοχών στις επιχειρήσεις του κλάδου (common ownership / common shareholding) και σε τυχόν επιπτώσεις στις συνθήκες αποτελεσματικού ανταγωνισμού εντός αυτού. Ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο νομικοί κύκλοι εξέφρασαν την απορία τους για τη σκοπιμότητα των ελέγχων, διερωτώμενοι εάν μια εταιρεία μπορεί να ψεύδεται για το μετοχολόγιό της.

Σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ο έλεγχος επικεντρώθηκε στην εξέταση ύπαρξης κοινών συμμετοχών στις επιχειρήσεις του κλάδου.

Υπενθυμίζεται ότι η νέα έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, και δη η κανονιστική παρέμβαση, ξεκίνησε πέρυσι με αφορμή τη συμμετοχή τότε του ολλανδικού επενδυτικού fund Reggeborgh Invest στο μετοχικό κεφάλαιο της Ελλάκτωρ με ποσοστό της τάξεως του 14,3%, ενώ την ίδια ώρα κατείχε και το 30,2% του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ακόμη και εάν από τότε επήλθαν σημαντικές αλλαγές στη μετοχική σύνθεση των εμπλεκόμενων εταιρειών, με το ολλανδικό fund να αποεπενδύει από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ε.Α. φέρεται να θέλει να αποκλείσει το ενδεχόμενο σημαντικής οριζόντιας κοινής ιδιοκτησίας, η οποία μπορεί να υποκρύπτεται πίσω και από πρόσφατες αλλαγές στη μετοχική σύνθεση κάποιων εκ των παραπάνω εταιρειών. Με βάση και τα όποια ευρήματα των τελευταίων αυτών ελέγχων αναμένεται σε ένα μήνα το αργότερο, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η δημοσίευση των δεύτερων απόψεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού στο πλαίσιο της κανονιστικής παρέμβασης, απόψεις οι οποίες θα περιλαμβάνουν κατά πάσα πιθανότητα και πρόταση μέτρων τα οποία πρέπει να ληφθούν για τον περιορισμό των στρεβλώσεων του ανταγωνισμού στον κατασκευαστικό κλάδο.

Στελέχη του κλάδου απέφυγαν χθες να χαρακτηρίσουν την επίσκεψη στελεχών της Επιτροπής «έφοδο», επισημαίνοντας ότι παρότι μη προγραμματισμένη, η κίνηση θεωρείται μια φυσική εξέλιξη της έρευνας που έχει ξεκινήσει από πέρυσι. Προσέθεσαν, δε, ότι το σημερινό τοπίο στην αγορά είναι εκ διαμέτρου αντίθετο από το περυσινό. Η μεγάλη αύξηση του κόστους κατασκευής, σε συνδυασμό και με τη σημαντική μεγέθυνση της πίτας των δημοσίων έργων, έχει εξοβελίσει τις υπέρογκες εκπτώσεις από τους διαγωνισμούς, που οδηγούσαν σε στρεβλώσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα πιο πρόσφατα έργα ανατίθενται με εκπτώσεις μικρότερες του 15%.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT