Περιφερειακά αεροδρόμια: Στο 63,4% του 2019 η κίνηση το πρώτο δίμηνο

Περιφερειακά αεροδρόμια: Στο 63,4% του 2019 η κίνηση το πρώτο δίμηνο

Σημαντικά αυξημένη σε σχέση με πέρυσι, αλλά χαμηλότερη έναντι του 2019 είναι η επιβατική κίνηση το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece.

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σημαντικά αυξημένη σε σχέση με πέρυσι, αλλά χαμηλότερη έναντι του 2019 είναι η επιβατική κίνηση το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece. Ειδικότερα, από την αρχή της χρονιάς έως και τον Φεβρουάριο ο αριθμός των επιβατών στα μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας διαμορφώθηκε σε 765.000 άτομα, έχοντας αυξηθεί κατά 277% σε σχέση με πέρυσι. Σε σύγκριση, όμως, με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, οπότε ο αριθμός των επιβατών είχε ανέλθει σε 1,2 εκατ., η κίνηση παραμένει χαμηλότερη κατά 36,6%. Τον Φεβρουάριο, έναντι του ίδιου μήνα του 2021, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 320%, σε 394.000 άτομα, και είναι χαμηλότερη κατά 33% συγκριτικά με τον Φεβρουάριο του 2019.

Το πρώτο δίμηνο της χρονιάς, από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης διακινήθηκαν 455.000 επιβάτες, αριθμός που είναι χαμηλότερος κατά 40% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2019. Από το «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» των Χανίων διακινήθηκαν κατά 26,5% λιγότεροι ταξιδιώτες (72.500) σε σχέση με το πρώτο δίμηνο του 2019, ενώ στον αερολιμένα της Σαντορίνης η επιβατική κίνηση ήταν κατά 58% μικρότερη συγκριτικά με πριν από τρία χρόνια.

Σημαντικά αυξημένη σε σχέση με πέρυσι – Περιορισμένες οι επιπτώσεις στις πανευρωπαϊκές πτήσεις λόγω πολέμου.

Στον αντίποδα, τον Φεβρουάριο στο αεροδρόμιο της Μυκόνου η επιβατική κίνηση άγγιξε τα επίπεδα του 2019, με τον αριθμό των επιβατών να είναι κατά 100 άτομα μικρότερος (6.800) έναντι εκείνης της χρονιάς. Αντίστοιχα, το χάσμα με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 περιόρισαν οι αερολιμένες της Σκιάθου (-1%), της Σάμου (-13%), της Ζακύνθου (-16%), της Κέρκυρας (-20%) και της Μυτιλήνης (-23%).

Σύμφωνα με παράγοντες των αερομεταφορών, εάν η αύξηση του ενεργειακού κόστους δεν τεθεί εκτός ελέγχου σε βαθμό που να υποχρεώσει τις ξένες αεροπορικές σε περικοπή της προγραμματισμένης χωρητικότητάς τους για την Ελλάδα, φέτος, παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία, η επιβατική κίνηση θα μπορούσε να βρεθεί κοντά στα επίπεδα του 2019. Κι αυτό δεδομένου ότι το πρώτο δίμηνο, που είναι διαχρονικά αδύναμο, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια η επιβατική κίνηση ανήλθε στο 63,4% του 2019, με το αντίστοιχο ποσοστό να τοποθετείται στο 59% για το «Ελ. Βενιζέλος». Εάν δηλαδή, οι τουριστικές αφίξεις ενισχυθούν, όπως αναμένεται τους προσεχείς μήνες, εκτιμάται ότι το χάσμα με το 2019 θα περιοριστεί σημαντικά.

Σε επίπεδο πτητικής δραστηριότητας, πανευρωπαϊκά, οι επιπτώσεις του πολέμου είναι περιορισμένες ή τουλάχιστον δεν έχουν ακόμη φανεί. Σύμφωνα με τα στοιχεία του oργανισμού για την ασφάλεια της αεροναυτιλίας (Eurocontrol), για το διάστημα 7 έως 13 Μαρτίου ο αριθμός των πτήσεων αντιστοιχεί στο 73,6% των επιπέδων του 2019. Στην πρώτη πεντάδα με τον μεγαλύτερο αριθμό πτήσεων βρίσκονται η Ryanair, η EasyJet, η Turkish Airlines, η Air France και η Lufthansa.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή