Αισιοδοξία στον ΟΛΠ για επανεκκίνηση των έργων το καλοκαίρι

Αισιοδοξία στον ΟΛΠ για επανεκκίνηση των έργων το καλοκαίρι

Την αισιοδοξία τους πως, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά και δεν υπάρξουν νέα προβλήματα, τα έργα στο λιμάνι του Πειραιά μπορούν να ξεκινήσουν ξανά νωρίς το δεύτερο εξάμηνο του έτους διατυπώνουν κύκλοι της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

2' 18" χρόνος ανάγνωσης

Την αισιοδοξία τους πως, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά και δεν υπάρξουν νέα προβλήματα, τα έργα στο λιμάνι του Πειραιά μπορούν να ξεκινήσουν ξανά νωρίς το δεύτερο εξάμηνο του έτους διατυπώνουν κύκλοι της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Οπως εξηγούν οι ίδιες πηγές, μία εβδομάδα μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που «πάγωσε» τα έργα, εκτιμούν πως με αυτή την απόφασή του το ΣτΕ ζητεί ουσιαστικά να εγκριθεί πρώτα η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) και κατόπιν βάσει αυτής να καταρτιστεί το master plan (Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο) για όλες τις επενδύσεις στον Πειραιά, δεσμευτικές και μη. Το νέο master plan κατόπιν θα πρέπει να εγκριθεί από την αρμόδια Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) και έτσι να ανοίξει ο δρόμος για να αρχίσουν και πάλι τα έργα στον Πειραιά.

Αυτό που είχε συμβεί και το ΣτΕ σταμάτησε το έργο της επέκτασης του επιβατικού λιμένα (νέος σταθμός κρουαζιεροπλοίων) ήταν πως με βάση τη διαδικασία που είχε συμφωνηθεί μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και του βασικού μετόχου του ΟΛΠ, COSCO Shipping, είχε πρώτα εγκριθεί το master plan το 2018 και ξανά στα τέλη του 2019, και κατόπιν υποβλήθηκε προς έγκριση η ΣΜΠΕ. Με τις εκτιμήσεις αυτές συμφωνούν και κορυφαίες πηγές στο υπουργείο Ναυτιλίας, που αντιμετωπίζουν το θέμα ως διαδικαστικής φύσης και όχι ουσιαστικής.

Λίγο μετά το Πάσχα εκτιμάται ότι θα εγκριθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΣΜΠΕ τελεί υπό αξιολόγηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Περιβάλλοντος ήδη εδώ και περίπου δύο χρόνια, αναφέρουν στελέχη του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

Οι πληροφορίες τόσο από το υπουργείο Ναυτιλίας όσο και από τη διοίκηση του ΟΛΠ συγκλίνουν στο ότι η ΣΜΠΕ εκτιμάται πως θα εγκριθεί λίγο μετά το Πάσχα. Κατόπιν απαιτείται διάστημα περίπου 15 ημερών για τη σύγκληση της ΕΣΑΛ, η οποία θα κληθεί να εγκρίνει το master plan, κάτι που θα επιτρέψει στα έργα να ξεκινήσουν. Στην ΕΣΑΛ μετέχουν ο γενικός γραμματέας Ναυτιλιακών Επενδύσεων και Υποδομών του υπουργείου Ναυτιλίας ως πρόεδρος, δύο διευθυντές του υπουργείου Ναυτιλίας, ένας γενικός διευθυντής του υπουργείου Οικονομικών, ένας γενικός διευθυντής του ΥΠΕΚΑ, δύο γενικοί διευθυντές του υπουργείου Ανάπτυξης, ένας διευθυντής του υπουργείου Πολιτισμού, ένας ανώτατος αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού ως εκπρόσωπος του ΥΠΕΘΑ και ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.

Ο ΟΛΠ με επίσημη ανακοίνωσή του μία εβδομάδα μετά τη διαρροή της απόφασης του ΣτΕ δήλωσε πως η εταιρεία «δεσμεύεται να εφαρμόσει το μεγάλο επενδυτικό της σχέδιο στη χώρα, λαμβάνοντας υπόψη όποιες ενδεχόμενες προσαρμογές κρίνονται απαραίτητες, σύμφωνα με τις αποφάσεις των αρμόδιων διοικητικών και δικαστικών αρχών και τη σύμβαση παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο», προσθέτοντας ότι «ως σταθερός, αξιόπιστος και μακροπρόθεσμος επενδυτής στη χώρα συνεργάζεται στενά με τις ελληνικές Αρχές για το βέλτιστο αποτέλεσμα, σε πλήρη πάντα εφαρμογή όλων των αποφάσεων» και πως στόχος του «παραμένει η ανάπτυξη του λιμένα προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT