Ενστάσεις για εξαγορά του ομίλου Μούχαλη από την Delivery Hero

Ενστάσεις για εξαγορά του ομίλου Μούχαλη από την Delivery Hero

«Φρένο» στην εξαγορά των εταιρειών του ομίλου Μούχαλη από την Delivery Hero, που στην Ελλάδα δραστηριοποιείται κυρίως μέσω της πλατφόρμας efood, βάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Φρένο» στην εξαγορά των εταιρειών του ομίλου Μούχαλη από την Delivery Hero, που στην Ελλάδα δραστηριοποιείται κυρίως μέσω της πλατφόρμας efood, βάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η εισήγηση της Αρχής είναι αρνητική στην εν λόγω συγκέντρωση, αφήνοντας ωστόσο ένα «παράθυρο» ανοιχτό για την έγκρισή της και δη την ανάληψη δεσμεύσεων από την Delivery Hero. Τον τελευταίο λόγο, βεβαίως, θα έχει η ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία και θα αποφανθεί επί της προαναφερθείσας εισήγησης σε συνεδρίαση που έχει προγραμματιστεί για τη 14η Απριλίου.

Οι ενστάσεις της Αρχής αφορούν όχι πιθανώς το υψηλό μερίδιο που θα αποκτήσει στον κλάδο του delivery, έχοντας πλέον όχι μόνο την πλατφόρμα efood, αλλά και την πλατφόρμα delivery.gr. Το πρόβλημα έγκειται στις πιθανές επιπτώσεις στον ανταγωνισμό στις γειτνιάζουσες αγορές, καθώς η ίδια εταιρεία θα ελέγχει την αγορά ηλεκτρονικών παραγγελιών έτοιμων γευμάτων αλλά και ηλεκτρονικών κρατήσεων για εστιατόρια μέσω της εφαρμογής e-table, που περιλαμβάνεται στη συμφωνία εξαγοράς. Αυτό δηλαδή που μπορεί να γίνει πρακτικά είναι ότι με τη δύναμη που θα έχει πλέον η Delivery Hero σε γειτνιάζουσες αγορές θα μπορεί να δίνει συνδυασμένες παροχές, αποκλείοντας έτσι κάποιον πάροχο που δεν θα έχει αυτές τις δυνατότητες. «Εκτιμάται ότι η συγχωνευθείσα επιχείρηση θα έχει τόσο την ικανότητα όσο και το κίνητρο να εφαρμόσει πολιτική δεσμευμένων ή ομαδικών πωλήσεων, προσφέροντας τις υπηρεσίες επιγραμμικής διαμεσολάβησης για την πώληση έτοιμου φαγητού, για τις οποίες ήδη κατέχει ισχυρή θέση στην αγορά, από κοινού με τις υπηρεσίες διαδικτυακών κρατήσεων σε εστιατόρια, με αποτέλεσμα τη μείωση της ικανότητας ή των κινήτρων των ανταγωνιστών της στην αγορά υπηρεσιών διαδικτυακών κρατήσεων σε εστιατόρια να ασκήσουν αποτελεσματικό ανταγωνισμό», αναφέρεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε το βράδυ της Πέμπτης η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Οι συνέπειες του συνδυασμού των efood, delivery.gr, e-table στον ανταγωνισμό σε γειτνιάζουσες αγορές προβληματίζουν την Επ. Ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με όσα προβλέπει η νομοθεσία, και συγκεκριμένα το άρθρο 8 του νόμου 3959/2011, οι δεσμεύσεις που προτείνουν οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις υποβάλλονται το αργότερο μέσα σε προθεσμία 20 ημερών από την ημερομηνία εισαγωγής της υπόθεσης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού με την κατάθεση της σχετικής εισήγησης. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού μπορεί, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, να αποδεχθεί δεσμεύσεις και μετά την πάροδο της παραπάνω προθεσμίας που τάσσεται για την υποβολή τους. Σημειώνεται βεβαίως εδώ ότι στην εισήγηση, σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνονται συμπεριφορικά μέτρα, τα οποία όμως δεν έχουν δημοσιοποιηθεί στην παρούσα φάση, καθώς το περιεχόμενο της εισήγησης είναι απόρρητο. Σύμφωνα με νομικούς κύκλους, οι δεσμεύσεις που συνήθως ζητούνται σε ανάλογες περιπτώσεις είναι να προβαίνει η εταιρεία στην πώληση κάποιας δραστηριότητας ή να δίνει πρόσβαση στους ανταγωνιστές της σε κάποια από τις δραστηριότητές της.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Οκτώβριο η Delivery Hero ανακοίνωσε την εξαγορά των παρακάτω εταιρειών από τον όμιλο Μούχαλη: α) Αλφα Διανομές Α.Ε. (εμπορία και διακίνηση ζαχαρωδών και κάβας στη μικρή λιανική), β) ΙΝΚΑΤ (ανάπτυξη των καταστημάτων και περιπτέρων Kiosky’s και πλατφόρμα ekiosky’s), γ) delivery.gr (πλατφόρμα παραγγελιοληψίας για έτοιμα γεύματα και προϊόντα σούπερ μάρκετ) και δ) e-table.gr, που είναι ηλεκτρονική πλατφόρμα κρατήσεων σε εστιατόρια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή