Autohellas: Προσδοκά ακόμα καλύτερη χρονιά φέτος

Autohellas: Προσδοκά ακόμα καλύτερη χρονιά φέτος

Η άνοδος του τουρισμού αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την εταιρεία

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Θετικές διαγράφονται οι προοπτικές τη φετινή χρονιά για την Autohellas, όπως ανέφερε κατά τη χθεσινή γενική συνέλευση μετόχων ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευτύχης Βασιλάκης. Πέρυσι, παρότι η τουριστική περίοδος ξεκίνησε να αναπτύσσεται από τα μέσα Ιουνίου, ενώ για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών, μέχρι και τον Απρίλιο, είχε επιβληθεί lockdown, η εισηγμένη, που δραστηριοποιείται στους τομείς της βραχυχρόνιας και της μακροχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτων αλλά και στην εμπορία οχημάτων, εμφάνισε μεγέθη-ρεκόρ και ενοποιημένο κύκλο εργασιών 640 εκατ. ευρώ.

«Σε μια χρονιά κατά την οποία ήρθαν περίπου κατά 42% λιγότεροι τουρίστες σε σχέση με το 2019, υπήρξε καθυστέρηση στην παραγωγή λόγω των ελλείψεων που σχετίζονται είτε με τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας είτε με τους μικροεπεξεργαστές, καταφέραμε να έχουμε ένα εξαιρετικά θετικό αποτέλεσμα. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν δυσκολίες ή παράγοντες που δημιουργούν αβεβαιότητες, πολλώ μάλλον μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία που έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα», σημείωσε ο κ. Βασιλάκης.

Τόνισε, όμως, ότι θα πρέπει να υπάρχει επιφυλακτικότητα ως προς τη διατύπωση προβλέψεων επειδή «δεν γνωρίζει κανείς τι είδους επιπτώσεις θα μπορούσαν να προκαλέσουν αυτές οι αβεβαιότητες». Σε κάθε περίπτωση, όπως διευκρίνισε ο CEO της Autohellas, ο πόλεμος στην Ουκρανία, που έχει προκαλέσει, έως ένα βαθμό, υστέρηση στον ρυθμό κρατήσεων, δεν έχει διαφοροποιήσει, συνολικά, την τουριστική ζήτηση. υπάρχει διάθεση για ταξίδια μετά την πανδημία. Ως αποτέλεσμα, οι ενδείξεις είναι θετικές και καταγράφεται, ήδη, ισχυρή ζήτηση, από τον Απρίλιο και μετά, ιδίως για ξενοδοχεία υψηλών προδιαγραφών.

Πέρυσι, παρότι η τουριστική περίοδος ξεκίνησε να αναπτύσσεται από τα μέσα Ιουνίου, εμφάνισε μεγέθη-ρεκόρ.

Αναφορικά με την καθυστέρηση ως προς την παραλαβή ενός νέου αυτοκινήτου, που τοποθετείται από 4 έως 12 μήνες από τη στιγμή της παραγγελίας, δεν προκαλεί σοβαρές επιπτώσεις στον κλάδο βραχυχρόνιων ενοικιάσεων (rent-a-car) της Autohellas, επειδή η εταιρεία έχει εξασφαλίσει, έγκαιρα, επαρκή αριθμό αυτοκινήτων. Αντίθετα, στον τομέα μακροπρόθεσμων ενοικιάσεων η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με το φαινόμενο των καθυστερήσεων, με αποτέλεσμα να συσσωρεύεται αριθμός εκκρεμών παραγγελιών.

Περιγράφοντας τις τάσεις στην αγορά αυτοκινήτου, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι την τελευταία διετία έχουν αυξηθεί οι τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης και παραμένουν φθηνότερα συγκριτικά με τα ηλεκτρικά.

«Η τάση αυτή θα συνεχιστεί επειδή και οι κατασκευαστές υλοποιούν μια διπλή επένδυση. Στη διατήρηση των γραμμών παραγωγής και εξέλιξης των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης και σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα», ανέφερε ο κ. Βασιλάκης. Εκτίμησε ότι, ενδεχομένως, μακροπρόθεσμα οι τιμές των εσωτερικής καύσης και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα συγκλίνουν, αλλά αυτό θα αργήσει να συμβεί. Και αυτό διότι η τιμή ενός καινούργιου, εσωτερικής καύσης, αυτοκινήτου διαμορφώνεται σε περίπου 15.000 ευρώ και αυξάνεται σε περίπου 35.000 ευρώ για ένα ηλεκτρικό.

Για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ο κ. Βασιλάκης εκτίμησε ότι οι τιμές τους θα συνεχίσουν να αυξάνονται επειδή τα καινούργια θα είναι ακριβότερα. Σχετικά με τα σχέδια για απαγόρευση της ταξινόμησης σταδιακά από το 2030 νέων αυτοκινήτων που δεν είναι ηλεκτρικά ανέφερε ότι για μακρύ χρονικό διάστημα αυτά θα συνυπάρχουν με τα μεταχειρισμένα. Και αυτό δεδομένου ότι κάθε χρόνο πωλούνται 100.000 καινούργια αυτοκίνητα, ενώ ο υφιστάμενος στόλος (μεταχειρισμένων) ανέρχεται σε περίπου 5 εκατ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή